Saeima šodien pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, paredzot, ka Obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polisi varēs iegādāties uz 30 dienām, savukārt ģimenes, kurās ir bērni ar invaliditāti, polisi varēs iegādāties lētāk.
Transportlīdzekļu īpašnieki, kas pērk OCTA uz 3 mēnešiem, biežāk kavē laicīgu polises atjaunošanu vai apzināti izvēlas ilgāku laiku neapdrošināt spēkratu, salīdzinājumā ar tiem, kuri apdrošina savu auto uz 12 mēnešiem.
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien atbalstīja virzīšanu trešajam lasījumam priekšlikumu grozījumiem Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, paredzot no 2021.gada 1.jūlija ļaut obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polisi iegādāties uz 30 dienām.
Saeimas deputāts Kaspars Ģirģens rosina mainīt vairāk nekā 10 gadus iedibināto apdrošinātāju kārtību un ļaut transportlīdzekļu īpašniekiem iegādāties OCTA polisi arī uz mēnesi, kas ļautu samazināt neapdrošināto transportlīdzekļu skaitu ceļu satiksmē.
Latvijas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskā atbildības (OCTA) apdrošināšana turpinās darboties Apvienotajā Karalistē arī bezvienošanās breksita gadījumā, vēsta Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Pastāv nopietns risks, ka bezvienošanās breksita gadījumā var ciest daudzi Latvijas OCTA polišu īpašnieki, kuri darba vai privātās vajadzībās ar automašīnu apmeklē Apvienoto Karalisti, atzina Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācijas valdes priekšsēdētājs Agris Auce.
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija šodien atbalstīja Jaunās konservatīvās partijas (JKP) deputātu priekšlikumu grozījumiem likumā, paredzot ļaut vēsturiskajiem spēkratiem slēgt apdrošināšanas standartlīgumu uz 30 dienām. Tāpat šodien atbalstīts priekšlikums, kas paredz apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas prēmijas maksājumu par 40% samazināt arī tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas ir vecāki, aizbildņi vai audžuģimene, kura audzina nepilngadīgu bērnu invalīdu.
Ģimene vēlējusies iegādāties obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana polises divām vienas markas un modeļa automašīnām ar teju identiskiem parametriem (gads, reģistrācijas datums u.c.). Šokējis fakts, ka apdrošināšanas sabiedrība “ERGO” vienai automašīnai noteikusi 7,5 reizes lielāku cenu, nekā otrai, vēstīja raidījums "Bez Tabu".
Nacionālo bruņoto spēku (NBS) tehnikai iecerēts atteikties no obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) maksājumiem, paredz Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma grozījumu projekts, kuru 4.februārī skatīs valdība.
Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, laika posmā no 14.oktobra līdz 11.novembrim Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īsteno sociālu kampaņu. Kampaņas laikā vairāki fotoradari visā Latvijā veiks OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā - t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.
Konkurences padome (KP) rosina sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polisēm uz laiku noteikt cenu griestus un samazināt pašreizējo tirgus caurskatāmību, kas apdrošināšanas kompānijām ļauj sekot līdzi konkurentu piedāvājumiem konkrētām personām.
Pagājušajā gadā pēc deviņu gadu pārtraukuma apdrošinātāji guva peļņu no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas, pirmdien intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Saeima šodien nodeva izskatīšanai parlamenta komisijās Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (OCTA likums).
Ministru kabineta komiteja šodien lēma virzīt izskatīšanai valdībā Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (OCTA likums).
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam nākas taisnoties par vienu neveiklu pagājušajā nedēļā izskanējušu frāzi, kas sabiedējusi autovadītāju sabiedrību, – apdrošinātāju izmaksas patiesi tiek segtas no transportlīdzekļu vadītāju līdzekļiem, un, ja tās aug, loģiski, jāmaksā vairāk. Taču šobrīd OCTA cenu kāpumam nav nekāda pamata.
Konkurences padome (KP) ir iepazinusies ar publiski pieejamo interviju, kurā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvis Juris Stengrevics komentē obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas jeb OCTA Garantijas fonda apmēra samazināšanos, un nesaskata, ka šī iemesla dēļ turpmāk būtu jāpieaug OCTA cenai.
Latvijas apdrošināšanas sabiedrību zaudējumi no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas šogad pirmajā ceturksnī bija 120 000 eiro, kas ir ievērojami mazāk nekā 4,054 miljonu eiro zaudējumi pirmajā ceturksnī pērn, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā informācija.