Laimonis no Rīgas ir šoferis ar stāžu. Kopš 1965. gada kā galvenais naudas pelnīšanas avots bija loģistika ar smagajiem transportlīdzekļiem. Izbraukāta visa Latvija, Baltija, daļa Krievijas un arī citas Eiropas valstis. Tomēr šogad dunci mugurā autovadītājs saņem no dzimtenē strādājošajām apdrošināšanas kompānijām, vēsta raidījums "Bez Tabu".
Pensionārs jau vairākus gadus brauc ar meitas īpašumā esošu “Volvo” automašīnu. Tomēr šovasar meita konkrēto transportlīdzekli pārraksta tēvam. Pēc nepieciešamo procedūru veikšanas atlika vēl iegādāties apdrošināšanas polisi.
Turpat Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) filiālē Laimonis nolemj iegādāties obligāto sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības jeb OCTA polisi. Pretējā gadījumā ceļu turpināt ar zeltaino “Volvo” nedrīkstētu. Var iekulties lielās un arī dārgās ziepēs. Laimoni gan izbrīna polišu cenas, kas pēc iepriekšējās reizes esot pat pieckāršojušās.
"Pirmais lielākais man 1000 eiro par gadu. Nobrīnījos - ārprāts, kur tik traki. Mazākais - 250 eiro. Nospriedu, ka jāņem uz trīs mēnešiem. Piedāvāja par gandrīz 46 eiro. Nobrīnījos, ka uz gadu tad sanāktu 180 eiro, nevis kā pirms tam skatījos uz gadu - 250 eiro," saka Laimonis.
Laimonis ir neizpratnē - ar automašīnu braukts regulāri kopš tā paša 1965. gada. Vienīgais fakts, kas šajā periodā ir mainījies, rīdziniekam beidzamos piecus gadus īpašumā nav bijusi neviena automašīna.
"Man ne avārijas, ne pārkāpumu, nekā tāda nav bijis. Un tagad iznāk, ka es kaut kāds nemākulis esmu, ka šādas summas tiek prasītas. Tas mani arī aizvaino," pauž vīrietis.
Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins uzreiz norāda, ka OCTA cenas ir pilnīgi brīvais tirgus, proti, katra apdrošināšanas kompānija tās izrēķina pēc atšķirīgām metodēm. Tiesa gan, esot vairāki vienojošie faktori visiem - autovadītāja negadījumu vēsture, transportlīdzekļa iepriekšējās reģistrācijas un automašīnas tips.