Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Rīgā \ Satiksme

Bīstamākie uz ceļa ir veci un neapdrošināti auto, kurus vada gados jauni šoferi

© Emīls Desjatņikovs, F64 Photo Agency

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistika par pēdējiem pieciem gadiem liecina, ka visbiežāk ar neapdrošinātu transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījumus (CSNg) izraisa 26 - 35 gadus veci autovadītāji. Analizējot neapdrošināto transportlīdzekļu marku, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg, dominē VW markas auto, savukārt spēkratu vecuma kategorijā visbiežāk CSNg bez derīgas OCTA izraisa 21 gadu un vecāki transportlīdzekļi.

LTAB apkopojis neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto CSNg statistiku par 2012. - 2017*.gadu. Analizējot datus par autovadītājiem, kas visbiežāk izraisa CSNg ar neapdrošinātu transportlīdzekli, dominē gados jauni autovadītāji - 475 CSNg (jeb 29%) izraisījuši 26 - 35 gadus, bet 439 negadījumus (27%) 18 - 25 gadus veci autovadītāji.

LTAB

Transportlīdzekļu vecuma kategorijā, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg bez derīgas OCTA, lielākā riska grupa ir 21 gadu un vecāki transportlīdzekļi, ar kuriem izraisīti 756 negadījumi (45%), kā arī 16 - 20 gadus veci auto, kuri bijuši vainīgi pie 495 CSNg (29%). Ar gados jauniem (līdz 5 gadi) spēkratiem bez derīgas OCTA izraisīti 25 CSNg, kas ir tikai 2% no kopējā neapdrošināto izraisīto negadījumu skaita.

LTAB

Savukārt neapdrošināto transportlīdzekļu marku vidū, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg, dominē VW markas auto. Bez derīgas OCTA ar šādas markas spēkratiem izraisīti 282 negadījumi, tikmēr ar BMW- 225, bet Audi markas auto - 224 CSNg. Svarīgi atzīmēt, ka šo marku automašīnas Latvijā ir arī visvairāk reģistrētas, tādēļ ar tām izraisīto CSNg īpatsvars proporcionāli ir vislielākais.

"Ja kopsakarībās analizējam minētos datus, tad varam secināt, ka vidējais statistiskais Latvijas autovadītājs, kas izraisa CSNg bez derīgas OCTA ir 36,9 gadus vecs vadītājs, kurš vada 19,4 gadus vecu VW markas spēkratu," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā - AAS "Balta", AAS "Baltijas Apdrošināšanas Nams", AAS "BTA Baltic Insurance Company", "Compensa Vienna Insurance Group" ADB Latvijas filiāle, "ERGO Insurance" SE Latvijas filiāle, ADB "Gjensidige" Latvijas filiāle, "If P&C Insurance" AS Latvijas filiāle, "InterRisk Vienna Insurance Group" AAS, "Seesam Insurance" AS Latvijas filiāle un "Swedbank P&C Insurance" AS Latvijas filiāle.

* Dati līdz 24.10.2017.