Palaid, palaid,
Palaid puķīti pa dambi!
Lai dzīvo "-ācijas" (briškenizācija, domburizācija, ikstenizācija, kulberizācija u.c.)! Saules mūžu 4. maija republikai ES sastāvā! Tikai uz priekšu, atpakaļceļa pie veselā saprāta (atbildības) vairs nav.
"Latvijas politika, ekonomika un kultūra ir attīstījusies pareizā virzienā. Tā nav nejaušība, bet gan samērā konsekventi īstenotas politikas rezultāts." Egils Levits: sarīkosim eksāmenu politiķiem! (Latvijas Avīze)
Ne visam rakstā var piekrist, piemēram, ka nav vērts meklēt vainigos, bet raksts patīkami atšķiras no visiem tiem Kluiņa murgojumiem.
Nevaram uzbūvēt līdz 1930.gadam ap 150 km dzelzceļa un tiltu pār Daugavu?
Pie tam vēl ar ES finansiālu atbalstu.
Par ko vispār ir runa?
Pastāsti kam tas ir vajadzīgs un kāda būs tā ekonomiskā atdeve? Iedod iztrūkstošo naudu un būs tev
1930.gadā 150 km dzelzceļa un tilts pār Daugavu!
Skaidrs ka nevaram, jo tiem kas varētu nav naudas.
Nauda nākšot caur puķītēm, bet puķītes mums mīl peldēt pa dambi un visa nauda aizies piepildot dambi ar ūdeni lai puķītes varētu pa to peldēt. Sliedēm nekas nepaliks bet uzbērums bez sliedēm tas pats dambis vien ir. Kam vajadzīgs dambis šķērsām pāri visai Latvijai?
Eu, dārgie "draugi", vienreiz beidziet malt vienu un to pašu un uzrakstiet kaut ko jēdzīgu.
Eu, dārgais "draugs", vienreiz beidz malt vienu un to pašu un uzrakstiet jēdzīgu atbildi uz uzdotajiem jautājumiem. Jeb to nespēj?
Paskaties kam piešķirta papildus nauda.
Pēc skandāla un ar lielām piepūlēm. Tā teikt, naudu saņēmām un pateicībā noliecamies līdz grīdai.
Nu tad tā arī stāvi- noliecies.
Žēl, ka nav tāda patiesības seruma, kuru varētu ilgtspējīgi invadēt to siles strēbēju apģērbu valkāšanas šķidrumtvertnēs, kuri bijuši un ir saistīti ar šo "karsto kartupeli", kuru saucam par RB!
Tad varētu nosmieties līki, klausoties dažu stāstus par saulaino tāli (pilnīgi noteikti bija un ir tādi, kas tam svēti tic), tukšmuldētāju penterus (jo pa vidu starp ideālistiem un 'biznesmeņiem" ir arī tādi, kam jāpilda noderīgo idiotu funkcija), kā arī precīzus aprēķinus - cik kurš un par ko saņems no naudas upes.
Viss ir ļoti vienkārši. Trases apendicīts caur Rīgu uz lidostu, tāpat kā megaloģistikas centrs Ķekavā un megaostas plāni Tūjā vai Salacgrīvā radās tieši lai pamatotu vidusmēra pilsonim trases lietderību Latvijai. Multimodālais loģistikas centrs Salaspilī tam bija stipri par maz. Šajā kontekstā jautājums kāpēc nav apendicīta uz ostu ir vairāk kā vietā. Joks tāds, ka lai pārvietotu kravas ir vajadzīga nevis ātrgaitas Eiropas platuma dzelzsceļa līnija, bet pilnigi pietiktu ar domkratu sistēmu vagonu ratu nomaiņai Šestokā - un kravas varētu ripot visur pa visu Baltiju. Nekas jauns nav jāizdomā un tāda punkta izbūve arīi maksātu miljonus tak ne jau miljardus. Kravām nevajag pārvietoties ar 240km/st. Tāds ātrums vajadzīgs cilvēkiem - pasažieriem, kuri nemīl pavadīt dienām ilgi ceļā. Savukārt pasažieri ir Rīgā un Rīgas lidostā un ideja par vilkšanos uz kaut kādu Salaspili ar pārsēšanos laikam jau nešķiet pievilcīga.
