sabtransports23

23.dec 2023
"Allegro" vilcienu sastāvi, kuri līdz 2022. gada martam regulāri kursēja starp Helsinkiem un Sanktpēterburgu, sākot no 2025. gada, tiks izmantoti Somijas iekšzemes dzelzceļa satiksmē, pavēstījis Somijas dzelzceļa uzņēmums VR.
10.dec 2023
Polijā pēc dzelzceļa maršruta galvenās rekonstrukcijas pabeigšanas īsi pirms Ziemassvētkiem, 22. decembrī, atgriežas ilgi gaidītie tiešie vilcieni no Krakovas uz Polijas Tatru kalnu galvaspilsētu Zakopani. Tas paveikts, pateicoties vērienīgām Eiropas Savienības investīcijām Polijas dzelzceļa tīklā un dzelzceļa līniju modernizācijai. Dažos maršrutos dzelzceļa satiksme bija pieklususi par vairākas desmitgades.
9.dec 2023
Sabiedriskā transporta uzņēmums "Rīgas satiksme" paziņojis, ka galvaspilsētas ielās sāks kursēt īpašs Ziemassvētku tramvajs. Ar gaismiņām izrotātie vagoni pasažierus sāk pārvadāt 6. decembrī.
8.dec 2023
Somijas galvaspilsētas Helsinku pašvaldība plāno izbūvēt jaunu tramvaja līniju pilsētas rietumos caur galvaspilsētas rajoniem Munkiniemi un Hāgu uz Kannelmeki. Pašvaldības plānos ir iekļauti arī jauni tramvaju posmi pilsētas centrā Tēlē un Kampi. Aplēstās kopējās projekta izmaksas ir aptuveni 310 miljoni eiro. Turpretim Rīgā pēc neatkarības atgūšanas no jauna nav izbūvēta neviena tramvaja līnija.
29.okt 2023
Polijas galvaspilsētā Varšavā būvē astoņus kilometrus garu ātrgaitas tramvaja līniju uz pilsētas mikrorajonu Vilanovu. Tā ir viena no lielākajām tramvaju investīcijām šīs valsts galvaspilsētā. Būvējot jauno tramvaja līniju, tiek izmantota "zaļo" sliežu tehnoloģija.
22.okt 2023
Pēdējie gadu desmiti Eiropas transporta sistēmā ir bijuši orientēti uz aizvien jaunu ceļu izbūvi, vienlaikus mazāka uzmanība, līdz ar to investīciju apjoms vērsts dzelzceļu virzienā. Gala rezultātā pasažieru pārvadājumiem paredzēto sliežu kopējais garums ir sarucis, kas varētu būt samazinājis sabiedriskā pasažieru transporta pieejamību, vienlaikus veicinot arī transporta sistēmas radītā piesārņojuma pieaugumu līdz ar lielāku fosilās degvielas patēriņu.
21.okt 2023
Lietuvas pilsēta Kauņa, sacenšoties ar Viļņu, kārtējo reizi vēlas apsteigt galvaspilsētu. Kauņa, kas īsteno stratēģiskās attīstības plānu līdz 2030. gadam, turpina meklēt ilgtspējīgus risinājumus transporta jomā. Tuvākajā laikā tā sāks priekšizpēti par jauniem augstas veiktspējas sabiedriskā transporta veidiem pilsētā, tajā skaitā ātrgaitas autobusiem un tramvajiem. Kauņas pilsētas dome vienbalsīgi atbalstījusi šādu iniciatīvu.
20.okt 2023
Garāku transportlīdzekļu ieviešana tramvaju transportā prasa intensīvu plānošanas procesu, jo tramvajiem ir maza elastība noviržu gadījumā to fiksētā maršruta dēļ. Garāku tramvaju ieviešana nozīmē arī papildu ieguldījumus infrastruktūrā un transportlīdzekļu konstrukcijā. Savukārt ieguvumi ir vairāk pārvadātu pasažieru, lielāks ātrums, īsāks gaidīšanas laiks pieturā un mazāks nepieciešamo transportlīdzekļu skaits. Par to liecina Ungārijas galvaspilsētas Budapeštas un Vācijas pilsētas Drēzdenes pieredze.
18.okt 2023
Kopš trešdienas, 18. oktobra, Daugavpils pilsētas ielās sākušies Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā (DLRR) būvēto tramvaju izmēģinājuma braucieni. Gandarījumu par veiksmīgi realizēto Eiropas Savienības fondu līdzekļu apguvi nra.lv pauda gan finanšu ministra Arvila Ašeradena padomnieks Ints Dālderis, gan Daugavpils mērs Andrejs Elksniņš.
