Šādu faktu daudziem, tajā skaitā Eiropas Parlamenta viceprezidentam Robertam Zīlem un "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas priekšsēdētājam, Saeimas deputātam (AS) Andrim Kulbergam par lielu pārsteigumu, TV24 raidījumā „Kārtības rullis” atklāj Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" valdes locekle Kitija Gruškeviča.
“Rail Baltica" (RB) dzelzceļa būvēšanas vai arī nebūvēšanas parlamentārās izmeklēšanas komisija 3. decembrī pabeidza projektā iesaistīto amatpersonu uzklausīšanu ar Ministru prezidentes Evikas Siliņas atzīšanos, ka viņa ar saviem ministriem un Baltijas valstu premjeriem apspriedusi būves izbeigšanu un visi secinājuši, ka arī tāds lēmums dārgi maksās.
Dzelzceļa "Rail Baltica" projektam Latvijā ir jānosaka maksimālie cenu griesti, otrdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā uzsvēra Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).
Joprojām valdībā nav vienota un skaidra plāna, ko darīt ar “Rail Baltica” projektu. Kādu tālākās būvniecības variantu izvēlēties, ņemot vērā sarežģījumus ar tā finansējumu. Kā ticamākais risinājums šobrīd tiek uzskatīts maksimāli minimizētais (atvainojos par kalambūru) variants. Proti, uzbūvēt vienu sliežu ceļa trasi, cik vien lēti iespējams. Lai vilks paēdis (projekts formāli realizēts) un kaza dzīva (minimāli izdevumi).
Gatavojoties Rail Baltica pamattrases būvdarbu aktīvajai fāzei, Eiropas Dzelzceļa līnijas kopā ar ģenerāluzņēmēju ERB Rail no 11. līdz 13.decembrim Iecavas kultūras namā rīkos pamattrases būvniecības informatīvās dienas, kuru laikā vietējie iedzīvotāji un interesenti varēs uzzināt vairāk par projekta būvdarbu norisi un to, kā šis infrastruktūras projekts ietekmēs Bauskas reģionu un vietējo kopienu.
Valstī valdošās kompānijas arogance un nekaunība, iespējams, drīz sasniegs to robežu, kad pat melanholiskā latvju tauta saņemsies un, satvērusi mēslu dakšas, dosies gājienā uz objektiem, kurus savulaik aizstāvēja: uz Saeimu un Ministru kabinetu. Viens no gājiena iemesliem nešaubīgi būs “Rail Baltica” naudas izmešanas projekts. Par to daiļrunīgi spriež politikas notikumu vērotājs, reklāmas guru Ēriks Stendzenieks.
Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” (RB) būves parlamentārās izmeklēšanas komisijas sarunas ar projektu pamatot nolīgtās firmas “Boston Consulting Group” (BCG) pārstāvjiem skaidri parādīja šī projekta bezjēdzību, ko komisijas dalībnieki pieņēma zināšanai bez nekādām pazīmēm, ka viņi šo secinājumu darīs zināmu viņu partijām un sabiedrībai savā vārdā.
"Rail Baltica" Rīgas lidostas stacijas termināli var piemērot 1520 milimetru (mm) platuma sliedēm, aģentūru LETA informēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.
Rīgā, Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā, šovakar plkst. 19 pirmizrādi piedzīvos režisora Kārļa Lesiņa dokumentālā filma "Nord Express", kas ir vairāku gadu garumā veidots kinodarbs par 870 kilometrus garās ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecību, informē "Mistrus Media" producents Gints Grūbe.
Otrdien Ministru kabineta ēkai Brīvības bulvārī 36. logos ugunis dega līdz ļoti vēlai stundai – valdība lēma, ko turpmāk darīt ar “Rail Baltica” projektu. Dažbrīd sēdes laikā valdības locekļu vārdu apmaiņa skanēja paaugstinātos toņos kā kādos gāganu karos.
Otrdien valdības sēdē tika izskatīts daudzmiljardu dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” sasāpējušais jautājums. Kā jūs domājat, ar ko bija aizņemti ministri, kamēr tika izskatīts šis Latvijas valstij un tautai (bet ne viņiem pašiem personīgi) arhisvarīgais jautājums?
2024.gada "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu analīze, kuru veica "Boston Consulting Group", nav izmantojuma pie pirmās fāzes tvēruma, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja komisijas vadītājs Andris Kulbergs (AS).
Valdībā otrdien izcēlās asas diskusijas starp satiksmes ministru Kaspars Briškens (P) un Ministru prezidenti Eviku Siliņu (JV) par ideju pirmajā kārtā paralēli pārrobežu savienojuma izveidei izvērtēt Rīgas Centrālā stacija-Upeslejas un Rīgas lidosta-Misa tehniski-ekonomisko pamatojumu.
Valdība, sākot izskatīt Satiksmes ministrijas (SM) "Rail Baltica" pirmās kārtas ieviešanas scenāriju Latvijā, pauda atbalstu pārrobežu savienojuma no Lietuvas robežas līdz Igaunijas izveidei, kā arī pirms projekta pirmās kārtas pabeigšanas paredzētajai idejai savienot Rīgas lidostas un Rīgas Centrālās stacijas esošajā dzelzceļa infrastruktūrā, maksimāli nogriežot visus tēriņus.
Zināms, ka "RB rail", kas ir bēdīgi slavenā "Rail Baltic" vadošā struktūra, 2024.gada personāla izmaksas sastāda vairāk kā 16 miljonus eiro. Cik, kam un par ko tiek maksāts, "RB rail" neatklāj.
Francijā, Strasbūrā, šodien notiks Eiropas Parlamenta (EP) deputātu forums, kurā īpašu uzmanību pievērsīs ar dzelzceļa "Rail Baltica" projekta finansējumu saistītajiem jautājumiem, vēsta Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji.
Valdība otrdien sāks skatīt Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto "Rail Baltica" pirmās kārtas ieviešanas scenāriju Latvijā, kuru gan aizvien cenšas precizēt.
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā nākamtrešdien, 27.novembrī, plkst.15.30 plānots apspriest 2024.gada projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, liecina komisijas darba kārtība.