Transportlīdzekļu īpašnieki varēs neiegādāties obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu (OCTA), ja transportlīdzeklis būs novietots ārpus publiski pieejamas vietas un novērstas iespējas to lietot, paredz šodien Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē izskatītie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) izstrādā jaunu saskaņotā paziņojuma risinājumu, kas ļaus autovadītājiem fiksēt ceļu satiksmes negadījuma apstākļus ziņapmaiņas lietotnēs "Telegram" un "WhatsApp", aģentūru LETA informē LTAB pārstāvji.
Pirms dažām dienām Saeimā, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē 2 lasījumā pieņēma izmaiņas obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) likumā, kuras cerams apturēs LTAB (Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs), Finanšu Ministrijas un Jaunās Vienotības Jāņa Reira pagājušā gadā veikto kliedzoši nekaunīgo mēģinājumu izvilkt no Latvijas iedzīvotājiem miljonus EUR katru gadu, nosakot obligātu OCTA par automašīnām, kuras netiek lietotas.
Kopumā apdrošinātājiem šis gads būs rentabls, lai gan atsevišķi apdrošināšanas veidi varētu būt mīnusos, intervijā aģentūrai LETA atzīst Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) prezidents un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins. Viņš norāda, ka joprojām lielākais apdrošināšanas veids Latvijā ir veselības apdrošināšana un tur ir nopietni jūtama inflācijas ietekme. Tādēļ darba devēji bieži nespēj nopirkt apdrošināšanas polises, kas segtu visus ar veselību saistītos riskus.
2025. gada 19. janvārī pensionārs Jurijs Catlaks no dēla saņēma ziņu, ka viņa e-pastā esot vairāki pārkāpuma protokoli un neesot iegādāta obligātā civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polise.
Pērn audzis apdrošināšanas atlīdzībās izmaksāto summu apjoms par avārijām Latvijā, sasniedzot jau 73 miljonus eiro. Nākamgad OCTA cenas varētu kāpt. Apdrošinātājiem lielākās galvassāpes sagādā koplietošanas auto un taksometri, vēsta TV3.
Lai gan elektroskrejriteņu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana ir saistīta ar OCTA Garantiju fondu, šobrīd nav iemesla uzskatīt, ka šīs apdrošināšanas ieviešana varētu ietekmēt OCTA cenu citu transportlīdzekļu īpašniekiem, aģentūrai LETA norādīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
2025. gada 1. jūlijā stājas spēkā jauns regulējums, kas nosaka, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA. Šāda likuma norma pieņemta, lai pasargātu citus ceļu satiksmes dalībniekus no finansiāliem zaudējumiem, ko var radīt, ja sadursmi izraisa elektroskrejriteņa vadītājs. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) apkopojis svarīgākos jautājumus un atbildes, kas jāņem vērā elektroskrejriteņu īpašniekiem.
Dienu pirms stājas spēkā prasība par obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanu elektriskajiem skrejriteņiem, tā iegādāta vien 19,7% fiziskām personām piederošu transportlīdzekļu, aģentūra LETA noskaidroja Latvijas Apdrošinātāju asociācijā (LAA).
Finanšu ministrijas (FM) ieskatā ir apsverami grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, lai noteiktu iespēju transportlīdzekļa īpašniekam neveikt OCTA apdrošināšanu, ja transportlīdzeklis ilgstoši netiek lietots, teikts FM informatīvajā ziņojumā, kuru otrdien uzklausīja valdība un uzdeva Valsts kancelejai to iesniegt Saeimā.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pērn samazinājies ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits, kas izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli. 2023. gadā vidēji Latvijā ar neapdrošinātu transportlīdzekli tika izraisīti 0,96% CSNg, bet pērn tie bijuši 0,74%. Jāatzīmē, ka visbiežāk CSNg ar spēkratu bez derīgas OCTA tiek izraisīti Latgalē – 1,18%.
Raidījumā "Dienas personība ar Veltu Puriņu" skatītāji pauž bažas, ka sauszemes transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana OCTA kļūs arvien dārgāka un dārgāka.
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polise no šā gada 1.jūlija būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, informē Satiksmes ministrija (SM).
Personām ar invaliditāti un nepilngadīgu bērnu ar invaliditāti aprūpētājiem no šodienas obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas atlaides nedrīkstēs pārsniegt 40% no iepriekšējā gada vidējās parakstītās polises prēmijas, paredz Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās apdrošināšanas likums.
Šobrīd nav priekšnoteikumu, lai transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polišu cenas strauji mainītos, otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.
Valdība otrdien apstiprināja jaunu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) Garantijas fonda modeli.
Valdības veidojošās partijas vienojušās virzīt Saeimā likuma grozījumus, kas paredzēs atkāpties no Eiropas Savienības (ES) direktīvas attiecībā uz transportlīdzekļu obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas pienākumu tādu transportlīdzekļu īpašniekiem, kuri nepiedalās satiksmē, pirmdien pēc valdību veidojošo partiju sadarbības sanāksmes pauda Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).
Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija otrdien vienbalsīgi atbalstīja nodot skatīšanai Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai iedzīvotāju iniciatīvu, kas paredz atcelt lēmumu par prasību iegādāties sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskā apdrošināšanas (OCTA) polisi visiem transportlīdzekļiem.
Kārtējā Saeimas izgāšanās notika piektdien, 2025. gada budžeta skatīšanas laikā. Pēc Saeimas frakcijas “Stabilitātei!” rosinājuma Daugavpils pensionāru biedrībai “Krona” tika piešķirti 52 400 eiro – “darbības nodrošināšanai, nepieciešamā aprīkojuma un inventāra iegādei un senioru interešu pārstāvniecībai, tajā skaitā informētības pasākumu organizēšanai Latgales reģionā”. Par to nobalsoja 62 deputāti no JV, ZZS, PRO un LPV – neskatoties uz to, ka šī biedrība piedalās 9. maija “uzvaras svētku” svinēšanā.
Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz uz deviņiem mēnešiem atlikt obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanu visiem transportlīdzekļiem, kas ir reģistrēti, tostarp arī tiem, kas satiksmē piedalās sezonāli, stāšanos spēkā.