Japāņu mačas bums: tēja, kas pazūd no plauktiem

© Foto: pixabay.com

Pārdošanas apjomi pēdējo četru gadu laikā ir pieauguši par 940%. Mačas tējas deficīts ir parādījies visā pasaulē, jo samazinājušies ražas apjomi un pārmērīgi pieaug tējas popularitāte sociālajos tīklos, ziņo The Washington Post.

Pieprasījums pēc tējas ir pieaudzis TikTok tendences un tūrisma uzplaukuma laikā Japānā. Saskaņā ar Bloomberg datiem, 2024. gadā Japānu apmeklēja 37 miljoni tūristu, kas bija visu laiku rekords.

Papildus globālajām tendencēm trūkumu ietekmēja arī laika apstākļi. Fakts ir tāds, ka karstuma un sausuma dēļ 2025. gadā Japānā ražas apjoms samazinājies par 20%.

Foto: pixabay.com

Tajā pašā laikā pieprasījums pēc tējas pēdējo četru gadu laikā ir pieaudzis par 940%, sacīja Matcha.com izpilddirektors Andrē Fasciola. Turklāt no 2010. līdz 2023. gadam mačas ražošana trīskāršojās līdz 4176 tonnām gadā, liecina Japānas Lauksaimniecības ministrijas ziņojums.

Tradicionāli zaļās tējas pulveris tiek brūvēts ar verdošu ūdeni, taču populārajos video šī dzēriena cienītāji izdomā dažādas receptes.

Matča latte / Foto: pixabay.com

Matčas kūka / Foto: pixabay.com

BBC atzīmē, ka mirkļbirka #MatchaTok sociālajos tīklos jau ir ieguvusi “desmitiem miljonu” skatījumu.

Japāņu tēja tiek izmantota ne tikai kā piedeva latte un desertiem, bet arī kosmētikas ražošanā. Un daudzi lietotāji un eksperti sociālajos tīklos pierāda tās atšķirīgo priekšrocību - palīdzību svara zaudēšanā.