Bijusī Latvijas izglītības un zinātnes ministre, pedagoģe Mārīte Seile vietnē "X" atklāj kādas ekstrēmās situācijās nereti nonāk pedagogi.
"Vairākkārt dzirdu par situācijām, kad skolotāji (tie jaunie, aizrautīgie, kas tiešām grib strādāt skolā) tiek atstāti absolūti vieni savās klasēs ekstrēmās situācijās ar skolēniem ar nopietnām uzvedības problēmām. Tad nevajag cerēt, ka jaunieši nāks strādāt skolās!" raksta Mārīte Seile.
Vairākkārt dzirdu par situācijām, kad skolotāji (tie jaunie, aizrautīgie, kas tiešām grib strādāt skolā) tiek atstāti absolūti vieni savās klasēs ekstrēmās situācijās ar skolēniem ar nopietnām uzvedības problēmām.
— Marite Seile (@mariteseile) September 12, 2023
Tad nevajag cerēt, ka jaunieši nāks strādāt skolās! #Direktori
Atis: Direktors ir liela atslēga modernajā izglītības ekosistēmā. Kā vadītājs ar visu no tā izrietošām sekām - plānotājs, motivators, kontrolētājs, organizētājs, koordinētājs. Pašvaldību ziņā ir strādāt ar saviem vad., - plānojot, motivējot, kontrolējot, organizējot un koordinējot.
Inga: Nauda seko skolēnam un integrējam visus, noved pie šī, bet asistentu,speciālo pedagogu nav uz to skaitu.Ja vien jūs zinātu, cik maksā asistentiem.Un viņiem nav nekādu sociālo garantiju. Šī integrēšana ir pilnīgi nepārdomāta un amorāla. IZM ir kaut ko tapinājusi,bet ne līdz galam
Iluta: Radiniecei - aizrautīgai un jaunai Rīgas skolā paraleli notika stundas divas klasēs vienlaicīgi dažādos stāvos. Viena klasē bērni sakāvās, kamēr skolotaja bija aizskrējusi pie otras klases, skolotājai - aizrādījumu un pārmetumi ….viņa aizgāja no skolu sistēmas.
Mārcis: Ir vēl trakāk- skolotāji pat nezina, kam klasē ir diagnozes, bet tur ir jābūt specizglītībai, lai ar šādiem bērniem strādātu un asistentiem, kuru nav, jo reizēm 1/3 klases ir ar problēmām...