Modes dizaineri savām modes skatēm bieži izvēlas netradicionālas vai pat dīvainas vietas, kā apzinātu un radošu lēmumu. Netradicionālas vietas ļauj dizaineriem radīt īpašu atmosfēru vai gaisotni, kas papildina viņu kolekcijas tēmu.

Lokācija kļūst par kopējā stāsta neatņemamu sastāvdaļu, uzlabojot auditorijas pieredzi, piešķirot vēlamās emocijas un radot neaizmirstamu prezentāciju.

Mode ir mākslas veids, un dizaineri savas kolekcijas un skates uzskata par mākslinieciskās izteiksmes līdzekli. Izvēloties netradicionālas vietas, viņi var radoši eksperimentēt ar dažādām koncepcijām, tēmām un vizuālajiem elementiem, kas pārsniedz parasto podiuma koncepciju.

Publicitātes foto

Protams, ka viens no svarīgajiem aspektiem neierastu lokāciju izvēlē ir tas, ka konkurētspējīgā nozarē dizaineri cenšas izcelties un atšķirties no citiem. Netradicionālu vietu izvēle ir veids, kā neievērot normas un piesaistīt auditorijas, mediju un modes entuziastu uzmanību.

Lūk, dažas no neierastajām, varbūt arī dīvainajām, bet noteikti iespaidīgajām modes skates lokācijām.

Bērnu spēļlaukums

Mason Martin Margiela, 1989.

Martina Margiela oriģinālā un bezkompromisa pieeja modei tika lieliski atspoguļota viņa skatē Parīzē 1989. gadā, kas norisinājās vienā no pavisam ikdienišķiem bērnu spēļlaukumiem. Vietējie vecāki viņam atļāva izmantot bērnu rotaļu laukumu, bet ar nosacījumu, ka viņu bērni varēs nākt un skatīties.

Publicitātes foto

Šis ir lielisks piemērs tam, kā spēlēšanās ar modes skates formulu var nojaukt iedibinātās robežas, kas parasti norobežo skatītājus no modes. Skatei sākoties, plūstošais baltais apģērbs piesaistīja vērojošo bērnu uzmanību, kuri pielēca kājās un sāka spēlēties ar modelēm. Ierastais uzskats par modes skates sterilo un iestudēto vidi tika pilnībā mainīts.

Publicitātes foto

Dizainers Rafs Simons, kurš tajā laikā vel tikai sāka savu daudzsološo karjeru, teica, ka 17 minūšu garā skate bija viena no visspilgtākajām pieredzēm viņa dzīvē: “Nekad modē nav bijis tik emocionāls iespaids uz mani kā šī Margiela skate. Tas bija tik aizkustinoši. Visi raudāja. Es arī."

Baznīca

Alexander McQueen, 1996.

Publicitātes foto

Aleksandra Makvīna 1996. gada rudens/ziemas modes skate ar nosaukumu "Dante" ir viena no ikoniskākajām un pretrunīgākajām prezentācijām modes vēsturē. Tā bija provokatīva un pārdroša skate, kas demonstrēja Makvīna avangardisko un bieži vien tumši poētisko pieeju modes dizainam.

Kolekcija iedvesmota no Dantes Aligjēri "Inferno", kas ir episkā poēmas "Dievišķā komēdija" pirmā daļa. Tēma bija tumša un šausmīga, atspoguļojot elles, grēka un soda jēdzienu.

Publicitātes foto

Skaistums un zaimošana raksturo šo kolekciju, kurā Aleksandrs Makvīns eksperimentēja ar džinsa audumu un victorianu (victoriana ir termins, ko lieto, lai apzīmētu materiālu kultūru, kas saistīta ar Viktorijas laikmetu), pie kā viņš savas karjeras laikā atgriezās atkal un atkal.

Skate notika sveču apgaismotā baznīcā Spitalfīldā, Londonā ar skeletu, kas sēdēja pirmajā rindā. Plaša, spoguļattēla un piķa melna telpa, un pati mēle bija veidota kā sekls taisnstūra baseins. Skates atmosfēra bija baisa un pārpasaulīga, pastiprinot dramatismu.

Publicitātes foto

Kopumā kolekcija "Dante" un pati skate tika raksturota kā spēcīga un pārdomas rosinoša, kas atstāja paliekošu iespaidu uz modes pasauli un pozitīvi ietekmēja Makvīna karjeru. Tā lieliski demonstrēja Makvīna unikālo redzējumu un vēlmi apstrīdēt nozares normas.

Velodroms

Moncler, 2011.

Dizainers Toms Brauns ir iecienījis izmantot dīvainas vietas, kur realizēt modes skates (iepriekš tās ir notikušas arī olimpiskajā peldbaseinā un zirgu staļļos).

Moncler Gamme Bleu (kas ir viena no zīmola Moncler līnijām) 2011. gada pavasara/vasaras kolekcijas prezentācijai kā lokāciju izvēlējās Vigorelli velodromu Milānā. Tipiski Brauna stilam, viņa redzējums pārsniedza apģērba līniju un izmantoja atrašanās vietu, lai savai kolekcijai pievienotu papildu kontekstu.

Publicitātes foto

Tipiski Braunam, viņa redzējums par modes skati pārsniedz vienkārši apģērba demonstrēšanu. Viņš izmanto lokāciju, lai pievienotu kontekstu, pastiprinātu emocijas un ar radīto oriģinālo atmosfēru papildinātu kolekciju.

