Daugavpilī ražotie tramvaji sāk ceļu pie saviem pasažieriem

© Portāls NRA

Ar svinīgu dzirkstošā vīna pudeles sasišanu pret pirmā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā (DLRR) uzražotā tramvaja riteni pirmie divi tramvaji uzsākuši savu ceļu pie daugavpiliešiem un pilsētas viesiem.

Pēc vairāku gadu ilgām sarunām un darba pie daudziem dažādiem līgumiem un vienošanās starp DLRR, Daugavpils domi Centrālo finanšu līgumu aģentūru un citām institūcijām naktī no otrdienas uz trešdienu pirmie divi jaunuzbūvētie tramvaji tiks pārvietoti no DLRR uz Daugavpils tramvaju depo. Pirms uzņemt pasažierus, jaunajiem tramvajiem jāveic 250 kilometru izmēģinājuma brauciens pa pilsētas tramvaja sliežu ceļiem. Līdz šā gada beigām daugavpilieši saņems vēl divus jaunus tramvajus.

Kā skaidroja DLRR komercdirektors Vladislavs Pavlovičs, sākotnēji bija plānots, ka aptuveni 50% no darba pie tramvaja būves paveiks čehu partneri, bet daugavpiliešiem atliks vien darbs pie korpusa būves, interjera, eksterjera un saņemto mezglu montāžas. Tomēr reālā dzīve apliecinājusi, ka lielākā darba daļa tramvaju būvē gulās uz pašu rūpnīcas strādnieku un speciālistu pleciem.

Finanšu ministra Arvila Ašeradena padomnieks budžeta un Eiropas fondu apguves jautājumos, Rīgas domes deputāts Ints Dālderis interesējas, vai DLRR ir iespējas pārbūvēt arī vecos Rīgas tramvajus. V. Pavlovičs informēja, ka rūpnīcai jau ir uzkrāta pieredze šāda veida projektu īstenošanā. Pēc V. Pavloviča teiktā, veco tramvaju modernizācija jebkurai pilsētai ir daudz izdevīgāka, nekā jaunu tramvaju iegāde. Šāda veida pakalpojumu, tas ir, tramvaju pārbūvi, iespējams arī eksportēt uz citām valstīm, taču tam no Latvijas valsts puses nepieciešamas eksporta garantijas. Paralēli DLRR turpina pildīt Ukrainas uzņēmumu pasūtījumus Ukrainai nepieciešamo vilcienu lokomotīvju remontam. “Mēs būtu pateicīgi, ja valsts mūs atbalstītu, savukārt mēs no savas puses apņemamies pelnīt un maksāt valstij apjomīgus nodokļus”, teica V. Pavlovičs. I. Dālderis solīja noskaidrot Finanšu institūcijā “Altum”, kāda ir situācija un kādas ir iespējas sniegt uzņēmumam eksporta garantijas.

“Liepāja savus tramvaju pasūtīja Horvātijā. Kādēļ jāpasūta tramvaji ārvalstīs, ja tos var ražot šeit uz vietas un nav arī jātērē līdzekļi to dārgajai transportēšanai uz Latviju,” teica I. Dālderis.

Daugavpils mērs Andrejs Elksniņš, apveicot rūpnīcas darbiniekus un pilsētas domes speciālistus, atgādināja, ka Daugavpilī saražotie tramvaji “bija ilgas un garas procedūras rezultāts - čehi deva komplektējošos mezglus, mūsu cilvēki ieguldīja darbu. Mūsu rūpnīca strādāja, mēs nopelnījām nodokļus un galu galā paveicām iecerēto. Šis pasūtījums ļāva rūpnīcai noturēt darbiniekus. Lepojamies ar to, ka mums ir rūpnīca ar potenciālu ražot kā vietējām, tā arī ārējam tirgum. Paldies komandai, paldies Centrālai finanšu līgumu aģentūrai, kura ļāva mums noslēgt šo līgumu ar finansējumu, kurš tika piesaistīts šim projektam”.

I. Dālderis secināja: “Daugavpilī ir ļoti laba projektu vadība un šiem mūsu projektiem neredzu nevienu potenciālu problēmu. Tas ir kompliments. Mēs priecājamies, ka šeit uz vietas var uzražot to, kas pretējā gadījumā būt jāpērk ārvalstīs. Tā kā strādāju arī Rīgas domē, kontaktējos arī ar “Rīgas satiksmi”. Būs jādomā, kā rīkoties ar Rīgas tramvajiem un kā tos rekonstruēt”.

Projekts tiek īstenots par Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.

Latvijā

TV24 raidījumā "Saimnieks. Zeme. Valsts" komentējot Satversmes tiesas spriedumu, kas aizliedz samazināt mežu ciršanas caurmēru, Aigars Dudelis, mežsaimniecības plānošanas vadītājs AS "Latvijas valsts meži", vērtē strikti: ”Ir palaista garām iespēja celt mežu saimniecisko vērtību. Turklāt es šodien runāju par ilgtermiņu.”

Svarīgākais