Šī gada pirmajā ceturksnī bija vērojams būtisks kritums visos galvenajos transportlīdzekļa vadītāju obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) nozares rādītājos, savukārt 2021.gada otrajā ceturksnī OCTA tirgus pakāpeniski atgriežas pirmspandēmijas līmenī, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistika.
Laimonis no Rīgas ir šoferis ar stāžu. Kopš 1965. gada kā galvenais naudas pelnīšanas avots bija loģistika ar smagajiem transportlīdzekļiem. Izbraukāta visa Latvija, Baltija, daļa Krievijas un arī citas Eiropas valstis. Tomēr šogad dunci mugurā autovadītājs saņem no dzimtenē strādājošajām apdrošināšanas kompānijām, vēsta raidījums "Bez Tabu".
No 1.jūlija stājušies spēkā grozījumi OCTA likumā. Tie paredz, ka ģimenes, kurās ir bērni ar invaliditāti, polisi varēs iegādāties par 40% lētāk. Tāpat transportlīdzekļu īpašnieki OCTA polisi varēs iegādāties uz īsāku termiņu – vienu mēnesi.
Visi autovadītāji zina, ko nozīmē OCTA un ka bez šī obligātā apdrošināšanas veida pie braucamrīka stūres sēsties nedrīkst. Taču joprojām daudziem OCTA polišu īpašniekiem rodas dažādas neskaidrības par to, kā pieteikt OCTA atlīdzību, kurš var saņemt šo atlīdzību, vai šī polise ir derīga ārpus Latvijas un par citiem jautājumiem. "Mindi" personīgā finanšu asistente ir apkopojusi 10 klientu biežāk uzdotos jautājumus par OCTA polisēm.
Latvijā ik dienas satiksmē piedalās vairāki simti tūkstoši automašīnu. Diemžēl Latvijas statistika liecina, ka vidēji viens auto vadītājs iekļūst ceļu satiksmes negadījumā reizi septiņos gados.
No 12.janvāra stājas spēkā grozījumi OCTA likumā, kas paredz izmaiņas attiecībā uz licencēto pasažieru komercpārvadātājiem, taksometru vadītājiem un personām ar invaliditāti.
Saeima šodien pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, paredzot, ka Obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polisi varēs iegādāties uz 30 dienām, savukārt ģimenes, kurās ir bērni ar invaliditāti, polisi varēs iegādāties lētāk.
Transportlīdzekļu īpašnieki, kas pērk OCTA uz 3 mēnešiem, biežāk kavē laicīgu polises atjaunošanu vai apzināti izvēlas ilgāku laiku neapdrošināt spēkratu, salīdzinājumā ar tiem, kuri apdrošina savu auto uz 12 mēnešiem.
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien atbalstīja virzīšanu trešajam lasījumam priekšlikumu grozījumiem Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, paredzot no 2021.gada 1.jūlija ļaut obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polisi iegādāties uz 30 dienām.
Saeimas deputāts Kaspars Ģirģens rosina mainīt vairāk nekā 10 gadus iedibināto apdrošinātāju kārtību un ļaut transportlīdzekļu īpašniekiem iegādāties OCTA polisi arī uz mēnesi, kas ļautu samazināt neapdrošināto transportlīdzekļu skaitu ceļu satiksmē.
Latvijas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskā atbildības (OCTA) apdrošināšana turpinās darboties Apvienotajā Karalistē arī bezvienošanās breksita gadījumā, vēsta Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Pastāv nopietns risks, ka bezvienošanās breksita gadījumā var ciest daudzi Latvijas OCTA polišu īpašnieki, kuri darba vai privātās vajadzībās ar automašīnu apmeklē Apvienoto Karalisti, atzina Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācijas valdes priekšsēdētājs Agris Auce.
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja Jaunās konservatīvās partijas (JKP) deputātu priekšlikumu grozījumiem likumā, paredzot ļaut vēsturiskajiem spēkratiem slēgt apdrošināšanas standartlīgumu uz 30 dienām. Tāpat šodien atbalstīts priekšlikums, kas paredz apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas prēmijas maksājumu par 40% samazināt arī tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas ir vecāki, aizbildņi vai audžuģimene, kura audzina nepilngadīgu bērnu invalīdu.
Ģimene vēlējusies iegādāties obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana polises divām vienas markas un modeļa automašīnām ar teju identiskiem parametriem (gads, reģistrācijas datums u.c.). Šokējis fakts, ka apdrošināšanas sabiedrība “ERGO” vienai automašīnai noteikusi 7,5 reizes lielāku cenu, nekā otrai, vēstīja raidījums "Bez Tabu".
Nacionālo bruņoto spēku (NBS) tehnikai iecerēts atteikties no obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) maksājumiem, paredz Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma grozījumu projekts, kuru 4.februārī skatīs valdība.
Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, laika posmā no 14.oktobra līdz 11.novembrim Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īsteno sociālu kampaņu. Kampaņas laikā vairāki fotoradari visā Latvijā veiks OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā - t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.
Konkurences padome (KP) rosina sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polisēm uz laiku noteikt cenu griestus un samazināt pašreizējo tirgus caurskatāmību, kas apdrošināšanas kompānijām ļauj sekot līdzi konkurentu piedāvājumiem konkrētām personām.
Pagājušajā gadā pēc deviņu gadu pārtraukuma apdrošinātāji guva peļņu no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas, pirmdien intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.