Nesen Baltijas valstīs veiktā aptauja atklāj, ka ievērojams skaits iedzīvotāju atzīst "Rail Baltica" projekta nozīmi militārās mobilitātes un reģiona valstu nacionālās drošības stiprināšanā. 60% respondentu Latvijā, 52% Igaunijā un 72% Lietuvā uzskata, ka militārā mobilitāte ir galvenais iemesls ātrgaitas dzelzceļa līnijas būvniecībai, kas savienos trīs Baltijas valstis ar Poliju un plašāku ES transporta koridoru. Tāpat arī dati liecina, ka 68% Baltijas iedzīvotāju uzskata Rail Baltica par nozīmīgu soli ES integrācijas virzienā, salīdzinot to ar eiro ieviešanu.
Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" valde šodien kopuzņēmuma padomes sēdē rosinās padomi atlikt jautājumu par nepieciešamo finansējumu kopuzņēmuma izdevumu segšanai, aģentūrai LETA norādīja "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Marko Kivila.
Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas “progresīvā” priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama centās, bet nespēja paglābt savu partijas biedru, satiksmes ministru Kasparu Briškenu no nepatīkamiem jautājumiem par “Rail Baltica” pasažieru skaitu un biļetes cenu kaut vai braucienam no Rīgas lidostas līdz Centrālajai dzelzceļa stacijai.
Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” padome plāno šodien, 30. janvārī, pieņemt lēmumu apturēt visas projekta aktivitātes Latvijā. Piekritīsiet, beidzot kāda lieliska ziņa no šī kantora. Parādījusies cerība, ka beidzot tiks pārtraukta bēdīgi slaveno “Daugavas pāļu” un acīs mazāk krītošo “Mārupes arku” būvēšana. Varētu teikt, sen jau bija laiks.
Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" ir iesniedzis Baltijas valstu "Rail Baltica" projekta pieteikumu jaunākajam Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) uzsaukumam kopumā vairāk nekā 325 miljonu eiro apmērā, aģentūru LETA informēja "RB Rail" pārstāvji.
Latvijai ir jāpilda starptautiskās saistības attiecībā uz Baltijas valstu kopuzņēmumu AS "RB Rail", trešdien Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Latvijā pilna mēroga darbi dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamattrasē varētu sākties šogad martā vai aprīlī, aģentūrai LETA sacīja par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji.
Valdība vakar izskatīja Eiropas Savienība palīdzības naudas apgūšanu un uzdeva ministriem sasprindzināt visus spēkus, lai tomēr sacerētu noteikumus, pēc kuriem sadalīt vēl neaiztiktos 702 miljonus eiro no 2021.-2027. gada periodam Latvijai apsolītajiem 3,6 miljardiem eiro.
Lai arī valdība novembrī lēma konceptuāli atbalstīt tikai “Rail Baltica” pamattrases būvniecību, straujos tempos būvniecība notiek arī pagaidām konceptuāli neatbalstītajā trases posmā starp lidostu “Rīga” un Misu. Īsā laikā starp lidostas galveno termināli un netālu esošo mežiņu Mārupes pagastā tapuši daudzi pamatīgi betona balsti. Satiksmes ministrs Kaspars Briškens par visu zinot, un viņu neizbrīna būvdarbi valdības konceptuāli vēl neatbalstītajā “Rail Baltica” posmā. Celtniekiem tikšot samaksāts.
Valdība otrdien atbalstīja starptautiskā dzelzceļa "Rail Baltica" projekta pieteikumu papildu Eiropas Savienības (ES) finansējumam, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
Ģenerālprokuroram Jurim Stukānam ir apmēram skaidrs, kuras amatpersonas pārkāpušas pilnvaras "Rail Baltica" ieviešanā, intervijā Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" uzsvēra prokurors.
Beidzot ir noslēgusies parlamentārā izmeklēšana jautājumā par "Rail Baltica" problēmām. Parlamentāro komisiju vadīja "Apvienotā saraksta" deputāts Andris Kulbergs.
Pirms svētku brīvdienām publicētais Saeimas izmeklēšanas komisijas ziņojums “Rail Baltica” lietā it kā ir salicis visus punktus uz i. Ziņojumā detalizēti izskaidrota projekta problēmu rašanās gaita un izgaismoti (nosaukti vārdos) galvenie vainīgie. Šīs komisijas darbs atšķirībā no citām līdzīgām komisijām tiek atzīts par vienu no jēgpilnākajiem. Tam varētu būt zināmas politiskas vai pat tiesiskas sekas.
Lai pieņemtu lēmumu par to, kādai sākotnēji jeb pirmajā posmā izskatīties ātrvilciena “Rail Baltica” trasei, valdībai vajadzēja vairāk nekā gadu. Savukārt lēmuma pieņemšanai par to, kā to visu finansēt, arī ar gadu bija par maz. Gan šis, gan virkne citu uzdevumu, kas bija jāpaveic vēl šajā gadā, ir atlikti uz nākamo gadu, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums “de facto”.
Par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" darbinieki vizinās ar glaunām mašīnām, liecina EIS publicētā informācija.
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas vadītājs Andris Kulbergs (AS) trešdien Saeimas ārkārtas sēdē vairāk nekā stundu atskaitījās parlamentāriešiem par paša vadītās izmeklēšanas komisijas veikumu.
Valdība trešdien atbalstīja Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto rīkojumu "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otro papildinājumu", kas paredz dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas pabeigšanai pārvirzīt Atveseļošanas fonda finansējumu 114,628 miljonu eiro apmērā.
Noslēdzot pārbaudi, Ģenerālprokuratūra sākusi kriminālprocesu par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviešanā atbildīgo amatpersonu iespējamām nelikumībām.
Finanšu ministrija (FM) kategoriski nepiekrīt Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā tai izteiktajiem pārmetumiem un secinājumiem attiecībā uz FM darbībām saistībā ar dzelzceļa "Rail Baltica" projektu, informē FM pārstāvji, komentējot komisijas secinājumu par nepietiekamo FM iesaisti projektā.