Braiens Krenstons un Ārons Pols ar savu meskālu “Dos Hombres” © Foto: Scanpix

Zvaigžņu attiecības ar alkoholu ir senas un sarežģītas. Cik bieži dzirdam stāstus, ka piedzēries rokeris Х izdemolējis viesnīcas numuru, bet piedzērusies aktrise Y izkāvusies ar saviem faniem. Cik zvaigžņu karsto dzērienu atkarības dēļ ir zaudējušas savu karjeru! Cik ārstējās no alkoholisma! Cik miruši!.. Starp citu, dziedātāju Frenku Sinatru pat apglabāja ar Jack Daniel 's pudeli.

Turklāt daudzas slavenības tiek apgādātas ar saviem alkoholiskajiem zīmoliem. 1975. gadā režisors Frensiss Fords Kopola par honorāru no filmas “Krusttēvs” nopirka savu pirmo vīna darītavu Napas ielejā Kalifornijā. Pēc tam vairākus gadu desmitus viņš šo teritoriju palielināja. Viņa vīna darītava Rubicon Estate ietilpst Kalifornijas vīnu galveno piegādātāju desmitniekā. Šīs markas zvaigžņu produkts ir kaberne Rubicon, kas tiek uzskatīts par vienu no labākajiem Kalifornijas vīniem (cena sākot no 100 USD). Taču ir arī demokrātiskāki vīni - no 10 līdz 30 USD.

Coppola Wine / Publicitātes foto

Vēl viens vīndarītāju gigants kino darbinieku vidū - franču aktieris Žerārs Depardjē. Pirms 40 gadiem viņš Luāras ielejā nopirka Chateau de Tignjē pili kopā ar tai piegulošajiem vīnogulājiem, un pēc tam tā aizrāvās ar vīna ražošanas procesu, ka sāka iegādāties vīnogulājus ne tikai Francijā, bet arī Spānijā, Portugālē, Argentīnā, ASV un citās valstīs. Tagad tā ir īsta vīna impērija, kas saražo 1 miljonu vīna pudeļu gadā (cenas no 5 līdz 200 EUR). Nu, un kur dzeršana, tur arī ēdiens: Depardjē pieder vairāki restorāni Parīzē un viņš paspēj rakstīt pavārgrāmatas. “Es gribētu, lai pēc nāves mani atceras kā cilvēku, kurš mīlēja dzīvi visās tās izpausmēs: te ir gan ģimene, gan tuvinieki, gan draugi, gan sievietes, gan vīns..." reiz sacīja Depardjē.

La Maison Wine / Publicitātes foto

Pret vīnu nav vienaldzīga arī amerikāņu aktrise Kamerona Diaza. Reiz viņas ar draudzeni nolēmušas izpētīt sastāvu vīnam, ko pasūtījušas vakariņām. Un šis sastāvs viņām nepatika. Toreiz meitenes nolēma dibināt savu vīna zīmolu - tā piedzima Avaline marka. Šis vīns tiek izgatavots no organiskām vīnogām un ir Vegan-Friendly (ražo bez dzīvnieku izcelsmes sastāvdaļām - parasti vīna ražošanas procesā izmanto olu baltumu un zivju burbuļa gļotādu).

Avaline / Publicitātes foto

Britu aktrise Emma Vatsone ar vīnu pazīstama jau kopš bērnības: viņas ģimenē, kurai jau 30 gadus ir sava vīna darītava Francijā, pusdienu laikā uz galda vienmēr stāvēja vīns (bērniem to atšķaidīja ar ūdeni). Vīna industrijā darbojas gan aktrises tēvs, gan brālis, bet pati viņa atbalstījusi ģimenes tradīciju un piedalījusies luksusa džina Renais Gin veidošanā.

Savs džins tagad ir arī Bredam Pitam. Kopā ar destilācijas meistaru Tomu Nikolu aktieris laidis klajā džinu The Gardener Gin, kuru iedvesmojusi Franču Rivjera. Šā dzēriena ražošanai līdzi nāk vērienīga reklāmas kampaņa: džinu pasniedz šobrīd notiekošajā Kannu kinofestivālā kokteiļa Secret Garden sastāvā.

The Gardener Gin / Publicitātes foto

Dženifera Lopesa nesen laidusi klajā pati savus Delola kokteiļus. Pagaidām tie ir trīs: Bella Berry uz degvīna bāzes, Paloma Rosa no tekilas un L' Orange no Amaro (itāļu zāļu liķieris). Uz etiķetes attēlotas divas lauvas - simboliski tā ir pati dziedātāja un viņas dzīvesbiedrs Bens Afleks (abi pēc horoskopa Lauvas). 750 ml tilpuma pudele maksā 23 dolārus, bet 375 ml - 12 dolārus. Bet pats galvenais, šie kokteiļi ir diētiski: vienā porcijā ir tikai 110 kalorijas. Dziedātājas zīmola nosaukums tiek atšifrēts vienkārši: “Lola" ir viņas iesauka tuvu draugu vidū, un spāniski Delola nozīmē “no Lolas”.

Delola / Publicitātes foto

Delola / Publicitātes foto

Pēdējā modes tendence - iegūt savu tekilas zīmolu. Sava tekila ir gan Evai Longorijai (Casa Del Sol), gan Kendalai Dženerei (818), gan Džordžam Klūnijam (tiesa, viņš savu marku jau ir pārdevis).

Casa Del Sol Tequila / Publicitātes foto

Kendalai Dženerei pieder četru veidu tekilas ražotne, turklāt vienu ražo - stilīgā baltā astotnieka formas pudelē, kas jau kļuvusi par aksesuāru: Kendala to bieži nēsā kā somiņu.

Kendal Jenner / Publicitātes foto

Ļoti interesants alkoholiskais zīmols ir Holivudas aktieriem Braienam Krenstonam un Āronam Polam, populārā seriālā “Pārkāpt robežu” lomu atveidotājiem. Pēc filmēšanas viņi nolēma nešķirties un atklāja kopīgu meskāla ražošanas biznesu. Meskāls - tradicionālais Meksikas alkoholiskais dzēriens uz agaves sulas bāzes, tekilas šķirne. Dzērienu sauc Dos Hombres (Divi biedri), uz etiķetes attēloti divi mūļi. Cena par pudeli - 58 dolāri. Ik pa laikam, lai reklamētu savu produktu, aktieri dodas promotūrē pa dažādām ASV pilsētām. Rezultātā Dos Hombres pašlak ierindojas pārdotāko meskāla zīmolu piecniekā visā pasaulē.

Foto: Scanpix

Uzdod sev interesējošo jautājumu NRA Dzīvesstila ekspertiem, sūtot to uz e-pastu: dzivesstils@nra.lv