BTA: KASKO pieteikumi tiek izskatīti daudz ātrāk nekā OCTA

© pixabay.com

Ceļu satiksmes negadījumos cietušie autovadītāji aizvien biežāk piesaka KASKO negadījumu, jo to izskata ātrāk nekā obligāto civiltiesisko apdrošināšanu (OCTA), aģentūru LETA informēja apdrošināšanas AS "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) pārstāvji.

BTA apkopotie dati liecina, ka kopš pagājušā gada sākuma 44% no visiem KASKO pieteikumiem tikuši atrisināti laika periodā līdz septiņām dienām. Savukārt ar OCTA pieteikumiem nedēļas laikā izdevies tikt galā vien 22% gadījumu.

Ceļu satiksmes negadījumā iekļuvušajiem autovadītājiem, kuri sadursmē nav vainīgi, pastāv iespēja izvēlēties, kuram apdrošinātājam pieteikt apdrošināšanas atlīdzību. Viņi var pieprasīt segt izdevumus vainīgā autovadītāja obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA polises, vai arī no savas brīvprātīgās apdrošināšanas jeb KASKO polises.

BTA gadījumā aizvien vairāk klientu izvēlas otro variantu. Kopš 2022.gada sākuma 16% pieteikumu nokārtoti vienas diennakts laikā, 15% divās līdz trīs dienās un vēl 13% - četrās līdz septiņās dienās. Ilgāk par mēnesi nākas gaidīt vien sarežģītākos, grūtāk izvērtējamos gadījumos, tādi ir ap 14%.

OCTA pieteikumu noregulēšana notiek ilgāk, jo tajā iesaistīti vairāk dalībnieki un apdrošināšanas atlīdzības regulēšanu uzņemas vainīgās puses apdrošinātājs.

OCTA statistika rāda, ka pirmās diennakts laikā izdevies nokārtot vien 4% no visiem pieteikumiem, divās-trīs dienās 9%, un atlikušajās pirmās nedēļas dienās - vēl 9%. Savukārt ilgāk par mēnesi ievilkušies 30% lietu.

Pieteikumu izskatīšanas ātrumu ietekmē arī tas, ka klients var izvēlēties ērtāko paziņošanas formu. KASKO gadījumā 75% priekšroku dod telefona zvanam, 16% izmanto tīmekļa vietni un 6% - pašapkalpošanās portālu un arī šīs pašas priekšrocībās klients var izmanot, piesakot "OCTA pie sava apdrošinātāja" negadījumu.

Apdrošināšanas kompānija "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) pērn Baltijas valstīs guvusi 9,303 miljonu eiro peļņu, kas ir par 12,3% lielāka nekā 2021.gadā.

Trijās Baltijas valstīs strādājošās BTA vienīgā īpašniece ir "Vienna Insurance Group".

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais