«Ja pēc sadarbības ar stilistu cilvēks pamana pārmaiņas savā izskatā un viņam patīk tas, ko viņš redz spogulī, pozitīvi mainās visa viņa dzīve,» saka pazīstamā stiliste Juliya Verbickaya. Viņas profesionālajos un praktiski noderīgajos padomos sociālajā vietnē «Instagram» ieklausās 13,7 tūkstoši sekotāju, un turpmāk šāda iespēja būs arī portāla «nra.lv» lasītājiem.

Desmit gadu garumā pētījusi un izzinājusi modes pasaules noslēpumus, kā stiliste sadarbojusies ar vairākiem lieliem modes zīmoliem un ģērbusi daudzas sabiedrībā zināmas personas, Jūlija Verbicka (sociālo mediju platformās pazīstama kā Juliya Verbickaya) ir gatava doties pretim jaunam izaicinājumam - viņa ir pieņēmusi izdevniecības «Mediju nams» piedāvājumu kļūt par portāla «nra.lv» dzīvesstila sadaļas redaktori.

Mēs būsim pirmie!

Jūlija stila jautājumos var palīdzēt ikvienam, tāpēc viņa ar lielu aizrautību ir gatava runāt arī ar «Neatkarīgās» lasītājiem, ne tikai sniedzot aktuālāko informāciju par modi un dzīvesstilu, bet piedāvājot arī pavisam praktiskus un ikvienam noderīgus padomus, kā izskatīties un justies labi.

«Latvijā ziņu portāli raksta pamatā tikai par politiskām, sociālām un ekonomiskām norisēm un problēmām, interneta medijos gandrīz nav informācijas par jaunākajām tendencēm modes un stila pasaulē, nav ieteikumu un praktisku padomu, kā dzīvi padarīt vieglāku, skaistāku, baudāmāku. Kad jūs pēdējoreiz ko tādu esat lasījuši interneta medijos? Neviens neko tādu neraksta! Bet es uzskatu, ka cilvēkus interesē ne tikai siltumenerģijas tarifu paaugstinājums un ar to saistītās problēmas, ne tikai valdības veidošanas process un tā aizkulises, bet arī stilistu, vizāžistu un frizieru pieredzē balstītie padomi, psihologu, kouču, fitnesa un uztura speciālistu ieteikumi skaistākai, veselīgākai un harmoniskākai ikdienai. Jā, «Instagram» pasaulē tas viss ir pieejams - ir interesanti cilvēki, talantīgi dizaineri, ietekmīgi blogeri. Par viņu pasaules redzējumu un pieredzi var stāstīt un stāstīt, bet… mediji to nedara. Mēs būsim pirmie, jo - kāpēc ne?!» aizrautīgi stāsta Jūlija, solot «nra.lv» lasītājiem sniegt skaistumu - aktuālu, profesionālu un baudāmu informāciju. Turklāt tā būs noderīga ne tikai sievietēm, bet arī vīriešiem. Jo mūsdienu vīrieši arī grib labi izskatīties, un viņi apzinās, ka, veidojot profesionālo karjeru, ļoti būtisks ir arī vizuālais tēls. Ne velti saka, ka pirmais iespaids par cilvēku rodas dažās pirmajās sekundēs.

Dažādās cenu kategorijās

«Latvijā ir ļoti skaistas sievietes, bet katra grib izskatīties vēl labāk. Bet, lai labi izskatītos, mode ir jāizprot,» saka Jūlija, un viņa ar saviem profesionālajiem padomiem un stilista darbā atklātajiem knifiņiem palīdzēs to veiksmīgāk izprast.

«Dzīvesstila sadaļā mēs daudz runāsim par apģērbu - ko vilkt un ko labāk nevilkt, kādus apģērbus savstarpēji kombinēt, kā izvēlēties aksesuārus, kā izrevidēt skapi, lai vienmēr būtu ko uzvilkt, un, kas svarīgi - kur to visu iegādāties? Un tikpat svarīgi - kā neiztērēt naudu impulsīviem pirkumiem. Veidosim dažādus TOP, piemēram, Ziemassvētku dāvanu TOP, TOP5 «outfiti» omulīgām Ziemassvētku svinībām mājās vai Vecgada vakara ballītei ar draugiem - ar vizuāliem tēliem, linkiem un cenām, lai lasītājs uzreiz varētu noorientēties, kur to iegādāties, cik tas maksā. Un šie ieteikumi tiks veidoti dažādās cenu kategorijās, lai tas būtu noderīgi un pieejami ikvienam lasītājam,» stāsta dzīvesstila sadaļas redaktore, piebilstot, ka, piemēram, glancētie sieviešu žurnāli, iesakot modes un stila tendences, izvēlas galvenokārt zīmolu preces, bet 80% Latvijas iedzīvotāju tās nemaz nevar atļauties.

