Lai arī cik ļoti vēlējos sākt stāstu par traukiem ar slaveno klasiku, daudziem zināmo franču «balto zeltu» - Limožas porcelānu vai izsmalcināto angļu Bone China, tomēr nolēmu šoreiz apskatīt ļoti interesantu tendenci, kuru varam pamanīt pēdējos pāris gadus.
Šī tendence spilgti redzama mediju reklāmas kampaņās - lielie modes nami sāk ienākt mājlietu segmentā. Ja agrāk traukus piedāvāja Dior, Hermes, tad tagad redzam, ka arī Prada, Gucci, Dolce & Gabbana, Brunello Cucinelli, Missoni jau ir izveidojuši savas trauku un galda aksesuāru kolekcijas.
“Art de vivre” paliek aktuāls visā pasaulē, viesu uzņemšana un ar īpašu odziņu saklāts un dekorēts galds, kas izceļ vakara saimnieku individualitāti, tiek īpaši novērtēts.
Mēs zinām, ka modei ir savas tendences un aktualitātes. Arī traukiem ir sava mode, pašlaik tieši itāļu ražotāji piedāvā kreatīvu, spilgtu, bohēmiski - austrumniecisku dizainu, kas piešķirs jebkuram galdam rozīnīti, bet, ja izmantosiet dažāda dizaina un krāsas trauku sajaukuma metodi “mix and match”, tad jums izdosies īpaši moderns galda klājums.
Itālija vienmēr ir bijusi dizaina un kreativitātes šūpulis, kur pastāv dialogs starp jauniem dizaineriem un ražotājiem, lai veidotu radošas sadarbības, no kurām izriet jaunas idejas, svaigs redzējums un ironija. Lielo modes namu trauku kolekcijas nav grūti atrast, tāpēc šoreiz vēlos padalīties ar īpašiem “itāļiem”. Esmu izvēlējusies unikālus un ievērības cienīgus ražotājus, kuriem ir vērts pasekot un iedvesmoties.
GINORI 1735
GINORI 1735 ir Itālijas porcelāna ražošanas meistarības virsotne gadsimtu garumā.
Kopš 1779. gadā pie Florences tika ražoti porcelāna izstrādājumi, kuri vienmēr izcēlās ar savu kvalitāti, formu un dizainu. Tā laika bagātie itāļi lielu nozīmi piešķīra tam, lai viņu villās un mājās būtu pirmšķirīgi porcelāna izstrādājumi. Itālijas sabiedrības augstākajiem slāņiem īpaši patika grezni rotājumi ar zeltu.
Ar pazīstamo Milānas arhitektu Gio Ponti Ginori 1735 sāka strādāt 1923. gadā. Drīz Ponti tika iecelts mākslinieciskā direktora amatā, viņam bija izšķiroša nozīme radošā virziena noteikšanā. Vēl viens pagrieziena punkts Ginori1735 darbībā bija 2013. gadā, kad Gucci pārņēma uzņēmumu un iecēla Alessandro Michele par tā jauno radošo direktoru.
LES OTTOMANS
Bertrando di Renzo ir brenda Les Ottomans dizainers, īsts sapņotājs, kurš dalās ar savu aizraušanos par Turcijas vēsturi un kultūru un kurš Osmaņu impērijas iedvesmotos ornamentus pārnesa uz traukiem.
AUGUSTINA BOTTONI
Argentīnas dizainere, kura dzīvo Milānā, Augustina Bottoni ir pazīstama ar savu multikulturālo pieeju dizainam, viņa ir radījusi izsmalcinātu glāžu kolekciju, kuru iedvesmoja Milānas modernā arhitektūra. Par izcilu kvalitāti un smalku izpildījumu parūpējušies Milānas stikla pūtēji.
LA DOBLEJ
Milānas zīmols La DoubleJ, kuru 2015. gadā dibināja J.J. Martin, izmanto drosmīgu un unikālu dizainu, lai radītu elpu aizraujošus sieviešu apģērbus un mājlietas. Losandželosā dzimusī, bet Milānā dzīvojošā žurnāliste J.J. Martin izveidoja La DoubleJ kā online veikalu, kurā modes cienītāji varēja atrast unikālas vintage lietas. Kad viņa nolēma vienas kleitas dizainā izmantot dažādus vintage rakstus, viņa spēra pirmo soli, lai pārvērstu savu zīmolu par atzītu modes un mājlietu brendu. La DoubleJ piedāvā īpaši spilgtu un kolorītu mājas piederumu līniju, kas ietver sevī tādus priekšmetus kā porcelāns, keramika un stikla trauki, kurus ražo labākās itāļu fabrikas.
BITOSSI HOME
Bitossi manufaktūra, šodien Bitossi Ceramiche, pieder ģimenei piektajā paaudzē un kopš 1921. gada atrodas tajā pašā vietā - Toskānā.Viņu moto ir “zīmējiet un veidojiet skaistus galdus saskaņā ar savu individualitāti”. Bitossi pievērš uzmanību dizainam un kopā būšanas evolūcijai. Bitossi ir Toskānas galda kultūras virzītājs, kurš piedāvā jaunu valodu, kas aicina dalīties un miksēt formas, stilus un faktūras, saglabājot dzīvu saikni ar pagātni, kas kolekcijās parādās, kā viegls retro akcents.
SELETTI
Seletti smeļas iedvesmu pop- mākslā, cenšoties pārveidot ikdienišķo par unikālo. Rezultāts? Īpaši jautri un pamanāmi mājas piederumi un trauki. Zīmols tika dibināts Lombardijas pilsētā Mantuā 1964. gadā, un tam ir gadu desmitiem ilga pieredze. Seletti vienmēr ievēro profesionalitātes principu un nepārtrauktu pētniecību, kā arī nekad nepārstāj tiekties pēc inovācijām un oriģinalitātes.