Trīs gadu laikā – no 2011. gada marta līdz 2014. gada aprīlim – trīs mēnešu OCTA polises cena visām automašīnu svara grupām pieaugusi gandrīz divas reizes, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv dati.
No 2013.gada marta līdz 2014.gada aprīlim obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) polišu cena atkarībā no mašīnas svara pieaugusi par 5-12%, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla "Gudriem.lv" dati.
Kopš brīža, kad stājās spēkā grozījumi pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumos, soda punkti par braukšanu bez obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) piešķirti jau 1800 autovadītājiem, atsaucoties uz Valsts policijas datiem informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB).
Eiropas Savienības tiesas lēmums ir noteicis, ka dalībvalstis nedrīkst ierobežot nemateriālo zaudējumu izmaksas griestus, kas būtu zemāki par OCTA likumā noteiktajiem kopējiem atbildības limitiem.
Lai samazinātu neapdrošināto skaitu un uzlabotu kopējo ceļu satiksmes drošību Ministru kabineta sēdē tika atbalstīti grozījumi pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumos, kuri paredz, ka turpmāk par braukšanu bez OCTA un spēkā esošas tehniskās apskates tiks piešķirti 2 soda punkti par katru pārkāpumu.
OCTA nozarē būtiskākie 2013.gada notikumi ir apdrošināšanas AS "Balva" likvidācijas procesa sākšana un tās izslēgšana no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) sastāva un OCTA nozares zaudējumi - lielākie pēdējo astoņu gadu laikā, informē LTAB.
Pieaugot autoservisu un ārstniecības pakalpojumu cenām, ko savukārt varētu izraisīt eiro ieviešana un inflācija, nākotnē iespējama OCTA polišu sadārdzināšanās.
Tā kā starpnieka komisijas maksas apmērs ir jānorāda obligāti un tas tiek regulēts ar likumu, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) aicina Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociāciju ievērot godīgu komercpraksi un visos starpnieku portālos pamanāmā veidā norādīt, kādu komisijas maksu par konkrētā OCTA līguma noslēgšanu saņems starpnieks, lai turpmāk izvairītos no patērētāju maldināšanas, to izvēles ietekmēšanas un citiem liekiem pārpratumiem.
Katru gadu tiek pārrēķinātas apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus - Malus klases, kuras tiek aprēķinātas ņemot vērā auto īpašnieku apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) apkopojis informāciju par vietām, kur visbiežāk tiek izraisīti negadījumi ar transportlīdzekļiem, kuru īpašnieki nav apdrošinājuši savu civiltiesisko atbildību. Kā liecina LTAB apkopotie dati par 2012. gadā izraisītiem ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg), Latvijā ir vairāki rajoni, kur neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisīto avāriju īpatsvars daudzas reizes pārsniedz pārējā Latvijas teritorijā fiksēto CSNg skaitu. Jau trešo gadu pēc kārtas bēdīgās statistikas augšgalā dominē Latgales reģions, top trijniekā ierindojoties Rēzeknes, Daugavpils un Ludzas rajoniem.
Šogad pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn uz pusi pieaudzis klientu skaits, kuri izvēlas brīvprātīgo auto apdrošināšanu jeb KASKO, lai novērstu neparedzētus izdevumus automašīnas bojājumu vai zādzības gadījumā, liecina "Swedbank P&C Insurance" apkopotie dati.
Traģiskais stāsts par Zviedrijā notikušo avāriju, kas vienai latviešu ģimenei atņēmusi apgādnieku, otrai – padarījusi viņu darbnespējīgu un abas atstājis faktiski bez jebkādas palīdzības, rosinājis diskusiju par OCTA likumā nepieciešamajām izmaiņām.
Apdrošināšanas sabiedrība ERGO Latvijā saņēmusi OCTA atlīdzību pieteikumu par ceļu satiksmes negadījumu Zviedrijā, kas aprēķināta vismaz 280 000 latu apmērā. Tā ERGO vēsturē pēdējo 15 gados kļūs par lielāko atlīdzību par OCTA negadījumu.
43% autovadītāju izvēlas iegādāties OCTA degvielas uzpildes stacijās (DUS) brīžos, kad tuvojas esošās OCTA beigu termiņš, noskaidrots apdrošināšanas sabiedrības ERGO un Statoil veiktajā pētījumā. Savukārt katrs ceturtais atzinis, ka OCTA iegādājies DUS, jo nav bijusi iespēja to izdarīt internetā.
Apdrošinātājiem šis gads ir iesācies neveiksmīgi. 1. janvārī Vācijā notika smags negadījums, kas izraisījis stīvēšanos apdrošināšanas kompāniju vidū, savukārt neuzmanīgajam autovadītājam visticamāk nāksies maksāt astronomiski lielu naudas summu.
Šā gada pirmajos deviņos mēnešos OCTA apdrošināšanas sektorā vērojams ārvalstīs notikušo negadījumu skaita būtisks pieaugums, salīdzinot ar pērnā gada šo pašu periodu. Tāpat vidējais atlīdzības izmaksas lielums par katru ārzemēs notikušo ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) ir par 3,8% lielāks nekā vidējās atlīdzības lielums, kas tiek izmaksāts par Latvijā notikušajiem CSNg. Pēc "BTA Insurance Company" SE datiem vislielākais negadījumus skaits tiek reģistrēts Vācijā un Polijā. Smagi negadījumi fiksēti arī Lielbritānijā.
Saskaņā ar apdrošināšanas ERGO datiem, šobrīd vidēji katra sestā OCTA polise tiek iegādāta ar iespēju pēc iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā atlīdzību par nodarītajiem zaudējumiem transportlīdzeklim pieteikt nevis pie vainīgā apdrošinātāja, bet pie sava - ERGO. Turklāt zaudējumus var pieteikt par ceļu satiksmes negadījumiem, kas ir notikuši ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā.
Ceļu satiksmes negadījumu skaits ar automašīnām, kurām nav bijusi transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (OCTA) pēdējos gados ir samazinājies. Ja 2009. gadā bija 618 negadījumi, kuros iesaistītajām automašīnām nav bijusi OCTA, tad 2010. un 2011. gadā šis skaits attiecīgi samazinājies uz 399 un 360.