Saeima skatīšanai Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā nodevusi opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo iepriekš pieņemto normu par OCTA polises obligātu iegādi visiem reģistrētiem transportlīdzekļiem.
Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku.
Par kārtējiem "pārsteigumiem" iedzīvotājiem parūpējušies tautas kalpi - Saeimas šā gada 14.novembrī pieņemtie un Valsts prezidenta izsludinātie grozījumi OCTA likumā paredz, ka OCTA apdrošināšanas polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Grozījumi likumā stāsies spēkā šogad 10.decembrī.
Jautājums par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likuma normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku ir jāvērtē un nepieciešamības gadījumā jārod risinājumi.
Saeimas opozīcijas deputāti lūdz veikt grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku, liecina informācija Saeimas mājaslapā.
Transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku, aģentūru LETA informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvji.
Vakar jau rakstījām par Latvijas Republikas Saeimas 14. novembra lēmumu par jaunu regulējumu obligātās civiltiesiskās apbdrošināšanas (OCTA) likumā, kas nosaka vairākas būtiskas izmaiņas. Iedzīvotāji ar deputātu lēmumu nav mierā, it īpaši satraucoties par likuma normu, kas OCTA polises iegādi prasa arī tādām automašīnām, kas satiksmē nemaz nepiedalās.
Latvijas Republikas Saeima šī gada 14.novembrī pieņēmusi, un Valsts prezidents izsludinājis grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz vairākas būtiskas izmaiņas. Būtiskākie no tiem – OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Tāpat no 01.07.2025. OCTA būs jāveic arī elektroskrejriteņiem.
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem. To noteic Saeimā ceturtdien, 14.novembrī, pieņemtie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā.
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien atbalstīja grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz noteikt, ka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem.
Asas diskusijas sabiedrībā un arī Saeimā raisījis priekšlikums iekļaut OCTA aprēķināšanā arī datus no fotoradariem. Apdrošinātāju skatījumā tiem, kas pārkāpj ātruma ierobežojumus, arī par OCTA būtu jāmaksā dārgāk, vēsta TV kanāla 360 raidījums “360 ZIŅneši”.
Apdrošinātāji vēlas sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) cenas aprēķinā izmantot informāciju par pārkāpumiem, kas fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem, tostarp fotoradariem.
“Man jau trīs dienas ir slikta dūša. Vemšana, galvassāpes, bezmiegs. Katru dienu, atverot e-pastu, pirmā doma – vai būs atkal jauns paziņojums no CSDD par 350 eiro sodu vai nebūs? Kopā sods jau sakrājies pāri tūkstotim, tuvojas diviem,” asaras valdīdama, man sūdzas kāda satraukta paziņa. Viņa ir izmisumā.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) investīcijas sauszemes transportlīdzekļu vadītāju obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmā 20 gadu laikā sasniegušas gandrīz astoņus miljonus eiro, informē LTAB pārstāvji.
Lauksaimnieki vēl nav pieņēmuši lēmumu par nepieciešamību saglabāt transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polišu atlaides, aģentūrai LETA pastāstīja Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) valdes priekšsēdētājs Guntis Gūtmanis.
Šī gada sešos mēnešos apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) kopā pieņēmuši lēmumus par transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) atlīdzību izmaksu 38,13 miljonu eiro apmērā, kas ir par 11% vairāk nekā attiecīgā periodā pērn, aģentūru LETA informēja LTAB pārstāvji.
Transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanā risku izvērtēšanas sistēmu "Bonus-malus" no šodienas aizstās apdrošināšanas datu vēsture, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Satiksmes ministrijas (SM) ierosinājumi par braukšanas ātruma samazinājumu uz autoceļiem varētu papildus veicināt arī obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas cenas samazinājumu, aģentūrai LETA pauda risku apdrošināšanas kompānijas "Balta", kas ietilpst "PZU grupā", valdes loceklis Uldis Dzintars.
Latvijas Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija (LPABA) piekrīt likuma grozījumiem par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) polises nepieciešamības izbeigšanu, ja transporta līdzeklis uz laiku ir pārtraucis reģistrāciju valsts vai pašvaldību transportlīdzekļu reģistrā, taču iebilst pret transportlīdzekļa numura zīmju nodošanas prasību.
Transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanā risku izvērtēšanas sistēmu "Bonus-malus" no 1.augusta aizstās apdrošināšanas datu vēsture, ceturtdien preses konferencē sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.