Šie somu dizaini nekad neizies no modes. Vismaz ne mūsu dzīves laikā. Somas ir iekarojušas ne vienas vien sievietes sirdi. Pat pēc vairākiem gadu desmitiem šie modeļi joprojām ir ikoniski. Mode ir īslaicīga, tendences mainās ātrāk nekā gadalaiki, taču tieši šie 8 modeļi paliks kā mūžsenas klasikas modeļi.
Lady Dior ir viena no populārākajām dizaineru somām un princeses Diānas favorīts. Pirmo reizi šī soma tika izlaista 1994. gadā un tās nosaukums bija Chouchou, kas no franču valodā nozīmē "mīļākais". 1995. gada septembrī Francijas pirmā lēdija šo klasiskas melnās krāsas somu dāvināja princesei Diānai.
Soma princesei tik ļoti iepatikās, ka viņa to pasūtīja visās pieejamajās versijās un krāsās. Diāna regulāri parādījās ar šo somu publiskos pasākumos un tā saistījās ar viņu. Tāpēc 1996. gadā par godu princesei Diānai to pārdēvēja par Lady Dior.
Katra soma joprojām ir roku darbs un tā ir pieejama 5 dažādos izmēros.
Šogad ir jaunumi - Dior izlaidusi jaunu ikoniskās somas versiju. Atjauninātā modeļa nosaukums ir Lady Dior 95.22. Vienīgā izmaiņa ir forma, visas pārējās ikoniskās detaļas ir saglabātas.
Speedy laists klajā 1932. gadā un neoficiālā somas seja bija Odrija Hepberna (Audrey Hepburn) - filmu "Romas brīvdienas", "Brokastis Tifanijā" un "Kā nozagt miljonu" zvaigzne. Slavenā aktrise nekad neatteicās no savas mīļākās somas, viņa pat filmējās ar to filmā "Šarāde".
1934. gadā dizainētā Alma bija otrā modes nama soma pēc tikpat populārā modeļa Speedy. Runā, ka tā sākotnēji1925. gadā tika darināta pēc Koko Šaneles individuāla pasūtījuma, bet vēlāk Koko to atļāva ražot arī citiem somas cienītājiem. Tās pirmais nosaukums bija Squire bag, bet vēlāk to nomainīja uz Champs-Elysées par godu slavenajai Parīzes avēnijai, un tikai trešais nosaukums - Alma - padarīja to populāru. Place de l'Alma ir laukums Parīzē, kur Monteina avēnija satiekas ar Sēnu.
80 gadu ilgajā vēsturē Alma ir kļuvusi par vienu no atpazīstamākajām somām pasaulē.
Franču modes nams Hermès 1930. gadā radīja klasisko Kelly somu. Sākotnēji tā saukta Sac à depeches un ir otrs populārākais Hermès modelis pēc Birkin. Savu pašreizējo nosaukumu soma ieguva daudz vēlāk, pēc tam, kad atklājās, ka Monako princese Greisa Kellija (Grace Kelly) izmantoja Hermès somu, lai paslēptu savu grūtnieces vēderu no paparaci. Taču somu nevarēja tā vienkārši nopirkt. Gaidīšanas laiks uz somas iegādāšanos palielinājās līdz pat trim gadiem. Arī tagad gaidīšanas laiks nav īpaši mainījies. Somu ir ļoti grūti iegūt, un, ja jums nav lielas iepirkšanās vēstures Hermès veikalā, to jums nepārdos. Sakarā ar to ir parādījies milzīgs skaits pārpircēju, no kuriem oriģinālās somas var iegādāties arī uzreiz, bet ar milzīgu uzcenojumu. Soma, kas veikalā maksātu 8-10 tūkstošus eiro, tiek pārdota par 20-25 tūkstošiem eiro.
Hermès Birkin ir leģenda. Aktrise, sešdesmito gadu dumpinieku galvenais simbols un hipiju ikona Džeina Birkina reiz atradās lidmašīnā, bet Hermès zīmola vadītājs Žans Luī Dumas atradās viņai blakus. Aktrise viņam pasūdzējās, ka nevar atrast ideālo rokassomiņu. Hermès izlaida tolaik unikālu, rokām darināto Hermès Birkin.
Lai nopirktu somiņu gaidīšanas laiks ir vairāk nekā gads. Galu galā Hermès modes nams, paliekot uzticīgs savām tradīcijām, katru rokassomiņu joprojām izgatavo tikai ar rokām no augstākās kvalitātes ādas. Taču tas nemaina faktu, ka Hermès zīmols apzināti rada deficītu, lai padarītu savus produktus vēl iekārojamākus un, protams, lai paaugstinātu cenas.
Kas to būtu domājis, ka 1964. gadā, ienākot Gucci veikalā, skaistā Džekija Kenedija (tolaik jau bijušā ASV prezidenta atraitne) somā iemīlēsies no pirmā acu skatiena.
Tā bija soma Constance, ko pasaule pirmo reizi ieraudzīja 1950. gadā. Leģenda vēsta, ka Džekija uzreiz nopirka sešas somiņas. Tā soma pārdēvēta Džekijas Kenedijas vārdā.
Fendi Baguette kļuva slavena, pateicoties Kerijai no seriāla "Sekss un lielpilsēta". Tieši pēc šā seriāla soma, ko Silvija Venturīni - Fendi izgudroja 1997. gadā, iedvesmojoties no parīzietēm, kuras zem rokām nēsāja bagetes, ieguva it-bag titulu. Un tā nav to zaudējusi līdz pat šai dienai. 2019. gadā līdz ar minimālisma tendencēm apģērbā triumfējoši atgriezās aizmirstās "bagetes". Somas daudzās krāsu variācijās, izgatavotas no dažādiem materiāliem un rotātas ar apdrukām, atkal parādījās modes skatēs un Fendi reklāmas kampaņā "Baguette Friends Forever".
Pēc mazās melnās vakarkleitas (little black dress) radīšanas, Koko Šanele beidzot atbrīvoja no neērtajām rokassomiņām. "Man ir apnicis nēsāt rokās ridikulus, turklāt es tos vienmēr pazaudēju," 1954. gadā paziņoja modes ikona. 1955. gada februārī viņa laida klajā Chanel 2.55 (skaitļi nosaukumā atspoguļo aksesuāra dzimšanas datumu - 1955. gada februāri) - taisnstūra formas plecu somu ar ķēdīti. Ikoniskā aizdare Chanel logotipa formā parādījās tikai 20. gadsimta 80. gados - to izgudroja Karls Lāgerfelds.