Šogad 38. Rīgas modes nedēļa norisinās no 8. līdz 11. aprīlim. Modes nedēļas pavasara sesijas sauklis ir “Mode ir māksla”, turpinot ētikas un ilgtspējīgas attīstības tematiku.
Organizatori neslēpj, ka savā 20 gadu jubilejā Riga Fashion Week ir atdzīvināta ar daudziem jauniem vārdiem, intriģējošu jaunu norises vietu un plašu izstāžu, kā arī izglītojošu pasākumu programmu.
Tajā iekļauti vairāk nekā 17 zīmoli, arī debitanti, atpazīstami Latvijas zīmoli un ārvalstu preču zīmes. Tāpat šosezon īpaša uzmanība pievērsta izstādēm, sapludinot modes industrijas un vizuālās mākslas robežas.
Vairāk par 38. modes nedēļu stāsta Elena Strahova, kas jau vairākus gadus tur roku uz pulsa, lai Riga Fashion Week (RFW) sasniegtu lielākas virsotnes.
Jautājot par gatavošanās posmu un lielākajiem izaicinājumiem, RFW organizatore atklāj, ka gatavošanās modes nedēļai bija rosīga. “Medicīnā ir tāds jēdziens - glikozes slodzes tests. Ziniet, man katru pusgadu ir modes nedēļas slodzes tests, kas pārbauda visus manus resursus - gan mentālo veselību, gan fizisko stāvokli.
Psiholoģiski tas nav viegli, jo atbildība ir liela un katru gadu tā palielinās.
Šogad ir daudz debitantu, kas parasti ienes modes nedēļā jaunas vēsmas un asinis, kas piedod zināmu pipariņu un arī atbildību.
Modes skates debitanti uzdod jautājumus, ko iepriekš nekad neiedomājos. Un tas ir pārbaudījums mums, organizatoriem, jo uzreiz ir jautājums: vai mēs to spēsim uzorganizēt un paveikt.
Šogad Rīgas modes nedēļa ir jaunā lokācija, kas, kā atzīst Elena, ir papildus stress.
“Šogad ir jauna lokācija, kas mums attiecīgi ir pavisam jauns izaicinājums. Katra lokācija modes nedēļā ir īpaša. Šoreiz tā ir “Verde”. Pavisam jauna vieta Rīgā, kur neviens vēl tā īsti nav bijis un pats redzējis.
Šeit pasākumi publiski līdz šim nav notikuši, tāpēc domāju, ka visi novērtē, ka šeit ir iespēja būt un piedzīvot. Arhitektūra un vide šeit ir skaista.
Mums arī noveicās ar dienu, jo 9. aprīlī jūtamies kā vasarā. Varam iziet ārā pēc skatēm un baudīt sauli, sarunas. Prieks par to, ka varam baudīt vidi.
Modes nedēļas producente uzteic viesus, kas arī veido veiksmīgu modes nedēļu.
Tie ir viesi, kas veido modes nedēļas atmosfēru. Viņi ir atnākuši, skaisti saģērbušies, viņi ir pacilātā noskaņojumā un vēlas redzēt kaut ko jaunu.
Apmeklētāji vēlas parādīt savu apģērbu, kleitas, somiņas un frizūras. Un tas viss veido modes nedēļas enerģiju.
Runājot par šā gada dizaineriem un zīmoliem, kas piedalās modes nedēļā, organizatore liela pašmāju dizainerus.
Es domāju, ka mēs bieži nenovērtējam līmeni, kur mēs šobrīd Latvijā esam - gan dizaina ziņā, gan pasākuma organizēšanas ziņā.
Kad pirms gada es biju Dubajas modes nedēļā, tad man likās, ka tur būs daudzas reizes iespaidīgāk un latiņu augstāk, bet nē. Ziniet, pie mums, Latvijā, organizēšana ir daudz labāka.
Jā, tur apgrozās lielāka nauda un tur ir pavisam cita pirktspēja, daudz vairāk klientu. Arī mediji globālāki.
Taču tas, kas attiecas uz apģērba kvalitāti, ko mēs redzam šeit uz skatuves un to, kā un ko mūsu dizaineri spēj paveikt, varbūt ar ne tik lieliem ieguldījumiem, tas ir apbrīnojami. Rezultāts ir lielisks.
Elenas Strahovas mērķis arī šogad ir nemainīgs: dizaineru vēlme radīt un mūsu, organizatoru, apņemšanās sarīkot svētkus viesiem un galvaspilsētai.
Esmu pārliecināta, ka dizaineri iepriecinās ar savām jaunajām kolekcijām, un viesi iegrims neaizmirstamā kameru zibšņu, mirdzošu acu un spožu tērpu atmosfērā.