Saeima šodien nodeva izskatīšanai parlamenta komisijās Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (OCTA likums).
Ministru kabineta komiteja šodien lēma virzīt izskatīšanai valdībā Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (OCTA likums).
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam nākas taisnoties par vienu neveiklu pagājušajā nedēļā izskanējušu frāzi, kas sabiedējusi autovadītāju sabiedrību, – apdrošinātāju izmaksas patiesi tiek segtas no transportlīdzekļu vadītāju līdzekļiem, un, ja tās aug, loģiski, jāmaksā vairāk. Taču šobrīd OCTA cenu kāpumam nav nekāda pamata.
Konkurences padome (KP) ir iepazinusies ar publiski pieejamo interviju, kurā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvis Juris Stengrevics komentē obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas jeb OCTA Garantijas fonda apmēra samazināšanos, un nesaskata, ka šī iemesla dēļ turpmāk būtu jāpieaug OCTA cenai.
Latvijas apdrošināšanas sabiedrību zaudējumi no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas šogad pirmajā ceturksnī bija 120 000 eiro, kas ir ievērojami mazāk nekā 4,054 miljonu eiro zaudējumi pirmajā ceturksnī pērn, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā informācija.
Daļa transportlīdzekļu vadītāju, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates, iespējams, apzināti izvairās no pārvietošanās pa ceļiem, uz kuriem izvietoti stacionārie fotoradari vai pastāv lielākas iespējas sastapties ar ceļu policijas ekipāžu. Tas secināts Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) sociālā kampaņā, kas tika rīkota sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un Valsts policiju.
Laika posmā no 22.janvāra līdz 4.februārim Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk - LTAB), sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (turpmāk CSDD) un Valsts policiju, īstenos sociālu kampaņu, kuras mērķis ir skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus.
Iepriekšējo gadu pieredze rāda, ka svētku laikā daudzi Latvijas iedzīvotāji dodas brīvdienas pavadīt ārpus valsts robežām, turklāt dara to ar savu transportlīdzekli.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistika par pēdējiem pieciem gadiem liecina, ka visbiežāk ar neapdrošinātu transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījumus (CSNg) izraisa 26 - 35 gadus veci autovadītāji. Analizējot neapdrošināto transportlīdzekļu marku, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg, dominē VW markas auto, savukārt spēkratu vecuma kategorijā visbiežāk CSNg bez derīgas OCTA izraisa 21 gadu un vecāki transportlīdzekļi.
Par nelaimi, kas atnākusi klusu, bez brīdinājuma, līdz šim bieži vien varēja saukt regresa prasību par naudas piedziņu, kuru negaidot saņem kāds kopumā godprātīgs autovadītājs, kas bijis vainīgs nelielā satiksmes negadījumā, bet nezināšanas vai aizmāršības dēļ desmit dienu laikā pēc negadījuma nav iesniedzis apdrošinātājam saskaņoto paziņojumu (SP).
Nepilnu četru mēnešu laikā sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" savākti 10 000 parakstu par transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas maksimālās gada cenas noteikšanu.
Patlaban dienaskārtībā nav jautājuma par obligātu civiltiesisko apdrošināšanu (OCTA) velosipēdiem, šodien žurnālistiem atzina pārstāvji no Finanšu ministrijas (FM) un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB).
Transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas cenu griesti Latvijā vēl nav sasniegti, taču straujam cenu turpmākam kāpumam nav pamata, šorīt intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" teica Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Pagaidām transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas segments nevienā no Baltijas valstīm apdrošinātājiem nenes peļņu, intervijā atzina Lietuvas risku apdrošināšanas sabiedrības ADB "Gjensidige" ģenerāldirektors Marjus Junduls (Marius Jundulas).
Lai gan apdrošināšanas kompānijas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas prēmijās kopumā saņem vairāk nekā izmaksā atlīdzībās, apdrošinātājiem OCTA pārdošana nesot zaudējumus. Tas bija viens no iemesliem, lai celtu OCTA cenas.
Saeima šodien noraidīja valdībā atbalstītos grozījumus, kas paredz, ka transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskā apdrošināšana (OCTA) jāiegādājas transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti, piemēram, lauksaimniecības darbos, bet netiek izmantoti ceļu satiksmē.
Ministru kabinetā atbalstītajos grozījumos Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas jeb OCTA likumā, paredzot, ka OCTA turpmāk būs nepieciešama katram transportlīdzeklim, tomēr varētu veikt izmaiņas, pieļāva finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS).
Koalīcija vienojusies, ka Saeima noraidīs valdībā atbalstītos grozījumus, kas paredz, ka transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskā apdrošināšana (OCTA) jāiegādājas transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti, piemēram, lauksaimniecības darbos, bet netiek izmantoti ceļu satiksmē.
Valdības akceptētie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā paredz, ka transportlīdzekļu īpašniekiem turpmāk OCTA būs jāiegādājas ne tikai tad, ja transportlīdzekli izmanto ceļu satiksmē, bet arī tad, ja ar to pārvietojas pa tīrumiem, mājas pagalmu vai jebkuru citu vietu, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana.