Kā filma “Bārbija” radīja galveno modes tendenci un nopelnīja miljonus jau pirms iznākšanas uz ekrāniem

Attēls no filmas “Bārbija” © Foto: Scanpix

20.jūlijā uz visas pasaules ekrāniem (ieskaitot arī Latviju) iznāks Grētas Gervigas filma “Bārbija”. Iespējams, šī filma neieies kino vēsturē, taču tā pavisam noteikti ieies mārketinga vēsturē.

Kino jau agrāk ir ietekmējis modi. Seriālu “Bridžertoni” radīja modes tendence Regency Core, kuru iedvesmoja britu vēsturiskais Reģentisma laika (1811-1820) stils. Filmas “Avatars: ūdens ceļš” un “Nāriņa” radīja Mermaid Core stilu - ar caurspīdīgām, garām kleitām un vaļīgiem gariem matiem. Seriāla “Wednesday” galvenā varone, jaunākā Adamsu ģimenes pārstāve, iedvesmojusi dizainerus Wednesday Core stilam - skolas formas un gotikas maisījums.

Taču visos šajos gadījumos mode dzima jau pēc filmas iznākšanas uz ekrāniem. Filmas “Bārbija” gadījumā mode krietni apsteigusi pirmizrādi.

Margo Robija uz žurnāla Vogue vāka / Publicitātes foto

Pirmās Barbie Core stila pazīmes parādījās jau 2022. gada janvārī. Tad franču modes nams Balmain laidis klajā kopīgu kolekciju ar zīmolu Barbie (precīzāk, ar kompāniju “Mattel”, kas ražo slaveno lelli). Šī nav pirmā šāda veida sadarbība: lelli Bārbiju ģērbuši daudzi - sākot ar tādiem klasiķiem kā Kārls Lāgerfelds un beidzot ar avangardistiem kā Garets Pjū. Kolekcija ar Balmain bija neparasta ar to, ka tajā bija apģērbs gan lellēm, gan cilvēkiem. Reklāmas bildēs viņus varēja pat sajaukt.

Balmain х Mattel / Publicitātes foto

2022.gada martā itāļu modes nama Valentino vadītājs Pjērs Paolo Pičioli izrādīja rudens-ziemas 2022. sezonas kolekciju, kas pilnībā sastāvēja no fuksijas krāsas lietām (precīzāk sakot, tā bija puse kolekcijas - otra puse bija melna). Šī krāsa pat ieguva Valentino Pink PP oficiālo nosaukumu un tika patentēta.

Anna Heteveja Valentino apģērbā / Scanpix

Ap to pašu laiku tika publicētas pirmās fotogrāfijas no filmas “Bārbija” - ilgspēlējoša Holivudas projekta, kas bija iecerēts jau 2014. gadā, taču finiša taisnē iznāca tikai 2022. gadā. Attēlos galvenie varoņi Bārbija (Margo Robija) un Kens (Raiens Goslings) arī nēsā košas krāsas, arī rozā, apģērbu. Vēlāk aktieri filmas prezentācijās sāka parādīties savu varoņu tēlos.

Margo Robija un Raiens Goslings filmas prezentācijā / Foto: Scanpix

No šā brīža spilgti rozā sāka savu triumfa gājienu pa pasauli. Rozā Choo Cafe Londonas universālveikalā, rozā Jacquemus pop-up veikals Parīzē, rozā lietas uz podija, veikalos, slavenību garderobēs (pat vīriešiem, pat karaliskajām personām!).

Choo Cafe Londonā / Publicitātes foto

Kinorežisors Spaiks Lī Kannu kinofestvālā / Foto: Scanpix

Bet krāsa vēl nav viss. Par jaunā stila iezīmēm kļuva arī citi Bārbijas lelles tēla atribūti - augstpapēžu kurpes, minisvārki, spīdīgas rotas, leļļu aksesuāri, bērnu matu sprādzītes un gumijas. Tas viss 2022. gadā tika tik labi pārdots, ka līdz gada beigām kļuva skaidrs: Barbie Core - modes tendence numur viens (to apstiprināja arī The Lyst Index reitings, kas nosaka pieprasītākās modes preces, balstoties uz patērētāju pieprasījumu analīzi).

