Nepaceļot balsi, mierīgi, bet tā, lai pāridarītājs apklustu un zaudētu runas spēku. Efektīvi veidi, kā reaģēt uz apvainojumiem bez agresijas. Vai pamēģināsiet paši?
Saskaroties ar apvainojumu, mēs bieži instinktīvi cenšamies aizstāvēties vai atriebties - mēs kliedzam pretī, izrādām agresiju vai raudam, izraisot pāridarītājā vēl lielākas emocijas. Tomēr smalka un mierīga pieeja šādā situācijā var būt daudz efektīvāka un atbruņojošāka. Apvainojumi bieži tiek izmantoti, lai provocētu, sāpinātu vai iegūtu priekšrocības. Atbildēt ar tādu pašu pieskaņu nozīmē iesaistīties konflikta spēlē. Bet ir arī cits veids - labvēlīga pretmanipulācija, raksta DoctorPiter.
Franču psihoterapeits Kevins piedāvā vienkāršus, bet efektīvus veidus, kā reaģēt uz rupjībām un apvainojumiem, kas palīdz mainīt situāciju, nepaceļot balsi.
Šo metožu mērķis ir apturēt uzbrukumu un piespiest sarunu biedru apzināties savu rīcību. Šāda veida reakcija nav balstīta uz spēku, bet gan uz kalibrētāku pozīciju - saglabāt mieru, izvairīties no verbālas eskalācijas un turēties pie emocionālās varas, ko pretinieks cenšas atņemt.
Frāze, piemēram, “Kas vēl tevi manī uztrauc?”, mudina cilvēku ieklausīties sevī un dažreiz apzināties savas pārmērības. Tā nesatur tiešas apsūdzības, bet tās skaidrība burtiski satricina situāciju.
Jautājiet: “Vai tu juties labāk, kad man to teici?” Šis jautājums, uzdots bez ironijas, mazina spriedzi, uzsverot uzbrukuma bezjēdzību. Jūs neuzsākat pretuzbrukumu, bet gan demonstrējat uzbrukuma absurdu.
Jautājums “Vai tu tiešām sagaidi, ka es atbildēšu uz to, ko tu tikko teici?” maina sarunas virzienu. Ja sarunu biedrs atbild ar “jā”, vari stingri paziņot: “Es atbildēšu, kad tu ar mani runāsi ar cieņu.” Tas aptur toksisko dialogu, to neuzkurinot, un nosaka tavas robežas.
Šīs stratēģijas nav tikai pašaizsardzība, bet gan veids, kā saglabāt savu integritāti. Tās ļauj kontrolēt, ko tieši nepieņemat vai nepieļaujat komunikācijā ar citiem.
Iegaumējiet vairākas frāzes, ko ir vērts lietot, tiekoties ar nelieti. Piemēram, ja sabiedriskajā transportā vai pat darbā pateica kaut ko rupju, palūdziet cilvēkam to atkārtot. Visbiežāk viņš to nevarēs izdarīt, un situācija nonāks strupceļā, neattīstoties nopietnā konfliktā.
Tāda frāze kā "Es jūs tagad tik ļoti labi saprotu" arī mazinās situāciju. Nepatikšanas cēlājs un nelietis noteikti negaidīs to dzirdēt un tāpēc pārtrauks lamāties.