Latvijas Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija (PABA) atgādina, ka 2011.gada rudenī spēkā stājušās OCTA likuma (Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums) izmaiņas cita starpā nosaka, ka kopš 2011./2012.gada ziemas, OCTA apdrošināšana obligāti ir jāveic vēl vienai transporta līdzekļu klasei, kurai tas līdz šīm nebija obligāti - mopēdu un skūteru īpašniekiem.
Lai novērstu situāciju, ka ceļu satiksmē piedalās transportlīdzekļi bez OCTA, tādējādi apdraudot citus satiksmes dalībniekus, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) nācis klajā ar ierosinājumu izņemt no satiksmes transportlīdzekļus, kuri pārvietojas bez OCTA.
Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas ievieš tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), balstoties uz datiem par noslēgto apdrošināšanas līgumu skaitu un to termiņu, kā arī izraisīto ceļu satiksmes negadījumu daudzumu, ir izveidojis statistiku, cik bieži vidēji Latvijas auto īpašnieki iekļūst ceļu satiksmes negadījumā (CSNg).
Šodien Saeima pirmajā lasījumā atbalstīja grozījumus OCTA likumā, kuri paredz, ka turpmāk cietušā transportlīdzekļa īpašnieks atlīdzību par zaudējumiem varēs saņemt pie sava apdrošinātāja. Ar grozījumiem OCTA likumā tiks ieviesta jauna norma, kura apdrošinātājiem ļaus veikt Tiešo zaudējumu regulēšanu (TZR) pēc brīvprātības principa, tādējādi liekot savā starpā konkurēt ne tikai ar piedāvātās OCTA polises cenu, bet arī sniegto pakalpojumu kvalitāti.
Izskatīšanai Saeimas komisijās nodoti grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, paredzot jaunu prasību par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) piemērošanu arī mopēdiem un specializētajiem tūristu transportlīdzekļiem.
Apdrošināšanas akciju sabiedrība "Seesam Latvia", balstoties uz ārvalstu sadarbības partneru prognozēm, izmaksu plānā rezervējusi atsevišķu pozīciju 1 000 000 eiro apmērā, kas varētu būt aptuvenā apdrošināšanas atlīdzības summa par Vācijā notikušu satiksmes negadījumu. Pirmo reizi OCTA vēsturē Latvijā ir runa par tik lielu iespējamo atlīdzību.
Autovadītājus par braukšanu bez OCTA polises vienas dienas laikā var sodīt vairākas reizes, ja pārkāpums fiksēts fotoradarā, pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).
Pēdējo mēnešu laikā, Latvijas Transportlīdzekļa apdrošinātāju biroja (LTAB) rīcībā nonākusi informācija, ka ārvalstu apdrošinātājiem tiek iesniegtas viltotas izziņas, kuras saskaņā ar OCTA likumu LTAB izsniedz transportlīdzekļa īpašniekam par tā civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas vēsturi. Iegādājoties OCTA polisi viltotāji cenšas iegūt atlaidi, kas var sasniegt līdz pat 65 % no kopējās summas. Pēc LTAB rīcībā esošās informācijas, līdz ar straujo latviešu imigrāciju uz ārvalstīm, šādu krāpniecisku gadījumu skaits arvien pieaug, nelabvēlīgi ietekmējot apdrošināšanas sistēmas darbību un Latvijas valsts tēlu pasaulē.
Pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem šogad deviņos mēnešos par 1 421 ārvalstīs notikušu apdrošināšanas gadījumu izmaksāti 3,54 milj. latu, kas ir par 2,8% vairāk nekā pērn tādā pašā laika posmā. Vidējās atlīdzības lielums par ārvalstīs notikušu apdrošināšanas gadījumu sastāda 2 494 latus, kas ir par 8,3% vairāk, salīdzinot ar pagājušā gada deviņu mēnešu rādītājiem.
Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) kā obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) garantijas fonda administrators, kas veic izmaksas cietušajiem par neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem, nesen saņēmis Latvijas vēsturē lielāko atlīdzības prasību gandrīz 300 000 eiro (210 000 latu) apmērā par Latvijā reģistrēta un neapdrošināta transportlīdzekļa izraisītu negadījumu Īrijā.
15.oktobra rītā Rīgā, Pētersalas ielā 14, sagruvusi kādas neapdzīvotas ēkas ķieģeļu siena, kas uzgāzusies tuvumā esošajām automašīnām, nodarot tām ievērojamus bojājumus.
Valsts sekretāru sanāksmē vakar izsludinātais grozījumu projekts Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā paredz piemērot OCTA arī mopēdiem, motorolleriem un specializētiem tūristu transportlīdzekļiem. Likumprojekta virzītāju – Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja – rīcībā gan nav informācijas, cik ceļu satiksmes negadījumu līdz šim ir izraisījuši mopēdisti.
Šogad pirmajā ceturksnī autoīpašniekiem viena OCTA apdrošinātā diena izmaksāja vidēji 17 santīmu, kas ir par 43% lētāk nekā pirms diviem gadiem, un šobrīd OCTA polises ir sasniegušas zemāko cenu līmeni pēdējo gadu laikā, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) aprēķini.
Obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polises būs iespējams iegādāties apdrošināšanas automātā "OCTAmāts", biznesa portālu "Nozare.lv" informēja SIA "R&D apdrošināšanas brokers" valdes priekšsēdētājs Dainis Maldutis.
Apdrošinātāji izskata priekšlikumus ieviest tā saukto tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmu, kas paredzētu iespēju cietušajam zaudējumu atlīdzības saņemšanai vērsties pie sava apdrošinātāja, pie kura pirkta obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļa apdrošināšanas (OCTA) polise.
No 15. septembra Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) veicis apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus – malus modernizēšanu, kā rezultātā divreiz vairāk vieglo automašīnu īpašnieku iekļūs pazeminātā riska klasēs. Līdz šim tādu īpašnieku skaits veidoja 38 procentus, bet kopš otrdienas šajā kategorijā atrodas jau 77,4 procenti transportlīdzekļu īpašnieku.