OCTA cenu griesti Latvijā vēl nav sasniegti

© Kaspars Krafts/F64 Photo Agency

Transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas cenu griesti Latvijā vēl nav sasniegti, taču straujam cenu turpmākam kāpumam nav pamata, šorīt intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" teica Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Viņš skaidroja, ka līdzšinējā OCTA cenu kāpuma iemesi ir bijuši vairāki - gan likuma izmaiņas, gan inflācija, īpaši strauji augušas autoservisu cenas. Taču salīdzinājumā ar pārējām Baltijas valstīm OCTA cenas Latvijā ir lētākas.

Jautāts, kas ar OCTA polišu cenām notiks nākamgad, Abāšins sacīja, ka cenu griesti vēl nav sasniegti, taču straujam cenu kāpumam nav pamata.

Tāpat LTAB vadītājs uzsvēra, ka "apdrošināšana nav vientuļa sala". "Cenas pieaug visās nozarēs, kas nozīmē, ka mēs kā cilvēki paliekam dārgāki, tuvojoties Eiropas līmenim. Tādējādi spiediens uz apdrošināšanas polišu cenām turpināsies," sacīja Abāšins.

RIA Novosti/ SCANPIX

Jau vēstīts, ka 2017.gada pirmajā pusgadā OCTA cena, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, Latvijā fiziskajām un juridiskajām personām, pēc LTAB datiem, kopumā ir pieaugusi vidēji par 17%. Cenas kāpums ir saistīs gan ar medicīnas pakalpojumu sadārdzināšanos, jo tika paaugstināti tarifi starp Nacionālā Veselības dienesta un ārstniecības iestādēm par valsts apmaksātajiem pakalpojumiem, kas viennozīmīgi ietekmēs vidējās atlīdzības pieaugumu, gan iemaksām Garantijas fondā, kas jāveic apdrošinātājiem, kā arī citiem faktoriem.

Tāpat ziņots, ka Konkurences padome (KP) ir sākusi pētīt OCTA cenu pieauguma atbilstību godīgas konkurences principiem. KP uzmanību ir piesaistījušas izmaiņas OCTA cenās, tāpēc iestāde ir sākusi uzraudzību, lai varētu pilnvērtīgi iepazīties ar situācijas apstākļiem un izvērtētu notikušo izmaiņu atbilstību godīgas konkurences principiem.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais