Modeles profesija ir viena no "neglābjamākajām": šodien tu esi miljonu elks, bet rīt par tevi neviens vairs neatcerēsies. Bet tie, kuriem izdevies, pateicoties izskatam, nopelnīt lielu naudu un pēc tam, pateicoties prātam, izdevīgi ieguldīt to savā biznesā, nebaidās ne no vecuma, ne no finanšu krīzēm. Lūk, desmit pasaules bagātākās supermodeles pēc žurnāla Grazia datiem.
Skaistuma pasaulē jau bija Sindija Kroforda, ilgi pirms Kardašjanu ģimenes pārstāves sāka ražot savu kosmētiku.
2004.gadā, kad Kroforda kļuva par kosmētikas uzņēmuma Meaningful Beauty līdzīpašnieci, slavenībām reti piederēja akcijas zīmolos, ko tās reklamēja. Taču ambiciozā amerikāniete zināja, ko dara. 1989. gadā viņa kļuva par Revlon seju, un 2000. gadā viņu lūdza aiziet, jo uzņēmums nolēma, ka 34 gadus vecā Sindija viņiem ir par vecu. Lai nepieļautu šādu situāciju nākotnē, Kroforda nolēma ņemt karjeru savās rokās un izveidoja savu uzņēmumu.
Interesanti, ka viņas zīmola panākumi nāca nevis no Instagram un YouTube, kā tas ir tagad, bet gan no vecā, labā televīzijas veikala, kas reklamēja viņas skaistumkopšanas produktu priekšrocības.
Šodien Meaningful Beauty zīmola vērtība ir vairāk nekā 400 miljoni ASV dolāru, un vismaz pēdējos 10 gadus gada ieņēmumi ir bijuši vairāk nekā 100 miljoni ASV dolāru. Sindijas Krofordas personīgie ienākumi tiek lēsti 225 miljonu ASV dolāru apmērā, tādējādi viņa ir viena no 100 bagātākajām sievietēm ASV.
Brazīliešu modele 15 gadus atradās Forbes reitingā, kā vislabāk atalgotā modele pasaulē. Protams, ne visu naudu viņa nopelnīja uz podija. Bundhena zina, kā pārvaldīt savas finanses, un prātīgi investē. Viņas apakšveļas zīmols Gisele Bundchen Brazilian Intimates veiksmīgi tiek pārdots Latīņamerikā, Izraēlā un Japānā. Ne mazāk populāras pasaulē ir viņas pludmales biksītes un sandales Ipanema - gadā tiek saražoti 25 miljoni pāru. Vēl viena viņas interešu joma ir nekustamais īpašums. Žizelei pieder viesnīca Brazīlijā, māja ASV un luksusa villa Kostarikā. Tomēr pēc šķiršanās no vīra - futbolista - viņa kaut ko zaudēja. Turklāt pāris zaudēja 650 miljonus ASV dolāru no kriptovalūtas. Taču šogad Žizele parakstīja ienesīgus līgumus ar Louis Vuitton un Jimmy Choo. Rezultāts - pelnīta otrā vieta bagātāko supermodeļu sarakstā.
Pirmajai tumšādainajai topmodelei Imanai bija spoža karjera modes pasaulē. Tiesa, tie bija meli, kas viņai palīdzēja. Fotogrāfs Pīters Bērds, kuram par savu karjeru ir pateicīga Imana, visur apgalvoja, ka skaisto somālieti viņš atradis Sahāras tuksnesī. Patiesībā Imana nāk no ļoti izglītotas ārsta un diplomāta ģimenes un Nairobi Universitātē studēja politoloģiju. Pēc modeles karjeras beigām 1994. gadā Imana nodibināja savu kosmētikas uzņēmumu Iman Cosmetics, kas bija viens no pirmajiem pasaulē, kas ražoja kosmētiku krāsainām sievietēm. Taču galvenos ienākumus viņai nesa laulība ar Deividu Boviju. Mūsdienās Imanas bagātība tiek lēsta 200 miljonu dolāru apmērā: lielākā daļa naudas nāk no mūziķa atstātā mantojuma.
Heidija Kluma ir viena no nedaudzajām supermodelēm, kurai pēc modeles karjeras beigām izdevās izveidot jaunu karjeru televīzijā: Heidija strādāja kā Amazon Prime raidījuma Making the Cut vadītāju, tiesāja televīzijas šovu Next Top Model ASV un Vācijā. Bet tas vēl nav viss. Viņa pelna naudu ar producēšanu, apģērbu dizainu un aktiermākslu. Viņas savrupmāja Brentvudā tiek lēsta 13,5 miljonu dolāru vērtībā. Heidija neaizmirst arī par savu fotomodeles karjeru, aktīvi reklamējot gandrīz visu, sākot ar Coca-Cola un beidzot ar VW automobiļiem. Viņas pašreizējā bagātība tiek lēsta 160 miljonu dolāru apmērā.
Leģendārā 90. gadu austrāliešu modele, kuru iesaukuši par "The Body", Ella tagad ir stabila uzņēmēja, dizainere un divu dēlu mamma. Kopš 2019. gada viņa attīsta labsajūtas nozari - sadarbojoties ar Londonas uztura speciālisti Simonu Lobšēru, ir radījusi uztura bagātinātāju Super Elixir, kas ir kļuvis neticami populārs. Turklāt viņai ir savs apakšveļas zīmols. Un laiku pa laikam filmējas filmās un reklāmās. Tas viss ir palīdzējis Makfersonei uzkrāt 95 miljonu dolāru lielu bagātību.
Neraugoties uz modelei cienījamo vecumu, Naomi joprojām ir pieprasīta modes industrijā. Tikai 2023. gadā vien viņa vadīja Fendi Peekaboo reklāmas kampaņu un ir piedalījusies Alexander McQueen, Schiaparelli un Off-White skatēs. Šķiet, ka beidzot ir beigušies visi mantiskie strīdi ar bijušo mīļoto Vladislavu Doroņinu, ar kuru Naomi izšķīrās 2013. gadā. "Melnā pantera" ir sākusi jaunu dzīvi, kurā vīrieši, ja un ir klāt, tad acīmredzot ne pirmajās lomās. Galvenais viņai tagad - bērni. Pirms diviem gadiem Naomi kļuva par meitenītes mammu, bet šovasar - arī par zēna. Sīkāka informācija netiek atklāta, taču runā, ka Kempbela izmantojusi surogātmātes pakalpojumus. Supermodeles bagātība tiek lēsta 90 miljonu dolāru apmērā.
Uzņēmumu saraksts, kurus uzņēmīgā vāciete Klaudija Šifere reklamēja 90. gados un 2000. gadu sākumā, ir ļoti garš: sākot ar Versace mājas līniju (kur viņa kopā ar Silvestru Stalloni reklāmā izlikās par Ādamu un Ievu) un beidzot ar Citroen automobiļiem. Klaudiju īpaši mīlēja juvelierizstrādājumu uzņēmumi: viņa bija Tiffany & Co, Damas, Faberge, Mikimoto seja. Kopā ar Naomi Kempbelu, Ellu Makfersoni un Kristiju Tērlingtoni Šifere kļuva par Ņujorkas restorāna Fashion caffe seju. Viņai pat tika uzticēta galvenā loma reklāmā "Investē Vācijā!" - plakāti ar valsts karogā ietītu modeli bija izvietoti lielākajās pasaules pilsētās. Bet tas viss ir pagātnē. Tagad Klaudija ir precējusies ar britu producentu un režisoru Metjū Vonu. Viņš ir aristokrāts, tāpēc Šifere ir saņēmusi Oksfordas grāfienes titulu. Viņi dzīvo Londonā, viņiem ir trīs bērni. Bijušās modeles personīgā bagātība tiek lēsta 70 miljonu dolāru apmērā.
Bārmenes un ceļojumu aģenta meita un 90. gadu modes galvenā seja Keita Mosa ir viena no bagātākajām modelēm pasaulē. Pat slavenais 2005. gada kokaīna skandāls, kad no viņas pakalpojumiem atteicās lielākie klienti - modes zīmoli Chanel, Burberry un H&M, nepasliktināja Keitas finansiālo stāvokli. Gluži otrādi, tas viņai nāca par labu - modeles gada ienākumi gandrīz divkāršojās. Šķiet, ka Keita visu, kam viņa pieskaras, pārvērš zeltā.
Džidžī dzimusi miljardiera Mohameda, kurš Losandželosā būvē populāras luksusa viesnīcas un savrupmājas, un bijušās modeles Jolandas ģimenē. Tāpat kā viņas māsa Bella, Džidžī agri iemācījās, kas ir liela nauda un smags darbs: viņa sāka modeles karjeru jau bērnībā. Tagad māsām pat izdevies pārspēt savu tēvu - viņu bagātība ir daudz lielāka nekā vecākiem. Pateicoties līgumiem ar tādiem zīmoliem kā Maybeline, Evian, BMW, Versace un Tommy Hilfiger, Džidžī nopelna deviņus miljonus gadā. 2022. gadā viņa laida klajā Frankie's Bikinis - bikini kolekciju. Šobrīd viņas bagātība tiek lēsta 30 miljonu dolāru apmērā, taču tās ir tikai piesardzīgas aplēses.
Līdztekus ienākumiem no dažādām modes skatēm un reklāmas kampaņām modele gūst ievērojamu peļņu arī no uzstāšanās seriālā The Kardashians. Un nesen Dženere izveidoja savu alkohola zīmolu 818 Tequila. Forbes ziņoja, ka Kendalas neto vērtība 2018. gadā bija 22,5 miljoni ASV dolāru, nosaucot viņu par vislabāk apmaksāto modeli 2017. un 18. finanšu gadā, taču daudzi lēš, ka viņas bagātība ir tuvāk 60 miljoniem ASV dolāru.