Lauksaimnieki iebilst pret obligāto OCTA iegādi, ja auto netiek izmantots ceļu satiksmē

© Aivars Ķesteris/F64 Photo Agency

Latvijas lauksaimnieki ir noskaņoti pret obligātās civiltiesiskās transporta apdrošināšanas (OCTA) iegādi gadījumos, ja transportlīdzekli neizmanto ceļu satiksmē, sacīja Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes (LOSP) valdes priekšsēdētājs Edgars Treibergs.

Treibergs sacīja, ka valdībā atbalstītie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz obligātu OCTA iegādi arī, ja transportlīdzekli neizmanto ceļu satiksmē, nav atbalstāmi. Tas negatīvi ietekmēs jebkuru lauku saimniecību, palielinot izmaksas un negatīvi atsaucoties uz lauksaimniecības produkcijas pašizmaksu, viņš uzsver.

"Mēs noteikti esam pret obligāto OCTA iegādi, ja transportlīdzeklis neizmanto ceļus," sacīja Treibergs.

Viņš arī piebilda, ka ir ļoti daudz godprātīgu transportlīdzekļu īpašnieku, kas neizraisa ceļa satiksmes negadījumus un nav godīgi, ka viņiem obligāti jāiegādājas apdrošināšana, lai tādējādi netieši maksātu par citu ceļa satiksmē pieļautajām kļūdām.

Viņš arī pieļāva, ka grozījumi likumā izstrādāti apdrošināšanas kompāniju lobija ietekmē, un tādējādi apdrošinātāji cer iegūt vairāk peļņas. Tā vietā būtu jāsakārto apdrošināšanas tirgus, jo samaksa, kādu apdrošinātāji pieprasa, piemēram, par vieglo automašīnu apdrošināšanu Latvijā starp dažādām kompānijām atšķiras pat vairākkārt.

Visbeidzot viņš uzsvēra, ka transportlīdzekļu īpašniekiem ir jāatstāj izvēles iespējas, izmantot attiecīgu pakalpojumu vai nē. "Ja man, piemēram, ir vairākas automašīnas, vai ir vajadzība katru no tām apdrošināt!? Es taču ar tām visām reizē nebraucu," vaicāja LOSP valdes priekšsēdētājs.

Jau ziņots, ka valdībā otrdien atbalstītie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā paredz, ka turpmāk OCTA būs jāiegādājas arī gadījumā, ja transportlīdzekli neizmanto ceļu satiksmē.

Finanšu ministrijā (FM) skaidroja, ka likumā minētais jēdziens "transportlīdzekļu lietošana" aptver jebkādu transportlīdzekļa izmantošanu, kas atbilst šī transportlīdzekļa parastajai funkcijai, tādējādi šis jēdziens var attiekties, piemēram, uz traktora manevru saimniecības pagalmā, lai šķūnī novietotu piekabi, ar kuru šis traktors ir aprīkots. Tas nozīmē, ka arī gadījumā, ja būs noticis ceļu satiksmes negadījums ārpus ceļiem, piemēram, pagalmā, pļavā vai saimniecības ēkā, cietušajam ir tiesības saņemt zaudējumus no OCTA, kā arī attiecīgi īpašniekam ir pienākums apdrošināt savu transportlīdzekļi arī tad, ja tas nepiedalās ceļu satiksmē, bet tiek lietots ārpus ceļa.

Grozījumi izstrādāti, pamatojoties uz nepieciešamību pilnveidot un papildināt spēkā esošās Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma normas, atbilstoši precizējot dažas OCTA likuma normas, kas jau ieviestas ar Eiropas Savienības direktīvām OCTA jomā.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais