© Publicitātes foto

Sāksim ar to, ka slaveno itāļu zīmolu dibināja nevis itālis, bet gan grieķis. Viņa vārds bija Sotirioss Bulgaris.


Šobrīd ievērojamo apmēru bizness sākās ar nelielu sudraba apstrādes uzņēmumu, kas piederēja Bulgaris ģimenei no Grieķijas. Kara dēļ Osmaņu impērijā, bēgot no nemieriem, Sotirioss devās uz Romu labākas dzīves meklējumos.

Savu pirmo veikalu viņš atvēra Romā 1884. gadā.



Romā viņš pieņēma savu vārdu itāļu valodā. Tātad, Sotirios Bulgaris kļuva par Sotirio Bulgari. Vēlāk viņš nedaudz mainīja zīmola nosaukumu. Tas aizstāj mūsdienu "U" ar seno romiešu "V".


Savukārt otrs veikals, kura fasādē jau plīvoja nosaukums Bulgari, darbu sāka 1894. gadā. Kopš tā brīža dibinātājam darbos pievienojās arī tā dēli Džordžo un Konstantīno, kuriem arī bija radusies nopietna interese par rotaslietām un dārgakmeņiem.


Brāļiem bija jāpiedzīvo ļoti grūts un sarežģīts periods ne tikai sadzīvē, bet biznēsā, jo Otrais pasaules karš bija laiks, kad tika aizliegts izmantot zeltu jebkurām citām, ne frontes vajadzībām.


Bet leģendārā Bvlgari čūska parādījās tikai pēc Sotirio nāves. Juvelierizstrādājumu namā ir daudz atsauces uz grieķu mitoloģiju, no kurienes arī parādījās pasaulslavenā Bvlgari čūska. Pirmais leģendārais nama darījums ar čūsku bija Serpenti pulkstenis.


Pagājušā gadsimta vidū cilvēki uzzināja par tendencēm pārsvarā vērojot slavenus cilvēkus. Arī Bvlgari zīmols ieguva masu popularitāti pateicoties slavenībām jeb kinoteātrim. Daudzās slavenās filmās populāras aktrises valkāja tieši Bvlgari rotaslietas. Taču tā laika zīmola galvenā mūza bija neviena cita kā Elizabete Teilore.


70. gados zīmols sāka aktīvi iekarot globālo tirgu. Bvlgari veikali sāka atvērties lielajās un bagātajās pasaules pilsētās: Ņujorkā (1970), Ženēvā (1974), Monte Carlo (1977), Parīzē (1979). Kopumā visā pasaulē šobrīd ir atvērti vairāk nekā 250 uzņēmuma veikali.



Mūsdienās zīmols Bvlgari ražo ne tikai rotaslietas, bet arī brilles, somas, kosmētiku, smaržas, pulksteņus un tam pat pieder luksusa viesnīcu ķēde visā pasaulē.



Pirms dažiem gadiem uzņēmumu iegādājās Louis Vuitton Moët Hennessy, taču pie zīmola vadības stūres joprojām ir Bulgari pēctecis.

Uzdod sev interesējošo jautājumu NRA Dzīvesstila ekspertiem, sūtot to uz e-pastu: dzivesstils@nra.lv