Speciālus policijas reidus OCTA polišu pārbaudei traktoriem nerīkos

© Lauris Aizupietis/ F64 Photo Agency

Vakar medijos izskanēja informācija par jauno OCTA polises iegādes kārtību. Šodien atbildīgās personas sniedza precizētu skaidrojumu tam, kādos gadījumos polises būs jāpērk un kādos nē. Tās nevajadzēs iegādāties auto īpašniekiem, kuru spēkrats netiek izmantots, tomēr OCTA jāiegādājas būs daudziem traktoru vai citas lauktehnikas īpašniekiem, vēsta "LNT ziņas".

Šī situācija radījusi satraukumu lauksaimnieku vidū, kuriem papildu izmaksas, iespējams, sagādās jaunas galvassāpes. Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padomes valdes priekšsēdētājs Edgars Tribergs sarunā ar "LNT ziņām" norādījis, ka lauksaimnieki ir šokēti par jaunajām ziņām."Ziņa parādījās vakar, un tā parādījās mums nezinot praktiski. Mēs neesam pat plānojuši, neesam domājuši, ka kaut kas tāds būs. Tāpēc arī mēs gribam ar Finanšu ministriju tikties un pārrunāt jautājumus. Arī kūdras ražotāji ir sašutuši - viņi neizbrauc arī nevienu metru uz ceļa, visu laiku strādā tikai kūdras purvos. Te arī tehnika liela un jaudīga. Tagad par visu to jāmaksā, tas sadārdzinās viņu produkciju," norāda speciālists.

Apdrošinātāji lēš, ka polišu cenas gan nebūs lielas, turklāt zemniekiem saglabāsies 30% atlaide OCTA polisēm.

Lauris Vīksne/ F64 Photo Agency

OCTA polišu neesamība būs jākontrolē policijai, tomēr speciāli reidi vai pastiprinātas pārbaudes netiek plānotas.

“Policija gluži nebrauks pa sējumiem vai pa kartupeļu laukiem un negaidīs, kad lauksaimnieks ar traktortehniku vai kombainu brauks nost. Policija nebrauks pa viensētām, nebrauks pagalmos iekšā, neveiks īpašus reidus. Protams, ja kāds fakts, teiksim, pēkšņi policijas redzes lokā nonāks, patrulēšanas brīdī kāds traktora vadītājs radīs varbūt aizdomīgu rīcību, vai būs pamats apturēt, tad, protams, tas tiks pārbaudīts,” skaidro Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Līdz ar to OCTA vairāk būs uz katra paša sirdsapziņas, norāda "LNT ziņas". Tomēr, ja notiks negadījums, bet polises nebūs, tad draud sods un zaudējumu piedziņa. "Ja nav OCTA, tad atbildīgs par zaudējumiem ir attiecīgi transportlīdzekļa īpašnieks vai lietotājs. Neatkarīgi no tā, kas tas ir, vai lauksaimnieks vai vienkārši nav atpazīts transportlīdzeklis, vai nav apdrošināts, izmaksa notiek no garantiju fonda un tālāk garantijas fonds vēršas tiesas ceļā pret cilvēku, kas radījis zaudējumus un no viņa piedzen," skaidro Finanšu ministrijas Finanšu tirgus politikas departamenta direktore Aija Zitcere.

Par valdības apstiprinātajiem grozījumiem savs vārds vēl jāsaka Saeimai.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais