Pārdala finansējumu elektrovilcienu iepirkumam un Daugavpils tramvaja infrastruktūrai

© Dmitrijs Suļžics/F64

Valdība otrdien apstiprināja izmaiņas Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma sadalē, kas mazinās riskus, ka Latvija varētu zaudēt daļu no fonda finansējuma elektrovilcienu iepirkumam un Daugavpils tramvaja infrastruktūras attīstības projektam.

Grozījumi paredz, ka pieejamais kopējais attiecināmais finansējums nav mazāks kā 302 762 483 eiro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums nepārsniedz 235 002 439 eiro un nacionālais finansējums nav mazāks kā 67 760 044 eiro.

Grozījumos noteikts, ka otrajā atlases kārtā pieejamais kopējais attiecināmais finansējums nav mazāks kā 26 304 029 eiro, kas ir par 2,775 miljoniem vairāk nekā iepriekš, savukārt trešās atlases kārtas finansējums nevar būt mazāks par 157 880 376 eiro, kas ir par 3,329 miljoniem eiro mazāk nekā iepriekš. Pirmās un ceturtās atlases kārtas kopējais finansējuma apmērs mainīts netiek.

Tāpat grozījumos noteikts, ka otrajā atlases kārtā projektu īstenošanai no Kohēzijas fonda maksimālais pieejamais finansējums Daugavpilī ir 12 358 424 eiro un Liepājā - desmit miljoni eiro, bet trešajā atlases kārtā elektrovilcienu iepirkuma īstenošanai no Kohēzijas fonda maksimāli pieejami 111 852 649 eiro.

Līdz šim gan Daugavpilī, gan Liepājā otrajā kārtā bija atvēlēti desmit miljoni eiro vienam projektam, savukārt trešajā atlases kārtā vilcienu projektam - 114 211 073 eiro.

Tāpat noteikumi papildināti ar trim apakšpunktiem, kas paredz, ka, ja finansējuma saņēmējs nevar pilnībā pabeigt projektā plānotās aktivitātes un sasniegt plānotos iznākuma rādītājus līdz izpildes termiņam, projekts pilnībā jāpabeidz līdz 2026.gada 31.oktobrim, par saviem līdzekļiem nodrošinot projekta mērķa sasniegšanu un tā funkcionalitāti.

Noteikts, ka projektu var sadalīt posmos un tā īstenošanu pabeigt Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā atbilstoši Kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam iezīmētajam finansējumam un nosacījumiem.

Grozījumi arī paredz, ka, ja finansējuma saņēmējs nepabeidz par saviem līdzekļiem visas plānotās projekta aktivitātes un nesasniedz visus plānotos iznākuma rādītājus norādītajos termiņos, tam ir pienākums atmaksāt visu projektā izmaksāto atbalsta finansējumu saskaņā ar līguma nosacījumiem.

Latvijā

Biznesa augstskolas "Turība" Biznesa inkubators, Uzņēmējdarbības vadības fakultāte un Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts janvārī rīkos trešo ilgtspējīgu biznesa ideju hakatonu "To Be", informē augstskola.

Svarīgākais