Jaunām meitenēm Japānā ir jauna tradīcija. Tur gūst popularitāti “vientuļās” kāzas, kurās līgavas pašas “precas”, vēsta Tengri Life, atsaucoties uz South China Morning Post.
Vienīgā atšķirība starp šādām kāzām no tradicionālajām ir līgavaiņa neesamība. Ar vientuļo kāzu ceremoniju palīdzību dažas meitenes vienkārši vēlas justies kā līgavas kāzu kleitā, bet citas vēlas svinēt svarīgu notikumu savā personīgajā dzīvē.
Meitenes pašas uzvelk gredzenu pirkstā un zvēr cienīt savu dzīvi, vienmēr mīlēt sevi un iepriecināt sevi. "Kad es apprecējos ar sevi, es nevēlos precēties ar vīrieti," saka vientuļā līgava.
Hanaoka solo kāzu ceremoniju restorānā Tokijā uzaicināja 30 draugus un kopā iztērēja 250 000 jenu (1600 ASV dolārus). "Apprecēties ar sevi nenozīmē, ka es nevēlos precēties ar vīrieti," viņa teica.
“Es izlasīju par solo kāzām emuārā un domāju, kāpēc es to nevaru izdarīt. Bet pirms aptuveni trim gadiem es sāku darīt lietas, kas mani iepriecināja, piemēram, valkāt skaistas drēbes, baudīt gardus ēdienus un vannoties ar ziedlapiņām. Tieši tad es sāku domāt par apprecēšanos ar sevi,” raksta South China Morning Post.
Šādas kāzas rīko ne tikai vientuļas, bet arī precētas sievietes. Tātad 2018. gadā 47 gadus veca japāniete apprecējās vēlreiz, bet ar sevi. Kā skaidroja izdevums, sieviete vēlējusies atkal justies kā līgava un tādējādi simboliski atvadīties no savas pagātnes, uzsākot jaunu savas dzīves sadaļu.
Pagājušajā gadā Japānā tika reģistrēts mazākais laulību skaits pēdējo 90 gadu laikā, un saskaņā ar valdības datiem laulību nosaslēdza mazāk nekā 500 000 pāru. Laulību skaita samazināšanās ir veicinājusi “vienotās ekonomikas” izaugsmi, solo ceremonijām kļūstot par jaunu biznesa iespēju kāzu industrijā.
Pakalpojumos ietilpst fotosesijas, kurās līgava var uzaicināt piedalīties draugus vai ģimeni. Sievietes var arī doties solo medusmēnesī.
“Solo kāzas ir mainīgo laiku zīme. Tagad arvien vairāk japāņu sieviešu var sevi uzturēt neprecoties, un viņas nevēlas tikt ierobežotas ar tradicionālajām lomām,” sacīja Japānas kāzu uzņēmuma plānotāja.
Uzņēmumi izstrādā citus produktus un pakalpojumus vienai demogrāfiskajai grupai, sākot ar solo kempingiem un beidzot ar karaoke.
Tas atbilst to vientuļo japāņu dzīvesveida vēlmēm, kuriem ir mazāks ģimenes slogs un vairāk ienākumu, ļaujot koncentrēties uz savas dzīves kvalitātes uzlabošanu.
Daži slavēja sieviešu neatkarības veicināšanu, aptaujātajs teica: “Solo kāzas šķiet lieliskas. Ir daudz veidu, kā sasniegt laimi. Vissvarīgākais ir vispirms mīlēt sevi.
Tikmēr citi ir neizpratnē: “Es īsti nesaprotu. Vai tā ir apņemšanās no šā brīža uztvert sevi nopietni? Vai tas ir tikai veids, kā izvairīties no izsmiekla par to, ka esat neprecējies un izmantojat pēdējo iespēju," sacīja kāds cilvēks.