Daudziem tūristiem ir saraksts ar galamērķiem vai apskates objektiem, ko viņi cer redzēt savas dzīves laikā. Daži no populārākajiem piemēriem ir ceļojums uz Eifeļa torni Parīzē vai Kolizeju Romā.
Savā nesenajā pētījumā Radical Storage nosauca visvairāk vilšanos raisošās apmeklētās valstis pasaulē, bet kā ir ar atsevišķiem tūrisma objektiem? Kuri no tām ir izpārdoti, zaudējuši savu burvību vai arī ir savu panākumu upuri?
Radical Storage analizēja 95 352 apmeklētāju atsauksmes no 200 visvairāk apmeklētajiem tūrisma objektiem pasaulē, lai noskaidrotu, kuras slavenās apskates vietas rada vilšanos visvairāk un kuras vismazāk.
Radical Storage ir sastādījis Eiropas pārvērtētāko atrakciju reitingu. Sarakstā ir pat dažas neparedzētas vietas, jo daudzi tūristi nav sajūsmā par savu apmeklējumu šajās vietās, informē radicalstorage.com.
1.Alton Towers, Apvienotā Karaliste (49,4%)
Sākotnēji privātais īpašums, kas piederēja grāfam, tika atvērts 19. gadsimtā, lai piesaistītu līdzekļus. Iedvesmojoties no Disnejlendas panākumiem Amerikā, 80.gados parks kļuva par atrakciju parku. Alton Towers ir Apvienotās Karalistes lielākais tematiskais parks ar 10 tematiskām zonām, kas izvietotas 910 ha platībā. Tomēr gandrīz pusē atsauksmju (49,4 %) par Stafordšīras atrakciju parku bija vārdi, kas norāda uz negatīvu pieredzi.
Alton Towers bija vislielākais to atsauksmju procentuālais daudzums, kas īpaši sūdzējās par cenas un kvalitātes attiecību (18% no visām atsauksmēm salīdzinājumā ar pētījuma vidējo rādītāju 2,8%). Pārbaudot atsauksmes, klientus nereti sagādā vilšanos nevis braucieni, bet gan klientu apkalpošana. Biežas sūdzības ietver maldinošu informāciju par biļetēm un pārāk dārgiem papildinājumiem (piemēram, dārgu pārtiku un dzērieniem vai piekļuvi dažādām parka zonām).
2.Széchenyi pirtis un baseins, Ungārija (37,2%)
Széchenyi pirtis un baseins Ungārijas galvaspilsētā Budapeštā ir lielākā ārstnieciskā pirts Eiropā un ir labsajūtas tūrisma galamērķis kopš 1913. gada.
Tomēr vairāk nekā trešdaļa (37,2%) cilvēku, kuri tiešsaistē atstāja atsauksmes par vannām, ziņoja, ka pieredze ir mazāka nekā apmierinoša. Papildus peldkostīmiem apmeklētājiem jārēķinās arī ar papildu pacietību, jo vannas ierindojās trešajā vietā pieejamības kategorijā.
Lasi arī: Ar mīlestību ceļasomā: kā plānot ceļojumu ar bērniem?
3.Siam Park, Spānija (31,2%)
Siam Park Spānijas Tenerifē ir Eiropas lielākais ūdens atrakciju parks. Parkam ir Taizemes tematika, un to 2007. gadā atvēra Taizemes princese Maha Čakri Sirindhorna. Pateicoties parka panākumiem, Siam Park ir paredzēts uzbūvēt māsas parku El Verilā Grankanārijā.
Tomēr "pasaules labākā ūdens atrakciju parka" apmeklējums nav patīkams. Recenzenti bieži piemin rupjo personālu un pieejamības problēmas. Daži recenzenti pat minēja, ka jūtas apkaunoti sava svara dēļ, bet citi norādīja, ka parks nemaz nav draudzīgs invalīdiem. Kopumā gandrīz trešdaļai (31,2%) atsauksmju bija kaut kas negatīvs par pieredzi.
4.Time Out Market Lisaboa, Portugāle (28,4%)
Time Out Market Lisboa, ko 2014. gadā plānoja un uzbūvēja žurnāls Time Out (Lielbritānijas plašsaziņas līdzekļu un viesmīlības uzņēmums), ir uzņēmuma pirmais pasākums pārtikas zālēs.
2018.gadā projektam tika piešķirts prestižs apbalvojums ar Hamburgas Foodservice Award - vienu no cienījamākajiem apbalvojumiem ēdināšanas nozarē. Taču saskaņā ar atsauksmēm kopš tā laika lietas, iespējams, ir pasliktinājušās. Vairāk nekā ceturtā daļa atsauksmju sniedzēju ir neapmierināti vai vīlušies.
Kāpēc? Šķiet, ka Lisabonas Time Out tirgus ir savu panākumu upuris. Atrakcijai bija vislielākais to atsauksmju procentuālais daudzums, kur tika minēts ļaužu pūlis vai piekļuves problēmas.
5.Fontana di Trevi, Itālija (24,6%)
Trevi strūklaka ir ikoniska baroka stila strūklaka Romā, un tā ir parādīta tādās populārās filmās kā Fellīni filma La Dolce Vita un Wyler's Roman Holiday. Katru gadu tūristi strūklakā iemet aptuveni 1 miljonu eiro, jo strūklakā iemesta monēta nākotnē garantēs atgriešanos Romā.
Pēc Time Out Market Lisboa Fontana di Trevi atsauksmēs bija otrs lielākais cilvēku īpatsvars, kas minēja pūļa vai pieejamības problēmas, un kopumā katram ceturtajam bija kaut kas negatīvs. Daļu 2024. gada strūklaka bija slēgta arī atjaunošanas dēļ, kas, iespējams, izraisīja dažu apmeklētāju vilšanos. Ja meklē alternatīvas, apmeklētāji varētu apsvērt iespēju uzkāpt Palatīnas kalnā.
Ja ir ierobežots ceļojuma budžets, iespējams, vēlēsities no sava maršruta izņemt šos tūrisma objektus.
Ņemot vērā tikai atslēgvārdus, kas norāda uz zemu cenas un kvalitātes attiecību (piemēram, "slikta vērtība", "naudas izvilkšana" vai "pārāk dārgi"), Alton Towers Apvienotajā Karalistē ir vissliktākais galamērķis pētījumā kopumā, ir neapšaubāmi visdārgākais tūristu apskates objekts. Gandrīz katrs piektais (18%) no atsauksmēm ietvēra vārdus, kas saistīti ar naudu vai vērtību.
Otrajā vietā ir Topkapi pils Stambulā, Turcijā. Kopumā 14,7% atsauksmju par šo lielo muzeju un bibliotēku uzskatīja, ka ieejas cena ir pārāk augsta. Stambulas apmeklētāji var apsvērt iespēju apmeklēt Zilo mošeju, kas ir pilnīgi bez maksas.
Trešajā vietā ir Dubrovnikas pilsētas mūri Dubrovnikā, Horvātijā. Saskaņā ar pilsētas tūrisma tīmekļa vietni cilvēki bieži kļūdaini uzskata, ka pilsētas mūru apmeklējums ir bezmaksas. Faktiski biļete maksā 250 Horvātijas kuna, kas ir aptuveni 27 māciņas vai 36 USD. Nav pārsteigums, ka 14,4% no visām atsauksmēm par šo tūristu apskates objektu minēja, ka ir vīlušies par izmaksām.
Pirmajā piecniekā vēl ierindojas Snowland Brazīlijā (ar 13%) un Széchenyi Baths and Pool Ungārijā (11,2%).