Rail Baltica

19.dec 2023
Valdība otrdien konceptuāli atbalstīja līguma parakstīšanu par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamattrases būvdarbiem Latvijā 3,7 miljardu eiro vērtībā, sākotnēji pasūtot pirmās kārtas būvdarbus 165 miljonu eiro vērtībā, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
19.dec 2023
Valdībā šodien paredzēts skatīt informatīvo ziņojumu par "Rail Baltica" projekta pamattrases būvniecības iepirkumu. Satiksmes ministra padomnieks Rasmuss Filips Geks šorīt Latvijas Radio atzina, ka lēmuma par to, vai vilciens virzīsies caur Rīgas Dzelzceļa staciju, joprojām nav.
18.dec 2023
"Rail Baltica" sākotnēji ir jāietver vismaz viena no abām Rīgas starptautiskajām stacijām - Rīgas Centrālā stacija vai lidosta "Rīga", secināms no satiksmes ministra Kaspars Briškena (P) sniegtās atbildes šodien pēc valdību veidojošo partiju sanāksmes.
18.dec 2023
Valdība otrdien, 19.decembrī, lems par atļauju slēgt līgumu par "Rail Baltica" projekta darbiem, šodien pēc koalīcijas sanāksmes pavēstīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) un satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
18.dec 2023
Контролирующие организации стран Балтии подписали соответствующий договор.
17.dec 2023
Igaunijā pieļauj, ka Latvija diezin vai līdz 2030. gadam tiks galā ar saviem uzdevumiem kopējā triju Baltijas valstu projektā “Rail Baltica”, tāpēc naudas trūkuma dēļ pirmajos trases palaišanas posmos vilcieni, iespējams, apbrauks Rīgu.
15.dec 2023
Пускать современную железную дорогу через столицу Латвии слишком дорого, считают в Эстонии.
15.dec 2023
Vai katru nedēļu saistībā ar “Rail Baltica” atklājas kādi jauni, nepatīkami fakti gan par nejēdzībām plānošanā, gan problēmām ar būvniecību un gluži grandiozajām projekta izmaksām, kur tagad jau tiek saukti skaitļi, kas tuvi astoņiem miljardiem eiro. Turpretim, atverot projekta “Rail Baltica” mājaslapu internetā, var iepazīties ar možu informāciju, cik topošais dzelzceļš starp Viļņu, Rīgu un Tallinu būs mūsdienīgs, elektrificēts, drošs, ekoloģiski nekaitīgs utt.
6.dec 2023
Latvijas valdībai vajadzētu pamosties un sākt kaut ko darīt pēc tāda pliķa kā priekšlikums nelaist “Rail Baltica” dzelzceļa trasi cauri Rīgas pilsētai un lidostai, kur Latvija sākusi būvēt simtiem miljonus eiro vērtas dzelzceļa stacijas.
5.dec 2023
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas zonā 2024.gadā plānots sākt stacijas dienvidu puses inženiertīklu izbūvi un iesākt apdares darbus, turpināt jumta izbūvi, kā arī veikt eskalatoru un liftu izbūvi un stacijas zonas labiekārtojuma darbus, aģentūru LETA informēja būvniecības firmas "BeReRix" pārstāvji.
5.dec 2023
Novembra beigās apritēja trīs gadi, kopš sākta "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla izbūve. Būvniecības darbi Rīgā rit pilnā sparā.
1.dec 2023
Rīga pilnīgi noteikti būs dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" sastāvdaļa, tādēļ pašlaik vajadzētu diskutēt nevis par šo jautājumu, bet gan par to, kur piesaistīt finansējumu, lai tas notiktu pēc iespējas ātrāk, intervijā aģentūrai LETA uzsvēra "Rail Baltica" projekta ieviesēja AS "RB Rail" valdes priekšsēdētājs, izpilddirektors Marko Kivila.
29.nov 2023
Latvijas Dzelzceļnieku biedrība ierosinot koriģēt "Rail Baltica" projektā paredzēto Rīgas šķērsojuma koncepciju, atsakoties no tuneļa būvniecības Pārdaugavā, "Rail Baltica" sliežu ceļu izvietojot starp 1520 milimetru sliežu ceļiem Daugavas labajā krastā un uz tiltiem, un veidojot vienlīmeņa sliežu ceļu šķērsojumu "Rail Baltica" maršrutam Jelgavas virzienā.
29.nov 2023
Saskaņā ar jaunākajām ziņām par "Rail Baltica" projekta īstenošanu, kas paredz, ka finanšu taupības nolūkos ātrvilciena maršruts neparedz sližu ceļus pieturu stacijā "Rīga" un lidostā "Rīga", bet ved caur Salaspili, sabiedrībā sacelta īsta vētra. Ja projekts tiks realizēts saskaņā ar pēdējām ziņām, tad milzīgie iegudījumi Rīgas stacijā un lidostā būs zemē nomesta nauda un ievērojami samazinās plānoto "Rail Baltic" pienesumu Latvijas ekonomikai un transporta loģistikas sistēmai.
28.nov 2023
Право на строительство отдано европейским компаниям.
28.nov 2023
Administratīvajā rajona tiesa šodien noraidījusi "Rail Baltica" pamattrases būvdarbu iepirkumā zaudējušās Turcijas uzņēmumu apvienības pieteikumu apturēt būvdarbu līguma slēgšanas procedūru.
28.nov 2023
Otrdien, 28.novembrī, Administratīvā rajona tiesa ir noraidījusi iepirkumā zaudējušā pretendenta - Turcijas uzņēmumu apvienības "IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S." un "Doguş Insaat Ve Ticaret A.S." - pieteikumu apturēt pārsūdzētā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma darbību un atļauj slēgt līgumu par Rail Baltica pamattrases būvniecību, informē Eiropas Dzelzceļa līnijas.
27.nov 2023
Administratīvā rajona tiesa ir pieņēmusi Turcijas uzņēmumu apvienības “IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.” un “Doguş Insaat Ve Ticaret A.S.” (turpmāk – Apvienība) pieteikumu un ierosinājusi lietu par Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu saistībā ar Rail Baltica pamattrases būvdarbu iepirkumu. Pieņemot lēmumu par lietas ierosināšanu, tiesa vienlaikus norādījusi, ka aicina SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” uz laiku atturēties no iepirkuma līguma slēgšanas.
22.nov 2023
Dzelzceļa "Rail Baltica" projekta īstenošanas pirmajā etapā Rīgai ir jābūt iekļautai, trešdien intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), komentējot iepriekš medijos izskanējušo informāciju, ka "Rail Baltica" ieviesēji izskata variantus projekta pirmajā etapā atteikties no ātrvilciena caur Rīgu, lai noteiktajā termiņā paspētu izpildīt Eiropas Komisijas (EK) prasības.
22.nov 2023
Gan jau beigu beigās to ātrgaitas dzelzceļa līniju, kas savienos Rīgu ar Tallinu un Kauņu, uzbūvēs. Katrs varēsim ar to izbraukt un ievietot dažas pašbildes sociālajos tīklos no vagona iekšpuses. Vai tas notiks 2030. gadā vai dažus gadus vēlāk, tam nav būtiskas nozīmes. Tāpat kā tam, cik tas beigu beigās būs izmaksājis, kādas būs ekspluatācijas izmaksas un kas šo projektu uzturēs vēlāk.