Eiropas Komisijas (EK) atbalstītajam 345,817 miljonu eiro līdzfinansējumam dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecības aktivitātēm nepieciešams nodrošināt Latvijas nacionālo līdzfinansējumu 61,032 miljonu eiro jeb 15% apmērā, teikts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotajā informatīvajā ziņojumā, kas iesniegts saskaņošanai valdībā.
Satiksmes ministrija (SM) gatavo grozījumus dzelzceļa "Rail Baltica" projekta īstenošanas likumā, kas tostarp paredz noteikt, kā projekts tiek pārvaldīts un kādas ir iesaistīto institūciju atbildības jomas, ceturtdien, tiekoties ar medijiem, sacīja SM valsts sekretāra vietniece "Rail Baltica" jautājumos Kristīne Malnača.
Rīgas loks dzelzceļa "Rail Baltica" projektā bija paredzēts no paša sākuma, aģentūrai LETA sacīja kādreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss, komentējot "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas priekšsēdētāja Andra Kulberga (AS) sacīto, ka projekts "no sliedēm nogāja" 2013.-2014.gadā, topot alternatīvam risinājumam ar Rīgas lidostas iekļaušanu, kas neparādās būtiskākajos projekta sākotnējos dokumentos.
Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" "no sliedēm nogāja" 2013.-2014. gadā, topot alternatīvam risinājumam, kas neparādās būtiskākajos projekta dokumentos, tas izriet no "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas priekšsēdētāja Andra Kulberga (AS) sacītā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma".
Finansējumu dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas posmam plānots piesaistīt, pārdalot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus no transporta jomas projektiem, kuriem ir redzams risks, ka tos laikā nepaspēs īstenot, aģentūrai LETA sacīja SM pārstāvji.
Dzelzceļa “Rail Baltica” projekts pamazām kļūst par Latvijas politiskās dzīves karstāko kartupeli. Tas gan bija ne tikai sagaidāms. Tas bija nenovēršams, jo projekts jau no paša sākuma balstījās nevis uz stabila, racionāla pamata, bet gan uz emocionālās bāzes: uz acis priecējošas animācijas, sirdi sildošiem stāstiem par Eiropu, uz mūžīgo vēlmi, lai būtu kā “ārzemēs”.
Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” būves sadārdzinājuma pētīšanai izveidotā Saeimas komisija iegūst datus par šo sadārdzinājumu, kura dēļ šai būvei nav iespējams piesaistīt reālus privātos investorus.
Satiksmes ministrija (SM) izsludinājusi iepirkumu par audita veikšanu par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) noslēgtajiem Rīgas Centrālās stacijas un Rīgas lidostas būvniecības līgumiem, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).
“Rail Baltica” sadārdzinājuma izmeklēšanai izveidotās Saeimas komisijas kārtējā sēde sniedza kārtējo birumu ar skaitļiem un faktiem, kas apliecina dzelzceļa līnijas būves neiespējamību un nevajadzību.
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas locekļi ceturtdien sēdē pauda izbrīnu par to, ka auditorkompānija SIA "Ernst&Young Baltic" 2017.gadā "Rail Baltica" ieguvumu un ieņēmumu analīzē izmaksu aplēsēs balstījās uz inženieru sniegto informāciju, nepārbaudot to kvalitāti.
Valsts apmaksās dzelzceļa projekta "Rail Baltica" starptautisko staciju būvnieku iesniegtos rēķinus 9,636 miljonu eiro apmērā par paveiktajiem darbiem, otrdien nolēma valdība.
Valdība šodien lems par "Rail Baltica" tekošo rēķinu apmaksu, pirmdien pēc valdību veidojošo partiju sanāksmes sacīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).
Valdības koalīcijas politiķi vienojušies par ne vairāk kā 10 miljonu "Rail Baltica" tekošo rēķinu apmaksu, šodien pēc valdību veidojošo partiju sanāksmes sacīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).
Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" ir iekļauts vienotā Eiropas transporta koridorā ar Ukrainu, aģentūru LETA informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji.
Pašlaik vienas trešdaļas "RB Rail" akciju, kas pieder Latvijai, turētājs ir "Eiropas Dzelzceļa līnijas". Pēc satiksmes ministra Kaspara Briškena teiktā intervijā aģentūrai LETA, tas esot interešu konflikts.
Eiropas Savienības (ES) finanšu perioda no 2021.gada līdz 2027.gadam trešajā uzsaukumā Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) apstiprinājusi finansējumu 346,1 miljona eiro apmērā "Rail Baltica" projekta īstenošanai Latvijā, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).
"Mēs vēlamies mēģināt pārdalīt Satiksmes ministrijas rīcībā esošās ES fondu programmas, kurās mēs redzam potenciālu risku, ka iepriekš plānotie projekti nerealizēsies," intervijā aģentūrai "Leta", runājot par "Rail Baltica", sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
Es nepiekrītu argumentam, ka, redz, caur Rīgu nevar uzbūvēt līdz 2030. gadam, bet apvedceļu caur Salaspili uzbūvēt var, intervijā aģentūrai LETA sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens.