Vilcieni atkal vedīs uz Polijas Tatru galvaspilsētu Zakopani

© Depositphoto

Polijā pēc dzelzceļa maršruta galvenās rekonstrukcijas pabeigšanas īsi pirms Ziemassvētkiem, 22. decembrī, atgriežas ilgi gaidītie tiešie vilcieni no Krakovas uz Polijas Tatru kalnu galvaspilsētu Zakopani. Tas paveikts, pateicoties vērienīgām Eiropas Savienības investīcijām Polijas dzelzceļa tīklā un dzelzceļa līniju modernizācijai. Dažos maršrutos dzelzceļa satiksme bija pieklususi par vairākas desmitgades.

Zakopane ir pilsēta Polijas galējos dienvidos, Mazpolijas vojevodistē, Podhales reģionā, Tatru kalnu piekājē. Tā ir viens no pazīstamākajiem Polijas kūrortiem, kalnu slēpošanas, alpīnisma un tūrisma centrs. Neformāli pilsēta tiek saukta par "Polijas ziemas galvaspilsētu".

Kā plašsaziņas līdzekļus informē Polijas dzelzceļa pārvaldītāja PKP grupas "Polskie Linie Kolejowe" (PLK) preses dienests, pēdējais, galvenais investīciju posms tiek veikts Zakopanes dzelzceļa stacijā. Pašlaik tiek turpināti sliežu ceļu darbi, kā arī darbi gaisvadu kontakttīkla un dzelzceļa satiksmes vadības iekārtu jomā.

"Decembrī mēs arī plānojam nodot ekspluatācijā Zakopanes staciju, ciktāl tas ļaus apkalpot pasažierus. Nākamgad, pavasarī, plānots veikt apdares un tīrīšanas darbus, kā arī ceļu savākšanu un atlikušo darbu pabeigšanu," portālam "money.pl" pastāstījusi Dorota Szalacha no PKP PLK preses biroja.

Vilcieni kursēs gan visu gadu, gan tikai sezonā

Brauciena laiks decembrī no Krakovas uz Zakopani ātrākajam “EIC Tatry” vilcienam būs apmēram 2 stundas 30-40 minūtes. Pēc sākotnējās ekspluatācijas un darbu pabeigšanas, ieskaitot ar sliežu ceļiem saistītus darbus, piemēram, ceļu būvniecību, brauciena laiks šajā posmā ir 2 stundas 15-20 minūtes.

No 22. decembra visu gadu būs pieci vilcienu savienojumi ar Zakopani un divi sezonas savienojumi ar Tatru kalniem.

No Gdiņas uz Zakopani kursēs vilcieni “TLK Małopolska”, “TLK Karpaty” un “IC Witkacy”. Savukārt “EIC Tatry” un “IC Karłowicz” izbrauks no Varšavas. “EIC Tatry” vilciena brauciena laiks no galvaspilsētas uz Tatru kalniem būs 4 stundas un 53 minūtes, kas ir vairāk nekā 50 minūtes ātrāk nekā iepriekš.

Krakovai un Tatru kalnu galvaspilsētai būs pieci savienojumi: “EIC Tatry”, “TLK Małopolska”, “TLK Karpaty”, “IC Karłowicz” un “IC Witkacy”. No Ščecinas caur Poznaņu un Katovici dosies sezonas “IC Podhalanin”, bet no Bidgoščas ir sezonas “IC Halny” vilciens.

Zakopanes dzelzceļa renovācijas laikā izveido arī jaunas pieturas

Zakopanes dzelzceļa renovācija notiek kopš 2018. gada. Papildus pilnīgi jaunam sliežu ceļam maršruts ieguvis arī modernizētas stacijas un pieturas. Posmā Novitarga-Zakopane tiek būvētas arī pilnīgi jaunas pieturas - Bańska Niżna un Poronin - Misiagi.

Projektu, kura neto vērtība pārsniedz 1,1 miljardu Polijas zlotu (aptuveni 254 587 023 130 eiro), Eiropas Savienība līdzfinansē no Infrastruktūras un vides darbības programmas.

Pēdējā stacijā Zakopanē, pateicoties pilsētas investīcijām gandrīz 80 miljonu Polijas zlotu vērtībā (aptuveni 18 515 419 eiro), pasažieri izkāps pie renovētās, vēsturiskās dzelzceļa stacijas ēkas. Stacija, kas tika atklāta septembrī, tagad ir daļa no Zakopanes transporta centra ar blakus esošu autoostu un daudzstāvu autostāvvietu.

Neskatoties uz dārgo renovāciju, vilcieni nebrauks ātrāk par slaveno pirmskara "Luxtorpeda", t.i., "SAx 90080" vilcienu. Šis aerodinamiskais dīzeļvilciens brauca uz Tatru kalniem un 1936. gadā sasniedza ātrākā brauciena rekordu maršrutā Krakova-Zakopane - 2 stundas 18 minūtes. Tāpat greznais dīzeļvilciens maršrutu Ļvova-Zakopane veica 11 stundās un 15 minūtēs.

Svarīgākais