Modes pasaulē valda stingra hierarhija. Ir modes namu īpašnieki, to direktori un vadošie dizaineri. LVMH, pasaulē lielākajā luksusa zīmolu konglomerātā, tikai Dior un Gucci sievietes ir radošās direktores, savukārt Stella McCartney un Fēbe Filo modes namus vada pašas dizaineres.
Otrajā lielākajā modes konglomerātā Keringā neviena zīmola vadībā nav sievietes. Industriju vada vīrieši.
Savukārt influenceriem (vadošās ir sievietes) ir patiesi graujoša ietekme uz industriju. Lai piedod pašmāju spīdekļi, bet tas, kā maina uzskatus un manipulē ar miljardiem patērētāju prātu tādas kā Kardašjanu- Dženeru klana dāmas vai The Time šā gada ietekmīgākā persona - Teilore Svifta, nespēj neviena Latvijā cienījama dāma. Un tāpēc, kādas krāsas apģērbu vai formas somas nēsāsim 2024.gadā, vienā balsī dvesīs neskaitāmie sociālo tīklu stilisti un pašpasludinātās modes ikonas. Šī industrija ir tik pat nežēlīga un pieprasoša kā Kolumbijas kartelis.
Tomēr, lai arī kādi Napaleona plāni tiek bīdīti augšā un kurš dzimums to nosaka, nenoliedzami tas atstāj ietekmi uz mūsu ikdienas izvēli. Tāpēc piedāvājam īsu ieskatu 2024.gada krāsu izvēlē.
2024.gada rudens/ziemas kolekcijās valdīja pieklusināta palete, kas atspoguļoja uz podiuma redzēto atturīgo minimālistisko apģērbu. Sagaidot 2024. gada pavasari/vasaru, daudzi dizaineri saglabājuši apņemšanos ievērot vienkāršību, taču maigās, nomierinošās nokrāsas iezīmējas ar dinamiskākām un toņos bagātīgākām krāsām. No antīki baltās krāsas Saint Laurent un Valentino skatēs līdz greznajam zeltam, kas redzami Ralfa Lauren un Alberta Ferreti darbos.
Pavasaris un baltā krāsa ir lielisks tandēms. Šajā sezonā Saint Laurent savu 1967. gada ikonisko Saharienne žaketi pārveidoja tā, lai tas nevainojami pielāgotos biksēm.
Šķiet tikai pašsaprotami, ka pavasaris atnāk ar zilām debesīm. Dizaineri Alaïa un JW Anderson izmanto šo krāsu pieguļošos siluetos, kas jutekliski apskauj ķermeni.
Pavasara/vasaras sezonā zelts uz mēles iegūst plūstošāku veidolu. No eleganti drapētiem tērpiem, kas akcentē ķermeņa aprises Ralph Lauren kolekcijā, līdz ballītēm gataviem tērpiem no Alberta Ferretti un Vivjenas Vestvudas kolekcijām.
Modes apsēstību ar spilgti sarkanu krāsu pēdējo sezonu laikā nav bijis iespējams ignorēt. Tā parādījās ne tikai uz mēles, bet arī uz sarkanā paklāja. 2024. gada pavasaris/vasara radīja ievērojamu pāreju uz dziļākām un bagātīgākām sarkanās krāsas versijām. Gucci kolekcijā tika plaši izmantots tonis, ko nosauca par Gucci Rosso. Tikmēr Riks Ouens atkāpās no sev raksturīgās melnās krāsas, lai demonstrētu bikses, aproces un stingrus zābakus sarkanā krāsā.
Pasteļtonis ir kolekciju galvenais elements. Michael Kors kolekcijā bija violeti trikotāžas džemperi un mēteļi. Savukārt Toma Forda jaunais radošais direktors Pīters Hokings piesaistīja ikviena uzmanību ar gludu satīna uzvalku smalkā ceriņkrāsā.
Atbilstoši ikgadējai praksei Pantone institūts ir izvēlējies savu 2024. gada krāsu. Peach Fuzz ir sārti oranža nokrāsa, ko nākamgad cels uz goda pjedestāla.
Pēc pandēmijas ķermeņa pozitīvisma laikmets un ar to saistītais kailais izskats lielā mērā ir izgaisis un līdz ar to arī plašāka ķermeņa tipu dažādība. Tāpēc, apvienojot krāsas ar aktuālajām modes tendencēm - īsajiem šortiem, biksēm ar izteikti augstu jostas vietu, 90.gadu renesansi, 101 atloku, caurspīdīgiem svārkiem, neskaitāmām polo kreklu versijām, romantiskajām rožu apdrukām, kas sasaucas ar Ģertrūdes Šteinas 1913. gada dzejoļa "Svētā Emīlija" rindu "Rose is a rose is a rose" (roze ir roze ir roze), jaunā gada modes prasībām varam būt gatavas.