«Godīgi sakot, tas ir mīts, ka cilvēki, kuri pērk zīmolu apģērbu, neiepērkas, piemēram, veikalā «Zara». Iepērkas! Un veikalā «Bershka» iepērkas, un «Pull&Bear», un «H&M». Jo visiem patīk atlaides un normālas cenas,» stāsta pieredzējusī stiliste.

Jūlija atklāj, ka dzīvesstila sadaļā lasītāji varēs iegūt īsu un strukturētu informāciju, kā izvēlēties tieši sev atbilstošu apģērbu, lai tas radītu pārliecību par sevi un tādējādi gan ļautu gūt panākumus karjerā, gan būt veiksmīgākiem personīgajā dzīvē. Jo, kā viņa pārliecinājusies savā praksē, pareizi piemeklēts apģērbs gan sievieti, gan vīrieti var padarīt vizuāli slaidāku un pat jaunāku.

«Apģērbs ir instruments mūsu rokās, ar tā palīdzību mēs patiešām varam mainīt savu dzīvi,» Jūlija ir pārliecināta, aicinot turpmāk ik dienas ielūkoties jaunajā dzīvesstila sadaļā un iedvesmoties skaistām pārmaiņām.

Bez šampanieša un privātās lidmašīnas

Modes un stila pasaulē Jūlija aktīvi darbojas jau desmit gadu, pusgadu studējusi Londonas Mākslas universitātē («Central Saint Martins», «University of the Arts London»), bet interese par to viņai radusies jau skolas gados, kad kopā ar vecākiem un vecvecākiem vasaras pavadījusi vasarnīcā.

«Vasarās biju prom no draugiem un skolas biedriem, man īsti nebija ko darīt, tāpēc es ļoti daudz lasīju, un mani interesēja galvenokārt modes žurnāli - «Glamour», «Vogue», «Harper’s Bazaar». Savos četrpadsmit, piecpadsmit gados skatījos uz modelēm un domāju: oho! Visa modes pasaule man šķita nereāli skaista, kaut kas absolūti neiespējams…» Jūlija atminas. Tomēr, pabeigusi vidusskolu, viņa izvēlējās studēt ekonomiku Latvijas Universitātē.

«Tas ir tik nepareizi, ka jaunietim pēc vidusskolas ir jāizvēlas sava nākotnes profesija,» Jūlija uzskata. Viņa nezināja, kurp iet, ko darīt, un ekonomistos iestājās, tikai vecāku mudināta. Bet trešajā kursā saprata, ka tas absolūti nav viņas aicinājums, ekonomika viņu galīgi neinteresēja.

«Es pieteicos darbā žurnālā «L’Officiel» un kļuvu par modes redaktores Olgas Kotovas asistenti. Tā bija mana pirmā praktiskā iepazīšanās ar modes un stila pasauli, un es sapratu, ka esmu gatava to darīt no rīta līdz vakaram. Iespējams, daudzi domā, ka stilista darbs ir tāds, kādu to rāda amerikāņu režisors Deivids Frenkels savā 2006. gadā uzņemtajā komēdijdrāmā ar Merilu Strīpu galvenajā lomā «Sātans Pradas brunčos» - visi ir skaisti sapucēti, katru dienu dzer šampanieti un lido ar privātajām lidmašīnām… Patiesībā stilista darbs nepavisam nav glamūrīgs, tas ir diezgan smags darbs, nereti nav laika pat papusdienot un, jā, arī sāp mugura no apģērbu un apavu stiepšanas,» stāsta Jūlija, piebilstot, ka tik un tā tas viņu aizrauj un viņa to var darīt no rīta līdz vakaram.

Izmaina visu dzīvi

«Godīgi sakot, praktiskā pieredze, strādājot žurnālā, man iedeva vairāk nekā teorijas studijas Londonā. Jā, studijas bija interesantas, bet - ko ar šīm zināšanām iesākt Rīgā?! Kad atgriezos no studijām, turpināju strādāt par modes redaktores asistenti, līdztekus sāku darīt arī citus darbus, veidojot stilu TV reklāmām un dažādām fotosesijām, un jau pavisam drīz sapratu, ka vēlos strādāt nevis ar modelēm, bet ar «vienkāršiem cilvēkiem». Mani interesē pats process - iepazīt cilvēku, saprast, kāpēc viņš/viņa vēlas mainīt savu stilu, palīdzēt to izveidot un tad kopā piedzīvot pārvērtības. Un tās nav tikai spoguļattēlā,» stāsta Jūlija, piebilstot, ka nereti vizuālās pārvērtības kardināli izmaina visu dzīvi. Pozitīvā nozīmē, protams.

