Power dressing attiecas uz ģērbšanās stilu, kura mērķis ir paust autoritāti, pārliecību un profesionalitāti darba vai formālā vidē. Šim stilam ir bagāta vēsture, kas aptver vairākas desmitgades, un tā nozīme laika gaitā ir attīstījusies.
‘’Power dressing’’ kā jēdziens ir meklējams 1970. gadu beigās un 1980. gadu sākumā, īpaši laikā, kad pieauga sieviešu skaits darbaspēkā un viņu centieni panākt vienlīdzību profesionālajā vidē. Šajā laikā tika popularizēts termins ‘’power dressing’’, lai aprakstītu apģērba stilu, kas izstaro autoritāti un pārliecību darba vietā, īpaši nozarēs, kurās tradicionāli dominē vīrieši.
Faktori, kas veicināja ‘’power dressing’’ rašanos -
1.1960. un 1970. gadu feministu kustība pavēra sievietēm ceļu, lai apstrīdētu tradicionālās dzimumu lomas un lai dotu jaunas cerības. Sievietes meklēja ievērojamākas lomas sabiedrībā, tāpēc viņu apģērbs kļuva par līdzekli, lai aizietu no tradicionālā un pieticīgākā stila, kas saistīts ar mājsaimniecēm.
2.Iedvesma no vīriešu modes. ‘’Power dressing’’ stils aizguva elementus no vīriešu modes. Sieviešu garderobi pārņēma apģērbi ar platiem pleciem, polsterētām žaketēm un bikškostīmiem.
3.Popkultūras un plašsaziņas līdzekļu ietekme. Tā laika populārajā kultūrā, filmās un televīzijas pārraidēs tika attēlotas spēcīgas sievietes, ģērbtas izsmalcinātos tērpos. Ikoniski varoņi, piemēram, Džoana Kolinsa no seriāla "Dinastija" kļuva par sinonīmu ‘’Power dressing’’ stilam.
4.Dizaineru ietekme. Tādiem dizaineriem kā Džordžo Armani, kurš popularizēja "power suit" gan vīriešiem, gan sievietēm, bija nozīmīga loma šā stila veidošanā. Armani dizains izstaroja greznību un profesionalitāti, ietekmējot korporatīvo modes ainavu.
‘’Power dressing’’ jēdziens laika gaitā ir attīstījies, tomēr šeit ir daži klasiski un ikoniski šā stila piemēri:
"Chanel suit": šis klasiskais, divdaļīgais uzvalks, ko izstrādājusi Koko Šanele, sastāv no žaketes bez apkakles un svārkiem līdz ceļiem. Tas kļuva par elegances un izsmalcinātības simbolu sieviešu modē un atspoguļo sievišķīgo ‘’power dressing’’stila pusi.
1980.gads. “Power suits”: oversize žaketes ar plecu polsteriem. Šie uzvalki kļuva par sinonīmu pārliecinošai un ambiciozai 80. gadu darba sievietei.
Hilarijas Klintones bikškostīmi: bijusī ASV valsts sekretāre un prezidenta amata kandidāte Hilarija Klintone ir pazīstama ar savu krāsaino bikškostīmu kolekciju. Viņas stila iezīmes kļuva par viņas autoritātes un profesionalitātes emblēmu visas viņas politiskās karjeras laikā.
Korporatīvais šiks: 1990. gadi ienesa pāreju uz minimālistiskāku pieeju ‘’power dressing’’ stilam.
Mūsdienu ‘’power dressing’’: mūsdienās šis stils ietver daudzveidību un individualitāti. Tas ietver klasisku detaļu sajaukumu ar moderniem aksesuāriem un ļauj vairāk eksperimentēt ar krāsām, rakstiem un stiliem, vienlaikus saglabājot profesionālu izskatu.
Vēstures gaitā šis stils ir atspoguļojis sabiedrības normas, kultūras izmaiņas un sieviešu lomas attīstību sabiedrībā. Kā jau viss modē, arī šis stils ir attīstījies, lai pielāgotos mainīgajām modes tendencēm, darba vietu kultūrai un plašākām sabiedrības pārmaiņām attieksmē pret dzimumu un profesionālo apģērbu.
Labākie ‘’power dressing’’ piemēri ir tie, kas liek cilvēkam justies pārliecinātam, ērti un gatavam profesionāliem izaicinājumiem. Šis stils ir autoritātes un profesionalitātes projicēšana, vienlaikus atspoguļojot arī savu personīgo stilu un identitāti.