© Foto: pixabay.com

Sarakstā ir gurķi un brokoļi, bet kopumā nosaukti 12 dārzeņi ar zemu cukura saturu.

Dārzeņi satur šķiedrvielas, kas palīdz samazināt ietekmi uz cukura līmeni asinīs, un tie ir bagāti ar veselīgiem vitamīniem, minerālvielām un fitoelementiem. Dārzeņos ir šķiedrvielas, kas atbalsta zarnu veselību un padara ēdienu sātīgāku.

Spināti. Satur kāliju, kalciju, A un C vitamīnus, folātus un lielu sarakstu ar citām pārsteidzošām uzturvielām.

Mangolds. Šie lapu zaļumi ir bagāti ar uzturvielām un satur tikai pusgramu dabiskā cukura katrā tasē (240 ml).

Foto: pixabay.com

Selerijas. Piemērots hidratācijai, jo tas ir 95% ūdens, kā arī satur šķiedrvielas, kāliju un K vitamīnu, kas uzlabo kaulu veselību un veicina asins recēšanu.

Salāti. Satur luteīnu, antioksidantus, kas organismā var mazināt iekaisumu un ir izrādījies īpaši labvēlīgs acu veselībai.

Foto: pixabay.com

Brokoļi. Apmēram 90% sastāv no ūdens. Tajā ir arī maz cukura un daudz barības vielu, piemēram, šķiedrvielu, kalcija, magnija un pat olbaltumvielu. Ir pierādīts, ka brokoļi samazina vēža, sirds slimību un 2. tipa diabēta risku, pateicoties tā antioksidanta īpašībām.

Ziedkāposti. Viena tase ziedkāpostu satur daudz kālija un C vitamīna.

Cukini. Tie ir 95% ūdens un satur vitamīnus un minerālvielas, tostarp kalciju, magniju un kāliju.

Foto: pixabay.com

Baklažāns. Satur 2,5 gramus šķiedrvielu vienā tasē (240 ml) un uzturvielas, piemēram, kāliju, kalciju, folātu un beta karotīnu, ko organisms pārvērš par A vitamīnu, svarīgu uzturvielu, kas palīdz uzlabo imūnsistēmas darbību.

Foto: pixabay.com

Sēnes. Tajos ir maz cukura, un tie satur tādas uzturvielas kā kālijs, selēns un folijskābe. Turklāt sēnes ir bagātas ar betaīnu, antioksidantu, kas var pasargāt organismu no iekaisumiem.

Paprika. Tie ir apmēram 90% ūdens, tāpēc, ēdot tos, saglabāsit hidratāciju. Arī paprika ir bagāta ar A, C, E un K vitamīniem, nemaz nerunājot par tādām minerālvielām kā kālijs un magnijs.

Foto: pixabay.com

Gurķi. Tie gandrīz pilnībā sastāv no ūdens, tāpēc tie ir lielisks veids, kā papildināt šķidruma rezerves. Turklāt gurķi satur svarīgus vitamīnus un minerālvielas, piemēram, magniju, kalciju un kāliju.

Zaļās pupas. Unikāls dārzenis, kur ir ne tikai zems cukura daudzums, bet arī daudz šķiedrvielu (4 grami) un olbaltumvielu (3 grami) vienā tasē.

Uzdod sev interesējošo jautājumu NRA Dzīvesstila ekspertiem, sūtot to uz e-pastu: dzivesstils@nra.lv