Pārsteidz savus viesus - 5 neparasti veidi, kā pasniegt siļķi kažokā

© Foto no personiskā albuma

Plānojot svētku galdu, ir iespēja ģimeni, tuviniekus un draugus sapulcināt kopā un iepriecināt ar kādu īpašu, šo tik ļoti ierasto salātu pasniegšanas veidu. Turklāt gastronomiskie eksperimenti virtuvē būs arī pateicīgs veids satuvināties, gatavojot kopā ar kādu.

Siļkes kažokā pirmie minējumi datēti jau ar aptuveni 1919. gadu un sākumā tā tikusi radīta kā uzkoda. Vēlāk un līdz pat mūsdienām tā ir jau plaši sastopama salātu veidā ne tikai Latvijā, bet arī tuvumā esošajās kaimiņvalstīs un visā Skandināvijā, Vācijā, un pat Itālijā, kur tai ir dots ļoti poētiski skanošs “Aringa sotto la pellicia” (siļķe kažokādās) nosaukums. Te nu būs 5 interesanti to pagatavošanas un pasniegšanas veidi, kas neatstās vienaldzīgu un paliks atmiņā.

Foto no personiskā albuma

Siļķe rullē

Visu sastāvdaļu iepriekš sagatavošana prasīs aptuveni 1 stundu. Pagatavošanas laiks - 30 min.

Nepieciešamais produktu daudzums 6 personām:

Bietes 2gb

Kartupeļi 3gb

Burkāni 2gb

Sīpoli 1/2gb

Olas 2gb

Siļķes fileja

Majonēze (pēc garšas)

Sāls (pēc garšas)

PAGATAVOŠANA

Bietes, kartupeļus un burkānus nemizotus ietinam alumīnija folijā un liekam cepties krāsnī (iepriekš to uzsildot līdz 200 grādiem C) uz nepilnu stundu. Liekam vārīties olas. Kad viss gatavs, dārzeņus un olas atdzesē un attīra no mizām un čaumalām. Jābrīdina, ka šis mūsu virtuves iecienīto salātu pasniegšanas veids prasīs mazliet roku veiklību.

Ir nepieciešams izklāt alumīnija folijas lapu un tai virsū - pārtikas plēvi. Folijas vietā droši var izmantot arī suši pagatavošanai nepieciešamo paklājiņu. Jā, šie būs siļķes kažokā suši.

Atšķirībā no pārējiem recepšu veidiem, šajā bietes nevis rīvējam, bet gan sagriežam paplānās šķēlēs. Kartupeļus, burkānus un olas sarīvējam. Sīpolus griežam puslokos un siļķes fileju varam sagriezt gareniski. Tālāk visas sastāvdaļas izklājam secīgās kārtās - pirmajā kārtojam biešu šķēles tā, lai tās nedaudz pārklājas. Otrajā kārtā, aptuveni līdz pusei no biešu slāņa, liekam sarīvētos kartupeļus, pēc tam burkānus. Visbeidzot izkārtojam zivs fileju, sīpolus pēc vajadzības un sarīvētas olas. Svarīgi atcerēties, ka katru kārtu mazliet pārklājam ar majonēzi.

Ar folijas un pārtikas plēves palīdzību izveidojam ruletīti. Liekam visu ledusskapī vai aukstā vietā uz aptuveni 3 stundām, lai nostāvas. Īsi pirms pasniegšanas to sagriežam rollos un garnējam pēc sirds patikas un izvēles, et voila!

Tartaletes ar pārsteigumu

Visu sastāvdaļu iepriekš sagatavošana prasīs aptuveni 1 stundu. Pagatavošanas laiks - 20 min.

Nepieciešamais produktu daudzums 5 personām:

Bietes 1gb

Kartupeļi 2gb

Burkāni 2gb

Sīpoli 1gb

Olas 1- 2gb

Siļķes fileja 200g

Gatavas tartaletes 10gb

Majonēze 3 ēdamkarotes

Zaļumi pēc izvēles

PAGATAVOŠANA

Salīdzinoši viegla un vienkārša recepte, kas salātus piedāvā pārveidot uzkodas formā.

Ērts pasniegšanas veids un nav jāsatraucas par netīro trauku kalnu.

Jāsagatavo siļķes fileja, sagriežot to mazos gabalos. Atsevišķi jāizvāra bietes, burkāni un kartupeļi. Smalki sakapāt sīpolu. Atdzesētos dārzeņus nomizot un sarīvēt. Kad tas izdarīts, iejaucam tajos majonēzi un samaisām. Gatavajās tartaletēs saliekam siļķes gabaliņus ar sīpoliem un tālāk virsū kārtojam dārzeņu masu. Daudzumu var variēt pēc izvēles, veidojot lielāku vai mazāku kaudzīti. Garnējam ar rīvētu olas dzeltenumu vai zaļumiem.