Jacquemus pop-up veikals Parīzē / Publicitātes foto

Lelle Bārbija izmantota gan kā bezmaksas iedvesmas avots daudziem dizaineriem, gan kā oficiāls partneris dažāda veida sadarbībām.

Gap х Barbie / Publicitātes foto

The Wall Street Journal liecina, ka pēdējo 18 mēnešu laikā partnerības līgumus ar kompāniju “Mattel" parakstījuši vairāk nekā 100 zīmoli (preču klāsts - no GAP apģērba un Crocs apaviem līdz Tangle Teezer matu ķemmēm un Xbox konsolēm). Daži no šīm zīmoliem maksā kompānijai “Mattel” fiksētu summu par licences izmantošanu, citas tai atskaita 5-15% no pārdošanas.

Crocs х Barbie / Publicitātes foto

Superga х Barbie / Publicitātes foto

Pati kompānija “Mattel” reklamējusi filmu, laižot klajā leļļu kolekciju pēc tās motīviem - ar Margo Robijas, Raiena Goslinga un citu šajā lentē nodarbināto aktieru sejām.

Speciāla Mattel kolekcija pēc filmas motīviem / _Scanpix

Mājokļu īres platforma airbnb izmantoja izdevību un piesaistīja uzmanību “Bārbijas sapņu mājai” - leļļu namiņa veida viesnīcai, kas Malibu tika atklāta pirms četriem gadiem. Agrāk šis projekts nebija īpaši pieprasīts, bet tagad tiem, kas vēlas padzīvot Bārbijas apartamentos, jāgaida vairāki mēneši.

Uzmanība filmai “Barbie” tika piesaistīta visos iespējamos veidos. Pirmkārt, autori izmantoja ironiju. Oficiālajā filmas posterī, kur redzams pāris galveno varoņu, ir uzraksts: “Viņa ir viss, viņš ir vienkārši Kens” (She 's Everything, He 's just Ken).

Filmas posteris / _Scanpix

Otrkārt, studija Warner Bros. Pictures radījusi mājas lapu ar selfijģeneratoru: tur var ielādēt savu fotogrāfiju un piemērīt Bārbijas vai Kena tēlu. Šī reklāmas akcija publikā guva lielus panākumus un radīja daudzas memes.

Joki ar Barbie Selfie Generator / Publicitātes foto

Visbeidzot filmai “Barbie” nolēmuši piesaistīt snobiskāko auditoriju - kinomānus. Speciāli viņiem tika laists klajā reklāmas rullītis, kas izskatījās kā parodija par Stenlija Kubrika filmu “2001.gads: Kosmiskā Odiseja”.

Neiztika arī bez skandāliem. Kompānija “Mattel” nolēmusi iesūdzēt tiesā britu modes zīmolu “Burberry” - tas nolēmis samazināt savu logo līdz “BRBY”. Šis burtu salikums sasaucas ar vārdu “Bārbija”. Dabiski, ka lelles ražotāju kaut kas tāds nevarēja apmierināt.

Bet Vjetnamā vēl neiznākušo filmu jau aizliedza. Vienā no reklāmas rullīša kadriem Vjetnamas varasiestādes saskatījušas nepareizu karti - tajā parādītas Ķīnas teritoriālās pretenzijas Dienvidķīnas jūrā, kas pārņem daļu Vjetnamas teritorijas.

Pusotru gadu filma “Barbie” un tās galvenā varone bija viena no galvenajām tēmām modes vidē. Vai šī ažiotāža pēc filmas iznākšanas uz ekrāniem turpināsies, uzzināsim pavisam drīz.

Dzīvesstils

Holivudas zvaigzne Toms Henks, kuram tuvojas 70. dzimšanas diena, apgalvo, ka jau ir piedzīvojis savas dzīves visu laiku sliktāko gadu - aktieris pastāstīja “Entertainment Tonight”, ka 35 gadi ir "grūtākais" vecums, tomēr zinātnieki apgalvo, ka vairumam cilvēku smagākais dzīves laiks ir cits.

Svarīgākais