Filmas par modi, ko ir vērts noskatīties

© Publicitātes foto

Ja tevi fascinē mode vai vēlies labāk to izprast, gribētu būt ne tikai izglītots modes vēsturē, bet arī pilnvērtīgi pavadīt kādu brīvu vakaru, ir dažas filmas par modi, tās vēsturi, dizaineriem, ko patiešām ir vērts redzēt.

Coco Before Chanel, 2009 (Coco pirms Chanel)

Publicitātes foto

Ja meklējat filmu par modes vēsturi, tad nevarat kļūdīties ar Odrijas Totū izcilo sniegumu Koko Šaneles lomā filmā Coco pirms Chanel. Stāsts ir par to, kā meitene no bāreņu nama kļūst par pasaules slavenu modes dizaineri. Filma ir par dizaineres dzīvi pirms slavas un ceļu uz to.

Neaizmirstami un satriecoši stila mirkļi, ko sniedz franču kostīmu māksliniece Ketrīna Leterjē, kura ieguva Cēzara balvu par darbu filmā. Šī ir retā modes biogrāfija, kas piedāvā aizkustinošu ieskatu dizaineres iekšējā pasaulē.

Filma ir veidota pēc Edmunda Čārlza grāmatas "Šanele un viņas pasaule" (Chanel and Her World) motīviem.

Dior and I, 2014 (Dior un es)

Publicitātes foto

Labi novērtētā franču dokumentālā filma par dizainera Rafa Simonsa karjeras sākumu un radošo darbu Dior modes namā. Tajā pašā laikā filmā ir arī aizkadra aizkulises no Rafa Simonsa pirmās haute couture kolekcijas radīšanas, kad viņš bija Dior radošais direktors. Filmas fokuss ir par radošo procesu un dizainera darbu.

Tagadne, kurā tiek radīta 2012. gada modes kolekcija, savijas kopā ar modes nama vēsturi un tās radītāja biogrāfiju, stāsts aizved dziļā un emocionālā piedzīvojumā.

We Margiela, 2017 (Mēs, Margiela)

Publicitātes foto

Dokumentālā filma par mīklaino modes namu Maison Margiela, kur sniegts unikāls radošās komandas, kā arī līdzdibinātājas Dženijas Meirensas ieskats Margiela filozofijā un radošajos procesos. Filmā stāstīts un pētīts zīmola vēsturiskais mantojums un tā nozīme šodien. Ikoniskā un ļoti ietekmīgā modes nama stāsts caur personīgām un dziļām intervijām atklāj Margiela nama ģenēzi.

Yves Saint Laurant, 2014 (Īvs Senlorāns)

Publicitātes foto

Franču biogrāfiskā drāma par Īva Senlorāna dzīvi, karjeru, modi un attiecībām ar savu partneri. Senlorāns sāka savu karjeru Dior modes namā un 21 gada vecumā kļuva par zīmola galveno dizaineri, bet pēc nepilniem 3 gadiem uzsāka sava zīmola veidošanu, ko pazīstam, kā YSL.

Lagerfeld Confidential, 2007 (Lāgerfelda noslēpumi)

Publicitātes foto

Šī dokumentālā filma ir par noslēpumainā un ikoniskā dizainera Karla Lāgerfelda privāto dzīvi. Stāsts par bērnību Vācijā un karjeru Parīzē.

Godalgotā franču režisora Rodolfa Markoni unikālais un neuzbāzīgais portretu veidošanas stils atklāj Lāgerfelda raksturīgo iezīmi: visaptverošu radošo nemieru un neapmierināmu ziņkāri par mākslas, vēstures, politikas, mūzikas un modes pasauli.

Valentino: The last imperor, 2008 (Valentīno: Pēdējais imperators)

Publicitātes foto

Viena no Itālijas slavenākā dizainera Valentīno Garavani unikālās pasaules izpēte. Šī dokumentālā filma seko Valentīno pēdējiem diviem gadiem dizainera amatā. Stāsts ir par dizainera dzīvi, karjeru, zīmola radīšanu un attiecībām ar partneri dzīvē un modē - Džankarlo Džammeti.

The Bad and The Beautiful: Helmut Newton, 2020 (Sliktais un skaistais: Helmuts Ņūtons)

Publicitātes foto

Modes fotogrāfs Helmuts Ņūtons, kura slavenās, provokatīvās, arī erotiskās melnbaltās fotogrāfijas bija galvenais žurnāla Vogue un citu izdevumu balsts. Pētot fotogrāfa darbus, veidojas strīdi un debates par sieviešu attēlojumu. Dokumentālā filma ir ieskats fotogrāfa darba procesā, rezultātā un modes biznesā.

Phantom Thread, 2017 (Fantoma pavediens)

Publicitātes foto

Šī ir vienīgā filma šajā sarakstā, kas nav biogrāfiska vai dokumentāla, bet tā pavisam noteikti ir jāredz. Bieži raksturota, kā viena no 21.gadsimta izcilākajām filmām, un ne velti.

Fantoma pavediens ir romantiska drāma, kur darbība norisinās 1950. gados. Stāsts ir par ekscentrisku un talantīgu modes dizaineru Reinoldsu Vudkoku un viņa tikpat intriģējošo mūzu Almu. Fantoma pavediens ir pilns ar krāšņiem un iespaidīgiem kostīmiem, raksturojot filmas darbības laikmetu.

Dzīvesstils

Tā ir dīvaina lieta — gan vīrieši, gan sievietes var “krāpt”, kas nozīmē laulības uzticības laušanu. Šajā gadījumā tikai vīrietis var būt tas kam " uzliek ragus ". Interesanti, kāds ragiem ar to sakars? Ir vairākas šīs frazeoloģiskās vienības izcelsmes versijas.

Svarīgākais