Saeimas deputāts Kaspars Ģirģens rosina mainīt vairāk nekā 10 gadus iedibināto apdrošinātāju kārtību un ļaut transportlīdzekļu īpašniekiem iegādāties OCTA polisi arī uz mēnesi, kas ļautu samazināt neapdrošināto transportlīdzekļu skaitu ceļu satiksmē.
Latvijas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskā atbildības (OCTA) apdrošināšana turpinās darboties Apvienotajā Karalistē arī bezvienošanās breksita gadījumā, vēsta Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Pastāv nopietns risks, ka bezvienošanās breksita gadījumā var ciest daudzi Latvijas OCTA polišu īpašnieki, kuri darba vai privātās vajadzībās ar automašīnu apmeklē Apvienoto Karalisti, atzina Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācijas valdes priekšsēdētājs Agris Auce.
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja Jaunās konservatīvās partijas (JKP) deputātu priekšlikumu grozījumiem likumā, paredzot ļaut vēsturiskajiem spēkratiem slēgt apdrošināšanas standartlīgumu uz 30 dienām. Tāpat šodien atbalstīts priekšlikums, kas paredz apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas prēmijas maksājumu par 40% samazināt arī tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas ir vecāki, aizbildņi vai audžuģimene, kura audzina nepilngadīgu bērnu invalīdu.
Ģimene vēlējusies iegādāties obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana polises divām vienas markas un modeļa automašīnām ar teju identiskiem parametriem (gads, reģistrācijas datums u.c.). Šokējis fakts, ka apdrošināšanas sabiedrība “ERGO” vienai automašīnai noteikusi 7,5 reizes lielāku cenu, nekā otrai, vēstīja raidījums "Bez Tabu".
Nacionālo bruņoto spēku (NBS) tehnikai iecerēts atteikties no obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) maksājumiem, paredz Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma grozījumu projekts, kuru 4.februārī skatīs valdība.
Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, laika posmā no 14.oktobra līdz 11.novembrim Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īsteno sociālu kampaņu. Kampaņas laikā vairāki fotoradari visā Latvijā veiks OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā - t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.
Konkurences padome (KP) rosina sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polisēm uz laiku noteikt cenu griestus un samazināt pašreizējo tirgus caurskatāmību, kas apdrošināšanas kompānijām ļauj sekot līdzi konkurentu piedāvājumiem konkrētām personām.
Pagājušajā gadā pēc deviņu gadu pārtraukuma apdrošinātāji guva peļņu no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas, pirmdien intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Saeima šodien nodeva izskatīšanai parlamenta komisijās Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (OCTA likums).
Ministru kabineta komiteja šodien lēma virzīt izskatīšanai valdībā Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (OCTA likums).
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam nākas taisnoties par vienu neveiklu pagājušajā nedēļā izskanējušu frāzi, kas sabiedējusi autovadītāju sabiedrību, – apdrošinātāju izmaksas patiesi tiek segtas no transportlīdzekļu vadītāju līdzekļiem, un, ja tās aug, loģiski, jāmaksā vairāk. Taču šobrīd OCTA cenu kāpumam nav nekāda pamata.
Konkurences padome (KP) ir iepazinusies ar publiski pieejamo interviju, kurā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvis Juris Stengrevics komentē obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas jeb OCTA Garantijas fonda apmēra samazināšanos, un nesaskata, ka šī iemesla dēļ turpmāk būtu jāpieaug OCTA cenai.
Latvijas apdrošināšanas sabiedrību zaudējumi no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas šogad pirmajā ceturksnī bija 120 000 eiro, kas ir ievērojami mazāk nekā 4,054 miljonu eiro zaudējumi pirmajā ceturksnī pērn, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā informācija.
Daļa transportlīdzekļu vadītāju, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates, iespējams, apzināti izvairās no pārvietošanās pa ceļiem, uz kuriem izvietoti stacionārie fotoradari vai pastāv lielākas iespējas sastapties ar ceļu policijas ekipāžu. Tas secināts Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) sociālā kampaņā, kas tika rīkota sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un Valsts policiju.
Laika posmā no 22.janvāra līdz 4.februārim Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk - LTAB), sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (turpmāk CSDD) un Valsts policiju, īstenos sociālu kampaņu, kuras mērķis ir skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus.
Iepriekšējo gadu pieredze rāda, ka svētku laikā daudzi Latvijas iedzīvotāji dodas brīvdienas pavadīt ārpus valsts robežām, turklāt dara to ar savu transportlīdzekli.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistika par pēdējiem pieciem gadiem liecina, ka visbiežāk ar neapdrošinātu transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījumus (CSNg) izraisa 26 - 35 gadus veci autovadītāji. Analizējot neapdrošināto transportlīdzekļu marku, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg, dominē VW markas auto, savukārt spēkratu vecuma kategorijā visbiežāk CSNg bez derīgas OCTA izraisa 21 gadu un vecāki transportlīdzekļi.