Nesen noslēdzās konkurss, kurā jau vairākus gadus pēc kārtas tiek noskaidroti labākie Latvijas interneta veikali. Konkursam bija pieteikušies vairāk nekā tūkstotis pretendentu. Interneta veikalu skaits Latvijā pieaug, un pieaug arī pircēju sūdzību skaits. “360TV ZIŅneši” pētīja, kādas ir interneta veikalu attīstības tendences Latvijā.
Katru dienu tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju saņem mazus un lielus pasūtījumus no interneta veikaliem. Internetā iegādājamo preču klāsts ir visai plašs. Un arī iepirkšanās pieredze Ziņnešu aptaujātiem pircējiem ir dažāda. Ja salīdzinām ar pasaules līmeni, tad Latvijā e-komercija vēl atrodas attīstības stadijā. Saskaņā ar Eurostat datiem, vadošajās šīs nozares valstīs, tādās kā Nīderlande, Dānija, e-veikalos iepērkas 9 no 10 interneta lietotājiem. Latvijā šis rādītājs ir tikai 6 no 10.
Interneta veikalu skaits Latvijā pieaug, un tie strādā sīvas konkurences apstākļos. Visbiežāk e-veikali tiek atvērti jau uz esošo klātienes veikalu bāzes. Jo tā ir vieglāk, ir gan gatavas noliktavas, gan preču piegādes ķēdes.
Saskaņā ar nesen veikto pētījumu, svarīgākie e-veikalu izvēles kritēriji Latvijas iedzīvotājiem ir cena, interneta vietnes lietošanas ērtums (proti, ir iespēja uzlikt filtrus, ātri atrast vajadzīgo preci), piegādes nosacījumi (priekšroka tiek dota pakomātiem), iepriekšējā e-iepirkšanās pieredze un veikala reputācija. Vietējiem pircējiem arī ir raksturīgi tas, ka viņi baidās pasūtīt internetā dārgas preces.
Pieaugot interneta veikalu skaitam, vairāk arī sūdzību par tiem. Pagājušajā gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs saņēma vairāk nekā tūkstoš sūdzību, kas ir saistītas ar iepirkšanos interneta vidē. Pēc pārbaudēm ir bloķēta piekļuve trim negodprātīgām interneta vietnēm, kā arī ir uzsāktas 13 preventīvas lietas.
Vairāk skaties video!