Foto no personiskā albuma

Biešu putas gurmānu gaumē

Visu sastāvdaļu iepriekš sagatavošana prasīs aptuveni 40 min. Pagatavošanas laiks - 10 min.

Nepieciešamie produkti:

Bietes (vārītas)

Siļke

Laba, stingra rupjmaize

Majonēze

Zaļie loki

Malts koriandrs

Želatīns plāksnītēs

Citroni

PAGATAVOŠANA

Šī salātu versija krasi atšķiras no pārējām ar pagatavošanas procesa gaitu un, ja pārējās receptēs palīglīdzekļi tikpat kā netiek izmantoti, tad te būs nepieciešams gan virtuves blenderis, gan konditorejas izstrādājumu cepšanas apaļās formas. Taču visu atsver ātrs pagatavošanas veids! Ārkārtīgi neparasts un skaists pasniegšanas veids, kas noteikti paliks atmiņā.

Jāiemērc želatīna plāksnītes aukstā ūdenī uz aptuveni 2min, pa to laiku sagriežam un sablendējam bietes un majonēzi. Gatavajā masā piespiežam citrona daivas sulu, sēkliņas izlasām ārā, jo tās dos rūgtumu. Pievienojot mazliet koriandru un sāli, turpinām blendēt līdz iegūstam viendabīgu masu.

Izspiežam uzblīdušo želatīnu, ūdens vannā to izkausējam līdz vienmērīgai konsistencei un pielejam klāt biešu masai, atkal īsi sablendējam. Tālāk smalki sagriežam siļķi un zaļos lokus, sajaucam kopā ar nedaudz olīveļļas. Ar konditorejas gredzena formiņu izspiežam rupjmaizes apļus, kurus izmantosim par pamatni mūsu gastronomiskajam šedevram.

Maizi var pēc izvēles arī viegli pirms tam var uzgrauzdēt. Formiņas piepildām ar siļķi un lociņiem, veidojot nelielas kaudzītes, tad pārklājam ar sablendēto biešu putām un liekam ledusskapī.

Pēc aptuveni 20 min ņemam ārā un ņemam nost formas. Ja tās ir bez aizdares, tad vispirms uzmanīgi ar naža asmeni nobraucam gar sieniņām, lai to atdalītu.

Servējam, garnējot ar citrona gabaliņu un mikrozaļumiem.

Foto no personiskā albuma

Klasiskās vērtības

Te nu viss atkarīgs no tā, kādai receptei sekojiet ģimenē un kādas sastāvdaļu un kārtu secību norādes esiet saņēmuši mantojumā. Tādēļ īpaša un klasiska būs tieši jūsmājās pieņemtā.

Atklāšu secību, kurai sekoju pati - siļķe, sīpoli, olas, kartupeļi, krējuma kārta, ābols, burkāni, bietes, majonēze, olas dzeltenums garnējumam. Vienīgais, kam stingri sekoju - vajadzīga vismaz stunda ledusskapī, lai nostāvas un savelkas. Formu parasti izveidoju elipsveidīgu un servēšanai izmantoju kūku lāpstiņu.

Kažoks bez siļķes

Visu sastāvdaļu iepriekš sagatavošana prasīs aptuveni 40 min. Pagatavošanas laiks - 30 min.

Nepieciešamie produkti:

Bietes 400g

Kartupeļi 400g

Burkāni 400g

Baklažāns 1gb

Nori lapas 2gb

Sojas mērce 50ml

Vegāniskā majonēze

PAGATAVOŠANA

Šīs receptes galvenais mērķis ir aizstāt zivi un olas. Lai maksimāli pietuvinātos neatkārtojamajai garšai un konsistencei, talkā ņemam baklažānu un nori lapas. Nori lapas, starp citu, plaši izmanto arī vegānā laša” pagatavošanas receptēs.

Jāsagriež kubiņos baklažāni un uz pannas jāapcep. Kad tie kļuvuši zeltaini, jāpievieno smalki sagrieztas nori lapas, sojas mērce, un jāturpina cept vēl kādu minūti. Sarīvētos dārzeņus izliek kārtās: kartupeļi, majonēze, baklažāni, burkāni, majonēze, bietes, majonēze, kartupeļi, baklažāni, majonēze, burkāni, majonēze, bietes.

Dzīvesstils

“Pētījumi liecina, ka indivīdiem, kuri ievēro bezglutēnu diētu, organismā bieži ir zems noteiktu vitamīnu līmenis, jo bezglutēnu miltu maisījumos un konditorejas izstrādājumos ir mazāk šķiedrvielu, dzelzs, B vitamīnu, cinka, magnija un kalcija nekā glutēnu saturošajos pārtikas produktos,” raksta extension.usu.edu.