Attiecīgi, tās runas par atbildību tiešām atgādina salmu kulšanu. Atbildība par ko? Par to ka grūti saprast ko "pamata līnija" dod Latvijai? Nu tak starptautisks un politisks projekts!!! Kas nav skaidrs? Katrā ziņā par tādu tak cietumā neliek. Projekta adaptēšana Latvijas vajadzībām prasa miljardu? Lietas maksā naudu un maksā tik cik maksā, atvainojiet! Slikta pārvaldība? Nu,nu - tieši šajā punktā, man tādas aizdomas, ka piekasīties būs īpaši nereāli. Viss būs sakārtots atbilstoši labākajai praksei. Mainījās bieži vadība - ko tur iesāksi. Apsūdzības sliktā pārvaldībā vairāk izskatās pēc apsūdzībām ka nav paņemti pareizie cilvēki komandā.
Galvenai nav domāt, bet kaukt.
Visu vajag uzreiz, gan atzaru uz ostu, gan atmaksāšanos trijos mēnešos.Viss ir slikti, tikai, ja paliekam pie matuškas, tag gan ir labi.
Salaspils variants ir diezgan labs, un, ja, tur ir problēmas ar visu plānu realizāciju, var uzbūvēt vēl vienas sliedes no Salaspils līdz Rīgai. Iebrauc vilciens Rīgā, izlaiž un paņem pasažierus, un caur Salaspils tiltu tālāk uz Lietuvu.
Galvenais ir muldēt par starptautiskiem un politiskiem projektiem. Tas ne tikai automātiski izslēdz jebkuru jautāumu par atbildību, bet arī jebkuru jautājumu par darāmā jēgu un nepieciešamību.
Un vēl ir svarīgi karināt iespējami vairāk birku par kremļa atbalstīšanu. Tas novērš uzmanību no paša smirdošās pakaļas.
Vai šī dzelzceļa līnija būs kāda panaceja kura atrisinās visas Latvijas problēmas? Varētu padomāt, ka līdz šim mums nav satiksmes ar Eiropu. Tagad padomāsim loģiski. Variants No 1 iekraujam preci kravas auto Varšavā un pēc stundām 12 tā jau ir Tallinā; variants No 2 Varšavā prece tiek iekrauta konteinerā, nogādāta stacijā kur tiek uzkrauta uz platformas. Cik laiku vajag, lai nokomplektētu sastāvu? Sastāvs dodas ceļā. Iebrauc Tallinā, atkal pārkraušana uz auto un nogāde uz galapunktu. Jautājums cik laika paies šajā gadījumā? Un gala rezultātā izslavētā ātruma rezultātā būs lēnums.
Valdiņ, vai pašam nešķiet, ka uz šo projektu esi ieciklējies kā mazs bērns un nespēj pieņemt ne vienu argumentu, nedz arī pats likt kādu pretī tikai visu laiku mal savu maļamo par starptautisku, starptautisku un vēlreiz starptautisku projektu. Bija Visagīnas AES projekts kuru gribēja veidot visas trīs Baltijas valstis. Nu nesanāca, un? Pasaulei gals pienāca?
Līdzīgas domas es te dzirdu no tā saucamās "biedru grupas", jau n-to reizi pēc kārtas. Es aicinu diskutēt par projektu pēc būtības, nevis pēc tavām iegribām.
Un pamattēze šinī lietā ir fakts, ka tas ir starptautisks projekts, kas atrodas realizācijas stadijā !
Un neraksti, lūdzu, komentāros muļķības. Par projektu neesam atbildīgi ne tu, ne es, par to pilnīgi noteikti ir atbildīgi pilnīgi citi cilvēki. Es ceru, ka viņu atbildība tiks noskaidrota un no viņiem tiks paprasīts pēc pilnas programmas.
Par birkām - es nekarinu nekādas birkas, tikai norādu uz dīvainu sakritību ar kremļa interesēm.
Un vēl, Daini, dieva dēļ, neosti citu pakaļas !
Skat. manu atbildi Dainim.
Un izbeidz man te uzdot vienus un tos pašus jautājumus un drukāt vienus un tos pašus tekstus.
Tev tāpat neviens neko neprasīs, ko tagad darīt ar RB.