Publikai ieskaujot stāvās trases malas, riteņbraucēji brauca pa apli grupas Queen dziesmas "Bicycle Race" pavadībā.

Publicitātes foto

Kolekciju raksturoja retro riteņbraukšanas šiks un tajā bija iekļautas trīskrāsu cepures, riteņbraukšanas šorti, gari apmetņi. Brauna centieni pilnveidot un pacelt riteņbraucēja apģērba koncepciju jaunā līmenī vainagojās ar panākumiem.

Lidosta

Chanel, 2016.

Ilggadējais Chanel galvenais dizainers un radošais direktors bija pazīstams ar modes skates rīkošanu, kas apvieno modi un izrādi. Viņa 2016.gada kolekcijas prezentācija Parīzes modes nedēļas ietvaros notika "lidostas terminālī", kas tika rekonstruēts Parīzes Lielajā pilī (Paris Grand Palais). Lāgerfelds to nokristīja par Chanel Airlines termināli. Tajā, protams, bija arī gate Nr. 5.

Publicitātes foto

Kolekcija ietvēra ideju par ‘’ceļošanas apģērbu’’. Ar to mēs parasti saprotam treniņbikses, legingus, ērtu džemperus, bet Lāgerfelds prezentēja šikāku alternatīvu.

Aksesuāri ietvēra cimdus un, protams, aviatora stila saulesbrilles.

Šeit var pieminēt, ka Chanel 2012. gada kolekcija tika prezentēta rekonstruētā lidmašīnā un bija jūtama Karla Lāgerfelda aizraušanās ar aviāciju.

Publicitātes foto

Tuksnesis

Dior Cruise, 2020

Dior Cruise 2020 kolekcija notika ikoniskā un kultūras ziņā nozīmīgā vietā, kas padarīja to vēl vairāk neatkārtojamu un neaizmirstamu. Skate notika El Badi pilī Marakešā, Marokā.

Publicitātes foto

El Badi pils ir vēsturiska vieta Marakešā, kas pazīstama ar savu bagāto vēsturi un arhitektūru. To 16.gadsimta beigās uzcēla sādiešu sultāns Ahmads al Mansurs kā varenības un spēka simbolu. Pils drupas, kas kalpoja kā Dior šova lokācija, milzīgas saulē dedzinātas terakotas sienas, bagātīgas, senatnīgas un iespaidīgas.

Pils arhitektūra ar plašajiem pagalmiem, dārziem un sarežģītiem mozaīkas darbiem nodrošināja vizuāli satriecošu un kulturāli bagātu vidi modes skatei.

Publicitātes foto

Dior kolekcija tapusi, iedvesmojoties no bagātās Marokas kultūras. Kolekcijā bija iekļauti tradicionālie Marokas meistardarbi un motīvi, piemēram, izšuvumi, rotājumi un audumi. Izcēlās kleitas ar sarežģītiem pērlīšu izšuvumiem un rakstiem dažādos garumos un piegriezumos — maxi, mini, un ar zīmolam raksturīgo savilkto jostasvietu.

Publicitātes foto

Lokācija kolekcijai deva papildu dziļumu un ļāva izrādīt cieņu valsts kultūras un mākslas ieguldījumam modē.

Skates noslēgumā Daiena Rosa pārsteidza skatītājus ar dziesmu “Ain't No Mountain High Enough”.

Pierre Cardin, 2007

Franču dizaineram Pjēram Kardēnam patīk ar savām unikālajām idejām pārsteigt skatītājus. Varētu šķist, ka tālais tuksnesis Ķīnas ziemeļrietumu Gansu provincē varētu nebūt piemērotākā vieta modes skatei, taču ikoniskais dizainers ar neaizmirstamu, emocijām piepildītu šovu pierādīja pretējo.

Publicitātes foto

2008.gada pavasara/vasaras kolekcijas prezentācijai tika izvēlēta izolēts smilšu kalns nedaudz ārpus Dunhuangas. Par spīti tālajai lokācijai, skati apmeklēja simtiem viesu. Tie pieredzēja tādu kā mirāžas efektu, kad modeļi, daži pat kamieļu mugurā, defilēja pa improvizēto balto mēli caur viļņainajām kāpām. Iespaidīga un kinematogrāfiska lokācija, kur tika prezentēti vairāk nekā 200 gan sieviešu, gan vīriešu apģērbu komplekti.

Publicitātes foto

Atšķirīgas skates vietas izvēle palīdz nostiprināt zīmola identitāti un estētiku. Tas ļauj dizaineriem vizuāli iedarbīgā veidā komunicēt par savu zīmola stāstījumu, vērtībām vai konkrētās kolekcijas iedvesmu.

Ir lielāka iespēja, ka modes skates, kas notiek unikālās vietās, paliks atmiņā. Norises vietas īpatnība var izraisīt spēcīgas emocijas un atstāt paliekošu iespaidu uz apmeklētājiem, padarot pasākumu neaizmirstamāku un palīdzot kolekcijai izcelties modes entuziastu prātos.

Galu galā, atrašanās vietas izvēle ir stratēģisks lēmums, kas saskan ar dizainera redzējumu, zīmola identitāti un stāstījumu, ko viņš vēlas nodot. Tas piešķir modes skatei papildu radošuma slāni, pārvēršot to par daudzdimensionālu pieredzi skatītājiem.

Uzdod sev interesējošo jautājumu NRA Dzīvesstila ekspertiem, sūtot to uz e-pastu: dzivesstils@nra.lv