Brīdina par krāpniekiem, kas Latvijas iedzīvotājiem sūta draudus

© F64

Rīdziniece Ieva kādu dienu nolēmusi sevi iepriecināt ar sen kāroto un veikusi aptuveni 20 pirkumu interneta veikalā. Ar nepacietību gaidījusi ziņu no “Latvijas Pasta”, ka sūtījumi ieradušies un tos iespējams saņemt, taču tā vietā sagaidījusi savādu e-pastu, vēsta "Bez Tabu".

E-pasta tekstā piedraudēts - ja netiks apmaksāti muitas pakalpojumi 8 eiro un 92 centu vērtībā, Ievai sūtījumu neredzēt kā savas ausis. Tomēr sieviete bijusi vērīga un pamanījusi, ka e-pasta autors ir nevis “Latvijas Pasts”, bet gan “Latvijas pastu”. Tāpat uzkrītoši daudz tekstā atrodamas pareizrakstības kļūdas.

“Latvijas Pasta” valdes loceklis Kristaps Krūmiņš skaidro - e-pastus iedzīvotājiem sūtījuši krāpnieki. Ar šādu problēmu uzņēmums saskaras katru nedēļu aptuveni gada garumā. Esot gadījumi, kad ļaundari izsūtot e-pastus pat divreiz nedēļā. Saņemt vēstuli ar aicinājumu atmuitot kādu sūtījumu no trešajām pasaules valstīm gan neesot nekas neparasts, tomēr jāņem vērā - ja ziņojuma autors patiesi ir “Latvijas Pasts”, tekstā būs skaidri un gaiši norādīts pasūtījuma numurs, kuru viegli var izsekot uzņēmuma mājaslapā.

Cert.lv Informācijas tehnoloģiju drošības eksperts Kārlis Svilāns brīdina - parasti krāpnieku mērķis nav izkrāpt nieka astoņus eiro. Galvenais āķis slēpjas aiz tekstā pievienotās hipersaites. To atverot, iespējams ievadīt bankas kartes datus, ko krāpnieki var izmantot savā labā, piemēram, šantažēt vai noformēt kredītu konkrētā cilvēka vārdā.

Nebūšanas

Ņemot vērā zīmi pie “IKEA” ieejas durvīm, kas atgādina par aizliegumu doties tirdzniecības telpās ar mājdzīvnieku, rīdziniece Kristīne nolēmusi veikala darbiniekiem pavaicāt, vai tas attiecas arī uz suņiem, kuri atrodas mugursomā. Liels bijis pārsteigums, saņemot atbildi, ka arī ar suni mugursomā veikala telpās ienākt aizliegts, vēsta "Bez Tabu".