Redzi Valdiņ, es tev uzdodu jautājumu pēc būtības. Kāpēc tu visu laiku kad tev uzdod kādu acīm redzami neērtu jautājumu tad tu locies kā zutis uz pannas? Mani neinteresē, starptautisks vai nē, jeb kuram projektam kurā tiek ieguldīta nodokļu maksātāju nauda ir jābūt ekonomiski pamatotam. Tu pat nespēj iedomāties kā atgādini padomju laikus, kur reiz Staļins bija izlēmis būvēt dzelzceļu no Solihardas uz Igarku. Neskatoties uz to, ka daudzi viņam teica, ka tas ir ekonomiski neizdevīgi, viņš pateica ka būs un tā tika būvēta nerēķinoties ne ar ko. Šodien tur ir palikušas atmiņas par bezjēdzīgi nomocītiem celtniekiem un iztērētu naudu. Ja kāds iebilda, nekas, pasludināja par komjaunatnes triecienceltni un tad jau var visu. Tu tā pat- ja projektu pasludina par starptautisku, tad nekāda pamatojuma nevajag. Būtu interesanti zināt, kāda ir tava interese un kas tev par to atkrīt, ka tu nespēj atbildēt ne uz vienu jautājumu, tikai piesauc savus elkus no kremļa. Iemācies diskutēt un aizstāvēt savu viedokli nevis slēp savu kailumu (nespēju atbildēt) aiz kremļa. Tas izklausās ļoti stulbi, jo vismaz šim projektam neredzu nekāda sakara ar politiku, lai tu te runātu par saviem draugiem no kremļa.
Nekāda sakara ar politiku? Tad "jāmet akmens" B.Latkovskim, kurš apgalvo, ka "projekts jau no paša sākuma balstījās nevis uz stabila, racionāla pamata, bet gan uz emocionālās bāzes:.."
Beidz te muldēt.
Jau kādu simto reizi tev atgādinu, ka tas ir starptautisks projekts, kas atrodas realizācijas stadijā.
Un, pilnīgi noteikti, ka izvērtēšanas stadijā tika apskatīti gan ekonomiskie, gan ģeopolitiskie, militārie, sociālie, finansiālie un citi faktori. Un uz "ir tāds", tur, pilnīgi noteikti, tur neviens neklausījās.
Tagad projekts ir realizācijas stadijā, tāpēc tavi spriedelējumi šeit ir pilnīgi lieki.
Jā, Latvijai ir radušās palielas problēmas ar projekta risināšanu. Tās ir gan nemākulīgas vadības, gan pandēmijas, gan negaidīta sadārdzinājuma dēļ, iespējama ari noziedzīga rīcība no kādu realizētāju puses. Projektu nav iespējams apturēt, nu vismaz ar "tāds ir" bļaušanu.
Risinājumi tiek meklēti, un tiks atrasti. Jau ir piešķirts ES papildus finansējums 280 miljoni, pilnīgi konkrētiem mērķiem.
Un nepin te Staļinu, nomocītos cilvēkus, netēlo te finanšu ekspertu vai dzelzceļa logistikas speciālistu. Visam tam tev navnedz zināšanu nedz arī saprašanas.
Valdiņ, cik naudas tā ES (tā starptautiskā projekta ietvaros) ir piešķīrusi dzelzceļa trasei starp Rīgas Centrālo staciju un Lidostas termināli?
Tajā skaitā - cik tiltam pār Daugavu?
Nu tas, droši vien, ir redzams tāmē, un nav zināms nedz man, nedz tev.
Tu, droši vien, domā papildus naudu. Pagaidām tā ir 0.
Taču kāds tam sakars ar RB būvi kā tādu?
Valdiņ, ja viss ir kā tu te saki, pilnīgi noteikti, ka izvērtēšanas stadijā tika apskatīti gan ekonomiskie, gan ģeopolitiskie, militārie, sociālie, finansiālie un citi faktori, tad kur ir problēma tos atklāt publiski? Kāpēc tāda slepenība? Redzi, tā ir nodokļu maksātāju nauda un nodokļu maksātājiem ir tiesības zināt kur un kā tā tiek tērēta. Gribētu zināt, kāds tev labums no šīs troļļošanas. Šķiet esi JV vai V katlam pietuvinātais, jeb kāds no RB darboņiem, ka ar visiem spēkiem troļļo. Kad tev uzdod jautājumu, locies kā zutis uz pannas tikai ne uz vienu jautājumu atbildēt nespēj un ne tikai man tu nespēj atbildēt. Tikai mal savu maļamo, bet nespēj izskaidrot, kāpēc man un citiem nodokļu maksātājiem būtu jāapmaksā šis projekts. Tas, ka tas tavuprāt ir starptautisks, nav arguments, ka tam automātiski pienākas nauda. Tu te stāsti par 280 miljoniem. Vai pašam smiekli nenāk? Runa ir par iztrūkstošiem miljardiem un tavi 280 miljoni šai gadījumā būs kā plāksteris mironim. Redzi draudziņ, nav svarīgi vai projekts ir vai nav starptautisks, bet ja naudas nav tad neko uzbūvēt nevar! Ja neesi oligofrēns, tad ceru tik elementāras lietas vajadzētu saprast. Atliks šo projektu uz laiku un kas notiks? Pasaule tāpēc ies bojā? Visā pasaulē ir bijuši un ir projekti kuri ir tikuši atlikti vai nav realizēti un ko tagad? Pagājušā gs. 30-tajos gados bija projekti, savienot Rīgas staciju ar centrāltirgu. Nerealizējās. Tanī pašā laikā bija tādi dzelzceļa projekti kā Tukums-Kuldīga-Liepāja, Ērgļi-Madona, vēlāk bija projekts Tukums-Engure, bija projekts jaunai šosejai Ķesterciema pagr.-Lauciena. Un ir vēl lērums citu kuri nav realizēti. Un ko? Pasaule ir sabrukusi? Viena lieta ir gribēt, bet ja nesanāk, tad nevajag kā mazam bērnam sist kājeles pret zemi un skaļi kliegt, ka tas taču tāds projekts un to noteikti vajag. Beidz te tēlot mazu, izlaistu, gražīgu bērneli pēc kura dibena sen siksna raud, jo citādi tas nesaprot.