17.okt 2023
Ar svinīgu dzirkstošā vīna pudeles sasišanu pret pirmā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā (DLRR) uzražotā tramvaja riteni pirmie divi tramvaji uzsākuši savu ceļu pie daugavpiliešiem un pilsētas viesiem.
15.okt 2023
Organizācijas “Greenpeace” šā gada ziņojumā sabiedriskais transports Latvijā izdevīguma ziņā tiek pielīdzināts Norvēģijas sabiedriskajam transportam. Tas nozīmē, ka Latvijas iedzīvotājs vidēji par braucienu tramvajā, trolejbusā vai autobusā maksā tikpat, cik norvēģis savā zemē.
14.okt 2023
Austrijas galvaspilsētā Vīnē, atšķirībā no citām lielajām pilsētām, tramvajs nekad nav zaudējis savu nozīmi un joprojām ir būtisks sabiedriskā transporta līdzeklis, neskatoties uz metro ieviešanu, līniju slēgšanu un pārveidošanu par autobusu transportu. Vīnes tramvaju tīkls ir piektais lielākais pasaulē pēc Melburnas, Berlīnes, Maskavas un Sanktpēterburgas tramvaju tīkla.
12.okt 2023
Vācijas pilsētā Hamburgā savulaik bija viens no lielākajiem tramvaju tīkliem Vācijā. Viss sākās 1866. gadā ar zirgu tramvaja satiksmi, līdz 1978. gadā pilsētas vara lēma par labu automašīnām. Hamburgā reisā izbrauca pēdējais tramvajs, kuru pēdējā gaitā pavadīja desmitiem tūkstošu cilvēku. Kopš tā laika pilsētā darbojas autobusi un metro. Tikmēr hamburgieši joprojām sēro par tramvaja zaudēšanu un uzskata, ka tā likvidēšana bija kļūda.
8.okt 2023
Neraugoties uz tehnisko progresu, kas nosaka aizvien lielākas prasības pēc mobilitātes un aizvien ātrākiem pārvietošanās līdzekļiem, aptverot aizvien vairāk pasažieru, pasaules metropolēs turpina darboties sabiedriskā transporta veidi ar gadsimtiem senu vēsturi.  
29.sep 2023
Lai arī Apvienotās Karalistes galvaspilsētu ir gadījies apmeklēt ne reizi vien, līdz šim nezināju, ka tās transporta sistēma balstās ne tikai uz izdaudzinātajiem autobusiem un metro, bet arī tramvajiem. To maršruti vijas Londonas dienvidu daļā starp Vimbldonu, Kroidonu, Bekenemu un Ņūadingtonu. Pilsētas tūrisma mājaslapā teikts, ka Londonas tramvaji ir regulāri un viegli pieejami. Londonas tramvaju tīkls, ko sauc par “Tramlink”, kursē no Vimbldonas caur Kroidonu uz Bekenemu.
27.sep 2023
Vācijas galvaspilsēta Berlīne pasaulē tiek slavēta par pārdomātāko un sakārtotāko transporta sistēmu. Pilsētas pasažieru pārvadājumu mugurkauls ir pazemes un virszemes dzelzceļa satiksme.
26.sep 2023
Valdība otrdien apstiprināja izmaiņas Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma sadalē, kas mazinās riskus, ka Latvija varētu zaudēt daļu no fonda finansējuma elektrovilcienu iepirkumam un Daugavpils tramvaja infrastruktūras attīstības projektam.
26.sep 2023
Tramvaju satiksme Lisabonā pasaulei lieliski demonstrē, kā pilsētas sliežu sabiedriskais transports veiksmīgi spēj pildīt vienlaikus divas funkcijas – kalpot gan pilsētas iedzīvotājiem kā transporta līdzeklis, gan izklaidēt tūristus no visas pasaules, kļūstot par sava veida Portugāles galvaspilsētas zīmolu.
21.sep 2023
A/S „Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca” - lielākais lokomotīvju un dzelzceļa nozares detaļu un rezerves daļu ražošanas uzņēmums Baltijā aicina pievienoties savai komandai virkni speciālistu.
19.sep 2023
Līdz šī gada beigām Daugavpilī tiks pabeigta četru sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstības projektu īstenošana. To kopējā vērtība ir vairāk nekā 56 miljoni eiro, Kohēzijas fonda un Valsts budžeta dotācijai sedzot ap 85% no kopējām izmaksām.