«Darbs ar klienta garderobi ir sava veida psiholoģija, jo skaisti apģērbts cilvēks vienmēr kļūst pārliecinātāks, bet pašpārliecība ir viena no svarīgākajām īpašībām. Kad redzu, kā klientam pēc mūsu kopdarba mainās dzīve, karjera, attiecības un, pats galvenais, acīs parādās mirdzums, esmu patiesi laimīga.»

Ar klientiem Jūlija strādā jau sešus gadus un uzskata, ka tā ir ļoti vērtīga investīcija ārējā tēla veidošanā. Taču, viņasprāt, ne katram ir vajadzīgs stilista padoms.

«Lai izrevidētu skapi un sakārtotu savu garderobi, kādam pietiek tikai ar praktisku informāciju, ko var izlasīt internetā - uzzināt galvenos kritērijus, kas palīdz to izdarīt, kam pievērst uzmanību. Un tieši ar šāda veida informāciju es dalīšos jaunajā dzīvesstila sadaļā,» saka stiliste.

Labākais SPA

Taujāta, vai viņa pati kādreiz ir lūgusi stilista padomu, izkopjot savu stilu, Jūlija apgalvo, ka nav gan, bet tas nenozīmē, ka nav arī kļūdījusies, savu stilu meklējot un veidojot.

«Visas manas draudzenes ir saistītas ar modi, tāpēc, ja kādreiz šaubos par kāda tēla izvēli kādam konkrētam notikumam, kurā vēlos izskatīties perfekti, es lūdzu padomu draudzenēm. Mums ir kopīgs čats, kur mēs visu laiku to arī darām,» Jūlija pasmaida un saka, ka viņa, protams, zina, kādi silueti un krāsas viņai piestāv, kas nepiestāv. Bet tas gan nenozīmē, ka viņa zina visu par modi un stilu.

«Nav svarīgi, esi profesionālis vai iesācējs, visu laiku ir jāmācās. Jo pasaule mainās un ir svarīgi iet līdzi laikam. No kā es mācos, kur smeļos iedvesmu? Man ir paveicies, ka apkārt redzu tikai skaistumu - man ir ļoti skaistas draudzenes, man ir ļoti skaistas klientes, arī pelēkā dienā, ejot pa ielu, es mēģinu ieraudzīt un novērtēt visu skaisto. Pasauli, ko radām ap sevi - vietas, ko apmeklējam, cilvēkus, ar kuriem satiekamies, apģērbu, ko velkam, ēdienu, ko baudām -, mēs paši varam izvēlēties, un tas neprasa milzu ieguldījumus. Piemēram, krūzīte, no kuras baudām savu rīta kafiju, noteikti nemaksā miljonu, bet tā var iedvesmot visai dienai…»

Jūlija secina, ka mode jau desmit gadu ir visa viņas dzīve. Stiliste gan neuzskata, ka tas ir darbs, jo viņai nav sajūtas, ka viņa strādā.

«Es pavadu laiku ar klientiem, rakstu ziņas par modi gan «Instagram» (@juliyaverbickaya), gan savā slēgtajā «Telegram» kanālā, kur par nelielu samaksu iespējams sekot līdzi aizraujošam saturam, filmēju sižetus - tā ir mana dzīve, bez kuras sevi vairs nespēju iedomāties. Jau gluži kā narkomāns esmu no tās kļuvusi atkarīga,» Jūlija pasmaida un atklāj, ka brīvdienās gan viņai patīk nedomāt par stilu, skatīties filmas, būt kopā ar ģimeni, satikties ar draugiem.

«Tādā veidā es atjaunoju savu enerģiju. Skaidrs, ka darbā ar klientiem es neesmu tāda, kāda esmu patiesībā, jo cilvēki ir ļoti dažādi, un man katram ir jāpielāgojas. Bet, esot kopā ar draugiem, es varu noņemt visas maskas, uzvilkt neglītu sporta kostīmu vai neformīgu hūdiju, iedzert vīnu un izrunāt visu, kas sirdī sakrājies. Tas ir mans labākais SPA.»

Uzdod sev interesējošo jautājumu NRA Dzīvesstila ekspertiem, sūtot to uz e-pastu: dzivesstils@nra.lv