Kā parastu ēdienu padarīt garšīgāku? Restorānu triki, ko vērts zināt

© Foto: depositphotos.com

Viss ir svarīgs: trauku krāsa, ēdiena temperatūra un pat smarža virtuvē vai dzīvojamā istabā.

Ir zināmas dažas restorānu biznesa metodes, ko ir viegli izmantot mājās. Ņemiet vērā un viesi būs apmierināti un vienmēr ēdīs ar apetīti.

Neignorējiet apkalpošanas noteikumus

Foto: pixabay.com

Restorāni jau sen ir pētījuši, kā noteiktas pasniegšanas metodes var mudināt klientus pasūtīt vairāk ēdienu un dzērienu. Piemēram, šķīvju kārtošana uz galda noteiktā veidā, izmantojot papildu salvetes, maizes grozu, glāzes vīnam - tas viss rada ne tikai mājīgu atmosfēru, bet arī psiholoģiski sagatavo apmeklētāju saturīgākam un attiecīgi dārgākām vakariņām.

Stingra pasniegšanas kanonu ievērošana, kad visas lietas atrodas savās vietās un izskatās perfekti, rada cilvēkā sajūtu, ka viņš saņem kvalitatīvu, premium servisu.

Tas savukārt palielina viņa vēlmi tērēt vairāk naudas. Svarīgs ir pat tāds šķietami nenozīmīgs faktors kā galda piederumu esamība vai neesamība uz šķīvjiem. Ja tie atrodas tuvumā, tas neviļus mudina viņu pasūtīt pamatēdienus, savukārt to trūkums var ierobežot viņa apetīti pēc uzkodām vai salātiem.

Izvēlieties gaišas krāsas traukus

Šķīvju krāsa, uz kuratiek pasniegts ēdiens, var ietekmēt mūsu garšas uztveri un apēsto porciju lielumu. Tumšie šķīvji, kā likums, vizuāli samazina ēdiena daudzumu, bet baltie vai gaišie to palielina. Tas izskaidrojams ar vairākiem iemesliem.

Foto: pixabay.com

Pirmkārt, trauku tumšās nokrāsas slikti kontrastē ar lielāko daļu pārtikas produktu, tāpēc trauks uz tumša fona vizuāli šķiet mazāks nekā uz gaiša. Otrkārt, baltā krāsa rada asociācijas ar tīrību un svaigumu, izraisot vēlmi ēst vairāk. Tāpēc restorāni nereti ēdienu pasniegšanai izvēlas gaišas krāsas traukus, cenšoties vizuāli palielināt porcijas un rosināt apmeklētāju apetīti.

Piedāvājiet sāļas uzkodas

Foto: pixabay.com

Daudzi restorāni piedāvā bezmaksas vieglas uzkodas ēdiena gatavošanas laikā. Parasti tie vienmēr izrādās sāļi vai pikanti. Tas tiek darīts, lai jūs pasūtītu vairāk dzērienu, cenšoties remdēt piedāvātā ēdiena izraisītās slāpes.

Turklāt sāļie un pikanti ēdieni izraisa spēcīgu siekalošanos, kas viesiem liek domāt par ārkārtīgu izsalkumu. Šo triku var izmantot arī mājās, lai jūsu mīļie pie galda apēstu katru pēdējo kripatiņu.

Uzlieciet uz galda maizi un sviestu

Foto: pixabay.com

Pirms galvenā ēdiena pasniegšanas restorānos viesiem bieži tiek piedāvāti īpaši gardumi, ko sauc par šefpavāra komplimentiem. Tie var būt grissini (maizes standziņas), mājās gatavota maize ar kūpinātu sviestu un citas “maizītes”, kas paredzētas ne tikai apetītes rosināšanai un rindas palielināšanai pasūtījumā, bet arī viesos izraisa pašapmierinātu un nepiespiestu noskaņojumu, kas atkal uzmundrinau izmēģināt jaunus gardumus.

Parasti vieglas uzkodas, kas sastāv no aromātiskas maizes, ne tikai nepārtrauc apetīti, bet, gluži otrādi, sagatavo mūs sātīgākai maltītei, ko saimniecēm jāņem vērā.

Piedāvājiet aperitīvu

Foto: pixabay.com

Kompetenti viesmīļi vienmēr piedāvā pirms ēšanas atsvaidzināties ar īpašiem dzērieniem, kas rosina apetīti. Visbiežāk šim nolūkam kā aperitīvs tiek piedāvāti dzirkstošie vīni. Ja plānojat ballīti, šo ideju varat droši izmantot kopā ar saviem viesiem, kuri augstu novērtēs visus pasākumam gatavotos ēdienus.

Dzērienus var aromatizēt ar zaļumiem, pievienojot estragonu, piparmētru un baziliku. Tie izraisa veselīga bada sajūtu. Pasniedziet karstos dzērienus pēc galvenā ēdiena pasniegšanas.

Lielākā daļa viesu ar prieku pasūta papildu konditorejas izstrādājumu porciju tējai vai kafijai, jo karstos dzērienus vienmēr ir patīkami dzert pie deserta. Tas nozīmē, ka pēc pamatēdienreizes jūs noteikti tērēsit naudu kaut kā “garšīga” iegādei. Šo paņēmienu ir viegli izmantot ikdienā, lai mājinieki ēstu, piemēram, vakardienas un nedaudz novecojušus cepumus, no kuriem pēc iespējas ātrāk jāatbrīvojas.

Izmantojiet aromatizētājus

Foto: pixabay.com

Restorānos un kafejnīcās visizplatītākajai tehnikai vienkārši nav iespējams pretoties, un tas viss tāpēc, ka svaigu cepumu smarža uzreiz liek prātā domas par mājīgumu. Zinoši īpašnieki vienmēr regulāri apgādā iestādes ar kanēļa un vaniļas aromatizētājiem, dodot signālus potenciālajiem apmeklētājiem par mājīgo un ģimenisko atmosfēru un rosinot apetīti.

Aicinošo atmosfēru papildina kafijas aromāti, kas mudina viesus iegādāties papildu kūkas un desertus, lai pievienotu savu iecienīto dzērienu. Ja vēlaties savā virtuvē radīt “garšīgu” un labvēlīgu atmosfēru, izmantojiet aromātiskos līdzekļus.

Pievienojiet interjeram dzeltenas un oranžas detaļas

Foto: pixabay.com

Jau sen ir atzīmēts, ka siltie, klusie toņi telpas dizainā uzlabo uztveri par pārtikas saldumu un tauku saturu. Savukārt interjera aukstās nokrāsas liek apmeklētājiem ēdienus uztvert kā vieglākus un mazāk kaloriju.

Tāpēc ātrās ēdināšanas restorāni savā dizainā tradicionāli izmanto spilgtas, piesātinātas krāsas, kas vairo izsalkuma sajūtu. Interesanti ir arī tas, ka krāsu ietekme sniedzas pat uz iestādes muzikālo fonu.

Tādējādi maiga, relaksējoša mūzika savienojumā ar siltajiem interjera toņiem provocē sātīgāku, smagāku ēdienu izvēli, savukārt dinamiskas, dzīvespriecīgas kompozīcijas uz interjera auksto nokrāsu fona viesus nosliec uz vieglākiem ēdieniem.

Vai zini triku, kā baltmaizi padarīt veselīgāku, lasiet šeit.

Svarīgākais