TOP 10 notikumi kultūrā no 14. līdz 20. septembrim

7.lapa

Rudens krāsu diapazons

Publicitātes foto

Turpinot pop-up izstāžu sēriju “Dizaina procesi tuvplānā”, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs sadarbībā ar biedrību “Dizaina eksporta alianse” piedāvā trešo izstādi - “Rudens”, kas būs skatāma no 18. septembra līdz 1. decembrim.

“Muzeja telpās iemājos zeltainais Latvijas rudens. Šīs sezonas vērtība ir košais ražas laiks, un mēs nekautrēsimies to spoži nosvinēt!

Saulīte kļūst zemāka pie horizonta un zeltainie stari laužas cauri rudenīgajai Latvijas dabai, radot patiesu greznību!

Tie izgaismo spilgtās rudens krāsas, reizē izceļot dabas materiālu faktūras,” uzsver projekta kuratore Ieva Kalēja.

Publicitātes foto

Izstādē sevišķi tiek akcentēta materiālu taktilitāte, atklājot skatītājam to daudzveidības diapazonu: gludi spīdīgais stikls, zeltainā misiņa virsma, raupjās koku mizas, siltais zemes māls un dabīgas rūsas piesātinājums.

Publicitātes foto

Ekspozīcijā pārstāvētas gan Latvijas dizaina ikonas, gan jaunie talanti.

Izstādē apmeklētāji varēs aplūkot sešu nacionālo zīmolu - “Kanttari”, “Studio Sarmīte”, “an&angel”, “Vaidava Ceramics”, “Livette’s Wallpaper” un “mammalampa” - produkciju, kas kopīgi uzbur Latvijas rudenim raksturīgo noskaņu.

Publicitātes foto

“Kanttari” mēbeļes (attēlā) atšķir luksus mirdzums un spozme, augsti vērtējot meistaru darba spējas.

Publicitātes foto

Dizaina un izpētes studija “Studio Sarmīte” (attēlā) caur eksperimentālu pieeju pārstrādā materiālus jaunos produktos. Jāatgādina, ka šogad studijas vadītāja Sarmīte Poļakova kopā ar dizaineri Māru Bērziņu ieguva Latvijas Dizaina gada balvu “Grand Prix”.

Publicitātes foto

“Vaidava Ceramics” (attēlā) izstādē prezentē jau labi pazīstamo kolekciju “Eclipse GOLD”, kā arī apliecina uzņēmuma vēlmi attīstīt sadarbību ar topošajiem profesionāļiem - trauki ražas uzglabāšanai ir Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas absolventa Ādama Sūnas diplomdarbs.

Publicitātes foto

“Livette’s Wallpaper” (attēlā) demonstrē bezgalīgu tapešu motīvu saspēli.

Publicitātes foto

Tikmēr “an&angel” (attēlā) iezīmē jaunu šķautni stikla dizainā.

Publicitātes foto

Zīmols “mammalampa” (attēlā) parāda Latvijas sabiedrībai mazāk zināmo kolekciju “The Queen”, kur satiekas divi kontrastējoši materiāli - aprūsējis metāls un zelts.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Dzīvesstils

“Jo aukstāks laiks aiz loga, jo vairāk vakarus gribas pavadīt mājās, skatoties filmas un aicinot ciemos draugus. Kādi tusiņi bez uzkodām? Un kādas uzkodas bez mērcītēm? No tā visa izriet, ka garajos un tumšajos vakaros mērcītes ir pat obligātas,” atzīmē virtuves huligāns Pipars.

Svarīgākais