Kad runa ir par perfektu saderināšanās gredzenu, daudziem pirmais, kas nāk prātā, ir tirkīzzilā kastīte no Tiffany & Co. Bet kāpēc tā ir? Kā šis juvelieriztrādājumu zīmols ieguva pasaulslavenu atpazīstamību un tā produkcija kļuva par neskaitāmi daudzu sieviešu kvēlāko vēlēšanos?
Slavenais juvelierizstrādājumu zīmols Tiffany, Young & Ellis savu darbību sāka 1837. gadā ar nelielu kancelejas preču un galantērijas veikalu Brodvejā, Ņujorkā. Nedaudz vēlāk sortimentu papildināja sudraba rotaslietas. Veikals bija veiksmīgs, bet Čārlzs Tifanijs saskatīja potenciālu juvelierizstrādājumu nišā. Un viņam bija taisnība. Tā radās viens no slavenākajiem zīmoliem Tiffany & Company.
Čārlzs Tifanijs no parasta juvelierizstrādājumu veikala izveidoja ekskluzīva statusa veikalu.
Viņš un viņa gemologu komanda bija vieni no pirmajiem, kas apceļoja pasauli, meklējot retus un neparastus dārgakmeņus. Viņu novatoriskā izpēte atklāja vēl neredzētus akmeņus ar izcilu krāsu un kvalitāti.
Čārlzs bija drosmīgs un tajā laikā veica vairākas radikālas darbības:
Tādējādi Tiffany & Co ieguva reputāciju, kā augstas kvalitātes zīmols, kas zina savu vērtību un nesamierinās ar mazāku cenu.
Prasmīgs mārketings nebūt nav vienīgais Čārlza Tifanija sasniegums. Augstākās kvalitātes materiālu, dimantu un dārgmetālu izmantošana, izcils meistara darbs piesaistīja neskaitāmus luksusa klases juvelierizstrādājumu meklētājus.
Tiffany & Co ir pazīstams ar jaunu standartu un inovāciju ieviešanu juvelierizstrādājumu nozarē, kas atstāj paliekošu ietekmi. Piemēram, viņi popularizēja 925/1000 sudraba standarta izmantošanu ASV, kas kļuva pazīstams kā "sterling silver".
Taču galvenais iemesls, kāpēc šā konkrētā zīmola gredzeni tiek uzskatīti par saderināšanās gredzenu standartu, bija Tiffany Settings izgudrojums 1886. gadā.
Šis ir revolucionārs dizains, kurā apaļi slīpēts dimants tiek turēts ar sešām spīlēm un, šķiet, peld virs iestatījuma, nevis tiek iestrādāts tajā, kā tas bija iepriekš. Tas atklāja visu dārgakmens skaistumu un apjomu.
Gredzens ātri vien ieguva neiedomājamu popularitāti.
Franklins Rūzvelts ar to bildināja savu nākamo sievu Eleonoru.
Kopš tā laika Tiffany kļuva par saderināšanās gredzenu etalonu Amerikas Savienotajās Valstīs.
Ikoniskā Tifanijas zilā kastīte, ko izmanto izstrādājumu iesaiņošanai, ir kļuvusi par elegances un greznības simbolu. Šī krāsa pat tiek dēvēta kā “Tifanijas zilā” ("Tiffany Blue").
Kopš tā debijas 19. gadsimta vidū Tifanijas zilā kastīte ir bijis vēlmes objekts.
Tā ir vairāk atpazīstama kā jebkurš zīmola produkts. Kā sapņu simbols un dzīves nozīmīgāko mirkļu marķieris. Pilnīgi noteikti neviena cita kastīte neliek tās saņēmēja sirdij pukstēt tik strauji.
Tiffany & Co kļuva par pirmo amerikāņu uzņēmumu, kas ieguva galveno balvu par sudraba meistarību 1867. gada Parīzes pasaules izstādē.
Pēc daudzu apbalvojumu iegūšanas, zīmols nāca klajā ar savu sloganu “skaists dizains veido skaistu dzīvi”.
Zīmols kļuva plaši pazīstams visā pasaulē pēc 1961. gada filmas “Brokastis Tifanijā” ar Odriju Hepbernu. Viņas varone Holija Golaitlija stāv pie Ņujorkas Tiffany veikala uz Piektās Avēnijas un ēd kruasānu. Šī aina ir kļuvusi ikoniska.
Tiffany & Co mārketinga stratēģijas ir bijušas īpaši veiksmīgas. Izveidotas neaizmirstamas reklāmas kampaņas, produkti izvietoti filmās un TV šovos, vēl vairāk nostiprinot savu statusu un popularitāti.
Zīmola produkti bijuši apskatāmi dažādu muzeju izstādēs, uzsverot to kultūrvēsturisko nozīmi juvelierizstrādājumu un luksusa preču pasaulē.
Visdārgākais Tiffany & Co dizains, kāds jebkad ir radīts, var nonākt jūsu īpašumā par 30 miljoniem ASV dolāru.
Uzņēmums 2021.gadā iegāja vēsturē ar savu visu laiku dārgāko produktu - kaklarotu World's Fair Necklace.
Tā ir rotāta ar 578 dimantiem, visi iestrādāti platīnā. Tās centrā ir Tifanijas “Empire Diamond”- nevainojams 80 karātu dārgakmens.