Nu tev laikam nepieleks arī no desmitās reizes. Šis projekts ir realizācijas stadijā un kā tāds ir arī jāizskata.
Ja gribi zināt, kā tiek tērēta nodokļu maksātāju nauda, iepazīsties ar budzetu, vai arī uzdod attiecigus jautājumus attiecīgās iestādēs.
Tev laikam nav ne mazakās nojēgas, kas ir budžets, kā tas tiek veidots un realizēts. Tāpat kā tu nesaproti kas ir valsts, kā ta ir uzbūveta, kas ir starptautiskie līgumi, kā tie darbojas u.t.t.
"ir tāds" negrib RB, un nepartraukti ķērc par to. Pirms raksti savas paskvillas parmani, uzmanīgi izlasi visus manus komentārus. Punkts, trolli.
Zini, dārgais draugs, tu esi kā iesprūdusi plate. Projekts ir uzsākts, tas netraucē to apturēt. Rīgas centrāltirgū, gaļas pavilionā tika uzbūvēta rampa, lifti kur vajadzēja pievest vagonus, projekts vairāk kā astoņdesmit gadus ir apturēts. Pār Abavu ir uzbūvēts dzelzceļa tilts līnijai Tukums- Kuldīga-Liepāja, projekts apturēts jau astoņdesmit gadu. Un? Šodien ir publicēti divi raksti: "Pusgada dati rāda izzūdošu rūpniecību un uzpūstu kopproduktu" un "Jānis Reirs: Naudu nākamajā budžetā apēdīs ārējā un iekšējā drošība". Izlasi, jeb tavām sazombētajām smadzenēm tas neaiziet? Kur ņemt naudu? Tu to iedosi? Iedod un būvē par savu naudu, nevienam nebūs iebildumu. Un nesauc dēliņ citus savā vārdā. Labāk trollēn pastāsti kāpēc tu šeit esi vienīgais trollēns kurš histēriski aizstāvi RB? Redzi, jeb kuru starptautisku līgumu var lauzt kā jeb kuru līgumu. Nav līgumu kurus nevarētu lauzt. Tā, ka iedzer drapītes varbūt palīdzēs pret tavu histēriju.
Punkts, trolli.
Kuram gan nav skaidrs, ka šis projekts ir veidots uz emocijām nevis ekonomisku pamatojumu. Valdība pasūtīja aprēķinu un tas tika izveidots tāds kā vajag. Bez tam, mūsu valstsvīriem ir bail atdzīt, ka šis projekts bija versts uz Krieviju. Tāpēc arī šis galvenais loģistikas centrs bija paredzēts Salaspilī kur satiktos no Krievijas puses nākošie dzelzceļi ar RB. Ja jau tas tāds ekonomiskais brīnums, tad man rodas jautājums, kāpēc bija plānota līnija uz lidostu, bet nav līnijas uz ostu? Vairāk jautājumu un minējumu kā atbilžu no mūsu varturiem.
Noder ielūkoties RB oficiālajā mājas lapas vietnē internetā, lai emocijām vēl statistiskos datus minētu - "...Tiek lēsts, ka projekta pirmās kārtas īstenošanas izmaksas, kuras mērķis ir līdz 2030. gadam izbūvēt Rail Baltica ātrgaitas dzelzceļa līniju visās trīs Baltijas valstīs, savienojot to ar Poliju, sasniegs 15,3 miljardus eiro."
Nu un?
Cilvēciska kļūda. Vienkārši komatam jābūt citā vietā - 153, 000 000 000.
Nu un?
Kaut kas kaut kur tiek lēsts.
Tev ir zināma RB projekta tāme?