Autovadītāju pamatīgi pārsteidz OCTA polises cena

© Aivars Ķesteris/F64

Ģimene vēlējusies iegādāties obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana polises divām vienas markas un modeļa automašīnām ar teju identiskiem parametriem (gads, reģistrācijas datums u.c.). Šokējis fakts, ka apdrošināšanas sabiedrība “ERGO” vienai automašīnai noteikusi 7,5 reizes lielāku cenu, nekā otrai, vēstīja raidījums "Bez Tabu".

Ģimene no Bauskas puses lieto divus gandrīz vienāda vecuma “Volkswagen Transporter (T5)” busiņus. Viens Latvijā reģistrēts 2008. gadā, otrs - 2009. gadā. Evita vēlējusies iegādāties OCTA polisi abiem transportlīdzekļiem.

Polišu cenu salīdzināsanas interneta vietnē sameklējusi piedāvājumus. Ja vienam transportlīdzeklim apdrošīnāšanas sabiedrība “ERGO” piedāvājusi iegādāties OCTA polisi uz gadu par 72 eiro, otram noteikta 7,5 reizes augstāka cena - 537 eiro par OCTA polisi uz gadu. Attiecīgi piedāvājums uz īsāku termiņu vairākas reizes dārgāks.


"Es vienkārši biju šokā. Kāpēc viņi [“ERGO”] mani kā klientu, sarunvalodā runājot, “atšuj”? 7,5 reizes dārkāk! Ar kosmisko cenu “atšuj” uzticīgu klienti," pauž Evita.


Evita stāsta, ka ilgstoši ir uzticīga “ERGO” kliente, kompānijā nereti apdrošinājusi abus spēkratus, bet līdz šim tik nesamērīgi liela starpība neesot bijusi. Par nu daudz dārgāk apdrosināmo transportlīdzekli līdz šim pat izpelnījusies “ERGO” lojalitātes 2. līmeni. Pērn Evita šim nu dārgāk apdrošināmajam auto iegādājusies OCTA polisi uz trim mēnešiem, par ko tolaik samaksājusi 42 eiro, bet tagad par konkrētā spēkrta apdrošināšanu uz trim mēnešiem “ERGO” pieprasa 188 eiro.


“Bez Tabu” arī pārliecinās, ka konkrētais transportlīdzeklis citās apdrošināšanas sabiedrībās apdrošināms par daudz zemāku cenu, nekā nu noteikusi “ERGO”.

"Pieejami ļoti daudz dažādu datu reģistru, kas tiek izmantoti cenošanā, nosakot OCTA cenu. Uz šo brīdi “ERGO” izmanto aptuveni 30 prametrus, lai noteiktu ļoti individuālu, speciālu cenu tieši katram klientam. Tiek vērtēts gan klients, gan konkrēts transportlīdzeklis, tieši šajā kombinācijā. Var veidoties situācijas, kad līdzīgiem transportlīdzekļiem var būt atšķirīga cena. Lielākoties tas ir tieši klientu dimensijas dēļ, jo klients var būt ļoti atšķirīgs. Var būt atšķirīgs nobraukums, var atšķirties atlīdzību pieredze, stāžs. Ir ļoti daudz apstākļu, kas ietekmē klienta faktoru," skaidro Ritvars Heniņš, “ERGO” Risku parakstīšanas un produktu attīstības departamenta direktors.


Kompānijā “ERGO” dārgāk apdrošināmajam spēkratam ir 8. Bonus malus klase, kamēr lētāk apdrošināmajam busiņam 14. klase. Šī atšķirība arī ietekmē polises cenu, skaidro “ERGO” pārstāvis Ritvars Heniņš. Tomēr Evita stāsta, ka konkrētajam spēkratam Bonus malus klase nav augusi, jo automašīna tiek izmantota retāk, nekā otra. Kā īpašnieks spēkratam reģistrēta Evita, otra transportlīdzekļa īpašnieks - viņas vīrs.

Taujāts, kā skaidrojams fakts, ka citās apdrošināšanas sabiedrībās konkrēto spēkratu iespējams apdrošināt par krietni zemāku cenu, “ERGO”pārstāvis Heniņš atbild: “Apdrošinātāji cenas rēķina ļoti individuāli. Kaut kādos gadījumos mēs esam krietni labākā cenā, citos gadījumos - esam dārgāki. Mēs atrodamies brīvā tirgū.”

Avots

Dīvaini

Zinātnieki, iespējams, ir atklājuši kādu maz ticamu sabiedroto cīņā pret plastmasas atkritumiem un tas ir mazais miltu tārps. Pētnieki atklāja, ka "Alphitobius" ģints vaboļu kāpuri, kas izcēlušies Āfrikā, bet mūsdienās ir jau plaši izplatīti uz visas planētas, var patērēt un noārdīt plastmasu, ziņo portāls “Live Science”.

Svarīgākais