Tuvojas Black Friday (Melnā Piektdiena), Ziemassvētki un Jaunais gads nav aiz kalniem. Veikalos atlaižu procentu zīmes gandrīz vai gāž no kājām. Kad mācījos modes mārketingu, pasniedzēja iemācīja triku jeb 3 soļu gājienu, kā neuzķerties uz tukšiem solījumiem, tikt pie kārotās preces patiešām ar atlaidi un, protams, izskatīties mūsdienīgi. Jo modes industrijā ir ļoti pieprasoša.
Mūsdienās katram veikalam ir vai nu mājas lapa vai kāds sociālais tīkls. Daudziem ir aplikācijas, ko var lejuplādēt viedierīcēs. Sākot no mazumtirdzniecības pārtikas produktu veikaliem līdz auto saloniem. Parakstīšanās parasti nozīmē to, ka mēs kā atgriezenisko saiti atstājam savu epastu vai telefona numuru. Ko tieši, lai paliek katra izvēlē, tomēr piedāvāju izveidot speciālu e-pastu šim nolūkam.
Piemēram, sola_ieperkas vai mans_velmju_saraksts. Galvenais, lai atceramies paši. Protams var jau visur dot savu telefona numuru, bet tad ir jārēķinās, ka svētku laikā ziņu būs daudz. Un vēl kāpēc ir labāk izveidot atsevišķu kontu? Serveri ir programmēti pēc noteiktiem algoritmiem un bieži šādu reklāmu vēstošu materiālu atpazīst kā spamu jeb mēstuli.
Kāpēc ir ieteicams šādi sekot līdzi saviem iecienītajiem veikaliem? Tā jūs varat kontrolēt, vai cena uz lielajām atlaidēm ir tiešām reāla vai mārketinga triks.
Jo daudzi pārdevēji, izsludinot “Noliktavu tīrīšanu” vai “Trakās dienas”, bieži uz lielām atlaidēm izliek preci, kas ir “aizsēdējusies”, vai solot atlaidi gandrīz vai 50%, paceļ sākuma cenu un rezultātā nopērkat preci bez atlaides vai pat piemaksājot klāt.
Piemērs - veikalā tirgo apavus. Reklāma vēsta par lielām atlaidēm. Kur ir triks? Vienam vai dažiem apavu modeļiem, kas nav bijuši populāri vai palikuši pēdējie pāri, teiksim 35.izmērs, tiek piemērota šī lielā atlaide - 70%. Un nav melots, jo veikalā ir prece, kam ir piemērota šī atlaide. Savukārt pārējiem apaviem ir 20%, 30% maksimums. Jo, ja ir atlaide 50%, tad vai nu sākotnējā cena ir bijusi neadekvāti augsta vai pārdevējs strādā pa nullēm. Tāpēc, sekojot līdzi, tu neuzķersieties uz skaļiem vārdiem un skaistiem attēliem. Tomēr ir jāsaprot, ka masu tirgus - Zara, H&M vai Maxima - preci iepērk vai ražo par ļoti zemām cenām, ikdienā uzliekot līdz pat 200% peļņu.
Šis punkts ir pats svarīgākais. Un no sirds iesaku to neplānot galvā. Viena no lielākajām problēmām, kāpēc cilvēki nespēj iekrāt naudu, ir nevajadzīgu lietu pirkšana. Budžeta plānošana var šķist sarežģīta un laikietilpīga. Rodas iespaids, ka to spēj darīt tikai ļoti disciplinēti cilvēki, taču, plānot budžetu un iekrāt naudu, var iemācīties ikviens. Budžeta plānošana ir ļoti svarīga, jo bez plāna valda haoss, un, ja tu nekontrolēsi savu naudu, tad nauda sāks kontrolēt tevi.
Saplānots budžets mums palīdz neiekļūt parādos, nebūs jāizmanto ātrie kredīti, kas īstenībā ir ļoti dārgi un rada tikai zaudējumus. Budžeta plānošana palīdz arī iekrāt naudu kādam lolotam pirkumam.
Tāpēc - jo mazāk ir naudas, jo būtiskāk saprast, kur un kāpēc katrs eiro tiek iztērēts. Lai gan savu finanšu plānošana bieži vien izraisa negatīvas sajūtas, jo saistās ar izdevumu samazināšanu un kontroli, tā drīzāk ir iespēja izkļūt no finansiālām grūtībām. Vērts atcerēties, ka daudz lielāku stresu rada nedrošība par rītdienu, bet plānošana sniedz drošību un stabilitāti.
Atceries, ka plānošana tikai sākotnēji var šķist sarežģīta un laikietilpīga - ar laiku tā kļūst gluži ikdienišķa darbība, kas ļauj sasniegt iecerētos mērķus.
Un lai sāktu, atliek vien nopirkt kladi vai datorā atvērt exel. Tāpat ir daudz aplikāciju, ko ērti izmantot viedierīcēs. Populārākās - Mint, Money Lover, Goodbudget.
Tas var būt dzīvesstila portāls, slavenību žurnāls, var sekot influencerim Instagram vai Tiktokā. Uzticamību garantē laba pieredze. Ar influencera harizmu nepietiek. Šeit “zemūdens” akmeņi slēpjas piedāvājumos, kas izskatās neticami. Piemēram, influenceris sociālajos tīklos sadarbībā ar kādu no produktu izplatītājiem stāsta un rāda lietas, kas šķiet apšaubāmas. Zinot kā strādā digitālais mārketings, es vienmēr pārbaudu redzēto, salīdzinot ar citiem avotiem.
Varbūt ceturtais un piektais solis “krīt ārā” no konteksta, tomēr pieminēšu, ko der iegaumēt, lai ikdienā izskatītos mūsdienīgi un gaumīgi.
Kas ietilpst bāzes garderobē? Tas ir balts krekls vai blūze, vienkrāsains t-krekls, klasiski zilie džinsi, mazā (vai klasiska) melnā kleita, vīriešiem tumšs uzvalks, tumša auduma bikses, sievietēm - melnas vai miesas krāsas klasiskas laiviņas ar 6 - 7 cm augstu papēdi, vīriešiem - Oksfordas tipa kurpes un balti snīkeri. Šim apģērbam nav jāizskatās interesantam. Tā uzdevums ir nodrošināt ikdienas ritumu bez galvas sāpēm - ko vilkt mugurā. “Jautrību” radīs aksesuāri.
Lai katru sezonu neizgāztu milzu summas par apģērbu, akcentē aksesuārus - cepures, somas, zeķes, bižutēriju. Tāpat lielisks akcents ir jauns matu griezums vai krāsa.
Par bāzes garderobi un aksesuāriem citreiz.