Pirmkārt, kas īsti ir modes tendence? Īsumā, tās ir lietas, stila paņēmieni un kombinācijas, kas ir īpaši aktuālas konkrētā laika periodā.
Modes tendences rodas sarežģītā un dinamiskā procesā, ko ietekmē dažādi faktori. Viens no zināmākajiem un galvenajiem, protams, ir dizaineri un modes influenceri. Taču ir vēl daudzi citi elementi, kas veicina modes tendenču izveidošanos un izplatīšanos.
Kā piemēram, ielu stils un subkultūras, plašsaziņas līdzekļi (instagrams, tik toks), modes publikācijas, gadalaiki un laikapstākļi, tehnoloģiskie sasniegumi, patērētāju preferences, kultūras un sociālā ietekme.
Kad tendence parādās, tās panākumi ir atkarīgi no tā, cik labi tā rezonē ar patērētājiem, cik efektīvi tā tiek pirkta un cik lielu atbalstu tā saņem no ietekmīgām personām (influenceriem) un plašsaziņas līdzekļiem. Tendences var strauji attīstīties un ātri pazust vai kļūt par pastāvīgiem modes vēstures elementiem.
Tendences dalās divās kategorijās - mikro un makro tendences. Šodien sapratīsim kāda ir atšķirība starp šīm divām kategorijām. To ir svarīgi zināt, jo tas var būtiski ietekmēt mūsu izvēli iegādājoties modes preces.
Mikrotrends - īss. Makrotrends - ilgstošs.
Mikro tendences attiecas uz mazākām nišas pārmaiņām patērētāju uzvedībā, kas īstermiņā maina uzņēmējdarbības ainavu.
Mikrotrends ir spilgtas tendences, kas nav ilgstošas: parasti 1-2 sezonas. Tās bieži vien ir diezgan nepraktiskas, bet ļoti pamanāmas, izraisot lielu ažiotāžu un pievēršot uzmanību. Loģiski spriežot, ir kārtīgi jāizsver, vai tādā tendencē ir vērts ieguldīties.
Mikrotrends ir kā zibspuldze: tā parādās spilgti un ātri pazūd. To var izraisīt globāli sociāli notikumi, filmas iznākšana utml.
Pēdējās sezonas mikrotrendu piemēri:
Taču nereti mikro tendences pārvēršas par makro tendencēm. Tas, kā jau minēju, ir atkarīgs no tā, cik labi tā rezonē ar patērētājiem. Ja ir pieprasījums - būs piedāvājums. Taču tas, visticamāk, notikts ar ne tik spilgtām un nepraktiskām modes lietām vai kombinācijām.
Makrotendences ir vispārīgas tendences, kas atspoguļo konkrētu laiku un aktuālo modi un saglabājas vismaz 2-3 gadus. Tas varētu būt konkrēts stils, piegriezums, siluets vai kāda konkrēta lieta.
Makrotrends būtiski ietekmē modi un parāda tās tālākās attīstības vektoru.
Tas ir atbildīgs par lietu atbilstību un ir viegli integrējams garderboē un ikdienas dzīvē.
Piemēri:
Bieži vien makrotendences kļūst par tā saucamo klasiku. Par klasiku modes pasaulē sauc stilu, lietu, kas ir ilgmūžīga - būs aktuāla un moderna vēl ilgi.
Lielisks piemērs makrotendencei ir oversize, kas ar mums jau ir daudzu gadus, taču pamazām atkāpjas otrajā plānā un mēs aizvien mazāk modes kolekcijās redzēsim extra apjomīgus siluetus. Bet svarīgi ir saprast to, ka, ja patīk, piestāv un ērti jūtaties oversize drēbēs, jums nav jāizvēlas mazāk apjomīgi vai apspīlēti silueti.
rozes un spalvas
polo krekls
apģērbs ar faktūru
interesanti izgriezumi
priekšauti
skulpturāli silueti
metālisks (jau vairākas sezonas!)
Galvenais, kas jāatceras, ka tendences ir tikai daļa no mārketinga modes pasaulē.
Ja jums patīk oversize vai kāds mikrotrends, valkājiet to kad un cik ilgi vien vēlaties!
Es aicinu katram ņemt vērā savu personīgā stilu un pašsajūtu. Veiciet apdomīgus un ilgtspējīgus pirkumus un attīstiet savu individuālo stilu.