Modes jēga - novitātes efektā, tāpēc publika nemitīgi ar kaut ko jāpārsteidz. Īpaši aktuāli tas ir mūsdienās, kad tirgus ir pārsātināts un tajā ir tik grūti izcelties.
Frāzi “Mode ir sajukusi prātā” cilvēki dzird tik daudz, cik eksistē pati mode. Praktiski katrs jaunums sākumā tiek uztverts kā kaut kas dīvains, neierasts un neglīts. Tā tas bija ar krinolīniem un minisvārkiem, džinsiem un dūnu jakam. Pamazām publika pie šīm lietām pierada, un tās vairs nelikās tik dīvainas.
Taču agrāk modes cikli bija gari - trendi turējās vairākus gadu desmitus. Tagad modes tendences cita citu nomaina katru sezonu, un modes preču ražotājiem vairāk jāizrāda kreativitāte un fantāzijas.
Dažām zīmoliem epatāža kļuvusi par daļu no zīmola DNS. Piemēram, modes nams Maison Margiela vienmēr gājis pa ekstravagances un dekonstruktīvisma ceļu. Jaunajā sezonā viņš šokēja publiku ar mutantu zābakiem.
... un sieviešu somiņu baleta kurpītes formā.
Savukārt Balenciaga laidis klajā ” netīrās” botas - Worn-Out modeli par 1550 $.
Epatāža bieži kļūst par daļu no zīmola mārketinga stratēģijas. Jo fotogrāfijas ar jocīgām, dīvainām, neglītām lietām momentā tiek izplatītas sociālajos tīklos - tā ir bezmaksas reklāma. Rezultātā zīmola atpazīstamība palielinās, un auditorija paplašinās.
Zīmola Botter pēdējā kolekcija bija veltīta jūras tematikai.
Te bija gan uzvalki ar saulesbriļļu lēcām, gan piepūšamās glābšanas vestes.
Katra britu zīmola JW Anderson skate ir pārsteidzošu izgudrojumu parāde. Šoreiz Džonatans Andersons parādīja apģērbu kolekciju no diegu kamoliem, paklājiem un plediem.
Kamēr vieni dizaineri skaisti apģērbj savus modeļus, citi - izģērbj. Vīriešu “kailais” krekliņš no franču modes nama Courreges kolekcijas.
Bet tomēr daudz biežāk humors un epataža sastopama nevis apģērbā, bet aksesuāros.
No šādas franču zīmola Jacquemus ķiršu kaklarotas neatteiktos neviena modes mīļotaja.
Zīmols Marland Backus devies tālāk. Viņu kaklarota ir ar matiem, kas sapinušies ap pērlēm, cena 295 $ ne jau plānprātiņiem.
Epatāža vajadzīga arī klasiskiem zīmoliem savas auditorijas atjaunošanai. Piemēram, luksusa modes nams Louis Vuitton katrā savā kolekcijā bez klasiskajiem aksesuāriem noteikti parāda kādu ironisku jaunumu. Šosezon tā bija mūzikas soma lidojošā šķīvīša veidā (cena 3600 $).
Asprātīgās somas jau sen ir izkļuvušas no līdzpreču kategorijas un bieži vien iejūtas “pirmās vijoles” lomā.
Itāļu modes nams Fendi šosezon prezentējis vairākus somiņu variantus ar kafijas glāzītēm.
Vēl viens klasisks itāļu modes nams Bottega Veneta laidis klajā vairākas somas, kas, būdamas luksusa preces, maskējas par iepakojumu.
Šis frī kartupeļu maisiņš ir veidots Bottega Veneta firmas stilā no dārgas pītās ādas un maksā 1100 €.
Arī šī soma, kas atgādina parastu papīra maisiņu, ir veidota no dārgas teļa ādas (cena, atkarībā no izmēra, no 1500 līdz 2000 €).
Taču sezonas asprātīgāko jaunumu laikam radījis Thomas Finney Studio - šī kredītkaršu maciņš par 150 $ atstās iespaidu gan uz vīriešiem, gan uz sievietēm.